Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 nov 2025 08:50

Klopt, hier de krant opgezegd en daarna weer voor drie jaar verlengd. Scheelt me 9 euro in de maand, 3 jaar lang. Toch 300 piek minder voor hetzelfde. Van slapers worden bedrijven slapend rijk. Mijn vrouw vindt het altijd skeer dat ik dit doe, sjoppen voor korting. Ik zeg altijd: ze hoeven het niet te doen, ze kunnen ook de volle mep vragen, maar blijkbaar levert dit wat op voor ze (en mij ook). En als ik daarna zeg dat ze van die centen een kleedje kan kopen, krijg meestal gelijk :-)

Volgens mijn kinderen ben ik een gierigaard. Nu de jaren verstrijken en ze meer zelf moeten betalen geven ze me toch wel een beetje gelijk. Ik hoef niet het onderste uit de kan, maar een verzekering oversluiten, abo omzetten, energie switchen, tanken met een app, uberhaupt tanken bij de goedkope stations... het zijn allemaal dingen die niet veel moeite kosten, maar je echt best lekker geld kunnen besparen.

Die krant overzetten kostte 15 minuten. 300 euro in 15 minuten, dat is een uurloon van 1200 euro. En ik ben niet eens advocaat.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 24 nov 2025 11:10

Er is wel duidelijk een verschil tussen gierig en zuinig maar wordt al te vaak als een pot nat beschouwd.Ik leef ook zuinig, dus ik begrijp u volledig.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 nov 2025 11:45

rikkert schreef: 24 nov 2025 08:50 Klopt, hier de krant opgezegd en daarna weer voor drie jaar verlengd. Scheelt me 9 euro in de maand, 3 jaar lang. Toch 300 piek minder voor hetzelfde. Van slapers worden bedrijven slapend rijk. Mijn vrouw vindt het altijd skeer dat ik dit doe, sjoppen voor korting. Ik zeg altijd: ze hoeven het niet te doen, ze kunnen ook de volle mep vragen, maar blijkbaar levert dit wat op voor ze (en mij ook). En als ik daarna zeg dat ze van die centen een kleedje kan kopen, krijg meestal gelijk :-)

Volgens mijn kinderen ben ik een gierigaard. Nu de jaren verstrijken en ze meer zelf moeten betalen geven ze me toch wel een beetje gelijk. Ik hoef niet het onderste uit de kan, maar een verzekering oversluiten, abo omzetten, energie switchen, tanken met een app, uberhaupt tanken bij de goedkope stations... het zijn allemaal dingen die niet veel moeite kosten, maar je echt best lekker geld kunnen besparen.

Die krant overzetten kostte 15 minuten. 300 euro in 15 minuten, dat is een uurloon van 1200 euro. En ik ben niet eens advocaat.
Die krant lukte bij ons niet en internet in Nederland? We zitten goedkoper dan wat nu het goedkoopst aangeboden wordt. Wel een half jaar geleden internet in Frankrijk van provider veranderd. Dat scheelde wel veel, maar soms moet je ook wel vaak kijken om echt voordeliger uit te zijn.

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 24 nov 2025 12:37

bever schreef: 21 nov 2025 19:10 haha, dat snap ik :D
Wat is dat groene ding achter de platenspeler ?
Ik heb geen idee. Plaatje van Argon Audio zelf van de website.
Als die upload-functie het nou weer eens deed....
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 nov 2025 11:32

Ik dacht wel dat het een productplaatje was. Leuke speler maar plaatjes draaien is een gevaarlijke hobby :mrgreen:

Zelf was ik vooral gefascineerd door de camera op de foto. Legendarische camera!
Ik weet nog goed dat deze net uitkwam. Cor Vos die in begin van z'n carrière bij ons op de club fotografeerde had er een om te proberen. Volgens mij stonden we bij de ronde van Blijdorp. Die was alleen voor amateurs en ik was op dat moment adspirant (nu nieuwelingen) dus ik was toeschouwer.

Vos stond samen met m'n vader steeds in een hand de "tank" Nikon F2 - die een jaar eerder was verschenen - en in de ander hand deze compacte lichtgewicht.

De camera op de foto bij die draaitafel is een groot succes geworden. Nette exemplaren doen het ook erg goed bij verzamelaars!

Leuke quiz vraag (zonder AI te gebruiken) :mrgreen:

Het groene paneel op dezelfde foto is echt zo'n mode ding. Hangen inmiddels in veel winkels met woondecoratie en zelfs bij BOL.
Ideaal voor wie z'n woning wat groener wilt maken.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 nov 2025 12:43

Voor wie geen kinderen heeft maar toch een vaderdag-knutselwerkjes wil, dan laat je het door Cninese kinderhandjes maken.
Campagnolo Ultra Dork

hopjes
Forum-lid

hopjes 25 nov 2025 16:13

Vliegtickets eindhoven - malaga, vertrek morgenochtend 7:35 (helaas 250 euro duurder dan de oorspronkelijke boeking maar door de stakende belgen word er morgen niet gevlogen vanaf charleroi)

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 25 nov 2025 23:07

Oei! Wij hebben ook een reis gepland richting Malaga voor de kerstvakantie maar gelukkig met de auto want er moeten ook twee honden mee. Genoeg ruimte voor ook nog een fiets trouwens.
Maar die prijs is wel echt hoog hoor!
Ik vermoed dat ik qua brandstof en tolwegen zo’n beetje op hetzelfde uitkom. De drie tussenstops met hotel maken het wellicht iets duurder maar dat beschouw ik als onderdeel van de vakantiepret.

Een paar jaar geleden vloog ik nog voor een derde van die prijs naar Malaga vanaf Eindhoven.
Echt klote dat je nu op kosten gejaagd wordt door die stakingen in België.
Maar geniet ervan! Het is een heerlijke streek om wat vitamine D op te doen in deze donkere dagen.
Adversity is the Catalyst of Change

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 26 nov 2025 00:59

Ja maar staken kunnen als de besten, ik vermoed dat we nu toch stilaan op nummer 1 staan in europa.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 nov 2025 07:19

ottorongo2 schreef: 26 nov 2025 00:59 Ja maar staken kunnen als de besten, ik vermoed dat we nu toch stilaan op nummer 1 staan in europa.
Ik denk dat Frankrijk niet meer in te halen is….

Staken vind ik de allerslechtste manier om te protesteren. Er zijn zoveel mensen de dupe vsn die er niets mee te maken hebben. Totaal geen begrip voor.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 26 nov 2025 07:33

Het is natuurlijk heel vervelend als je moet wachten of een keer wat meer moet betalen voor je overconsumptie omdat er mensen strijden voor een leefbaar inkomen, veiligheid of een ander luxe. En dat men dan zo ongeveer het enige wapen gebruikt dat het proletariaat ter beschikking staat. Er gaat toch niets boven eigus hè Daniel.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 26 nov 2025 08:12

80% van de forumleden kan zich een fiets en de vrije tijd om er gebruik van te maken veroorloven dankzij stakingen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie