Favero Assioma Pro RS
Yes, voor beide systemen volgens mij.
-
AfloatCyclist
- Forum-lid
gaisdergerman schreef: ↑24 nov 2025 18:17 Dat kan en ook vrj eenvoudig.
Echter zou ik geen zin hebben om dat vaker dan 1 a 2x per jaar te doen.
Ik heb onlangs mijn mx pedalen schoon gemaakt en voorzien van nieuw vet. Toen is er één afdichtingsboutje dol gedraaid.
Dit is een bekend probleem bij favero en ze hebben een nieuwe toegestuurd (volgens mij geen alu meer).
Toch denk ik dat het niet goed is voor de levensduur om deze wekelijks te vervangen.
Maargoed... Ik zou al niet heel veel zin hebben om mijn MTB en gravel pedalen iedereen keer te wisselen. Dus wellicht ligt het aan mij![]()
Hmm, zou het wel jammer vinden als ze zo'n feature toevoegen als het vervolgens niet echt werkt. Wat ik zag bij de review van DC rainmaker is dat het heel simpel is (5min werk). Hij zegt echter niets over de duurzaamheid...Het lijkt mij ook niet handig om vaak te doen, kans op doldraaien idd (mij ook gelukt bij opnieuw invetten)
Zorg iig dat je extra dopjes hebt als je het gaat doen.
Mij maakt het denk niet zoveel uit om af en toe te wisselen, ik heb het er niet voor over om twee sets aan te schaffen, beetje duur.
Wat nog zou kunnen is om gewoon met die SPD-SL pedalen op de mtb te gaan rijden. Hebben jullie daar ervaring mee?
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Ik denk dat je beter met Spd pedalen op de weg fiets kan rijden.
Wisselen zou ik enkel doen als je bijvoorbeeld een heel seizoen niet op een bepaalde fiets rijdt.
Zelf heb ik op MTB, gravel en racefiets een vermogensmeter. Op de MTB voegt het voor mij niet heel veel toe.
Wisselen zou ik enkel doen als je bijvoorbeeld een heel seizoen niet op een bepaalde fiets rijdt.
Zelf heb ik op MTB, gravel en racefiets een vermogensmeter. Op de MTB voegt het voor mij niet heel veel toe.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Favero adviseert lithium vet. Daarmee heb ik ze dan ook maar mee gesmeerd.
Ander vet zal ook vast wel zijn werk doen. Je hebt wellicht kans dat de rubbers sneller uitdrogen.
Ander vet zal ook vast wel zijn werk doen. Je hebt wellicht kans dat de rubbers sneller uitdrogen.