Wat heb jij onlangs gekeken (tv, film, docu)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mijn enige bezwaar van King is dat de aanloop ook in zijn boeken soms wat traag is. Maar als het mij dan pakt, wil ik ook in 1x uitlezen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik vind alle series saai. Net als bij GTST duurt het mij allemaal te lang. Wat dat betreft "is" het wat mij betreft allemaal slecht.
Campagnolo Ultra Dork
Vandaag Valerie a týden divu (1970) van Jaromil Jires gezien, meesterwerkje van de Tsjechoslovaakse New Wave filmbeweging.
Niet voor de massa, maar voor de liefhebbers een schitterend stukje Slavische poëzie dat er in slaagt van een erotisch en surrealistisch getint vampiersprookje tot een politieke en religieuze kritiek te komen in tijden van beperkte meningsvrijheid. (Jires is misschien bij breder publiek bekend van The Cry (1963) en The Joke (1969) naar het werk van Kundera.
Niet voor de massa, maar voor de liefhebbers een schitterend stukje Slavische poëzie dat er in slaagt van een erotisch en surrealistisch getint vampiersprookje tot een politieke en religieuze kritiek te komen in tijden van beperkte meningsvrijheid. (Jires is misschien bij breder publiek bekend van The Cry (1963) en The Joke (1969) naar het werk van Kundera.
- CampaYolo
- Forum-lid
Ik zal niet zeggen dat ik alle series en films saai vind, maar ik val wel bij bijna alles op het scherm in slaap.
Ook in de Bioscoop trouwens. (Tot groot genoegen van mevrouw Yolo, die het echt niet erg vindt dat ik de hele zaal bij elkaar snurk...)
Laatst hoorde ik dat ze bij de Kinepolis in Antwerpen ook een zaal hebben met bedden, dus dat moet ik zeker eens uitproberen.
Ook in de Bioscoop trouwens. (Tot groot genoegen van mevrouw Yolo, die het echt niet erg vindt dat ik de hele zaal bij elkaar snurk...)
Laatst hoorde ik dat ze bij de Kinepolis in Antwerpen ook een zaal hebben met bedden, dus dat moet ik zeker eens uitproberen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Zo heb ik mij in de jaren tachtig ooit door de verfilming van ‘The Unbearable Lightness Of Being’ heen geworsteld, ik was toen een jaar of 20.lugosi schreef: ↑27 nov 2025 19:48 Vandaag Valerie a týden divu (1970) van Jaromil Jires gezien, meesterwerkje van de Tsjechoslovaakse New Wave filmbeweging.
Daarna het boek gelezen maar ik ben nog steeds niet helemaal mee. Er blijven vragen.
En eigenlijk is dat ook wel mooi…
Adversity is the Catalyst of Change
Bij Dok6 in Panningen hebben ze die al. De kinderen willen er graag liggen. Omdat ze alleen op de voorste rij staan, vind ik het niet prettig. Toch ga ik er liever heen dan Roermond. Vooraf/achteraf lekker biertje bij Momus en net wat gezelliger. Die hoek van Roermond is 's avonds 3x niks (en als de outlet open is eigenlijk ook niet).
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als eerste cinema in België heeft Ciné Pathé in Sint-Niklaas in alle 8 zalen nog uitsluitend relaxstoelen met telkens een tafeltje tussen.
https://www.tvoost.be/nieuws/pathe-sint ... ats-205880
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Lugosi, hartelijk dank voor je PB.Dubbeldekker schreef: ↑27 nov 2025 21:45Zo heb ik mij in de jaren tachtig ooit door de verfilming van ‘The Unbearable Lightness Of Being’ heen geworsteld, ik was toen een jaar of 20.lugosi schreef: ↑27 nov 2025 19:48 Vandaag Valerie a týden divu (1970) van Jaromil Jires gezien, meesterwerkje van de Tsjechoslovaakse New Wave filmbeweging.
Daarna het boek gelezen maar ik ben nog steeds niet helemaal mee. Er blijven vragen.
En eigenlijk is dat ook wel mooi…
Ik ga me er dit weekend eens in verdiepen. Helaas hoorden we zonet dat de broer van mijn vrouw in het hospice wellicht niet lang meer heeft. Dus dat heeft even prioriteit nu. Maar ik kom er zeker nog op terug (via PB)
Maar fijn dat je dit zo discreet aanpakt
Adversity is the Catalyst of Change