Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

NL Tour rides geven niet thuis

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 nov 2025 07:48

Lijkt behoorlijk structureel. Dat je zo zaken wilt doen, als eigenaar van deze toko heb je niks anders dan gezeik. Als je ritjes organiseert, is naast geld verdienen, het toch leuk tevreden mensen te hebben?

Er kan wat mis gaan, dat snap ik, maar hier gaat wel heul veul mis.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 nov 2025 08:53

rikkert schreef: 24 nov 2025 07:48 Lijkt behoorlijk structureel. Dat je zo zaken wilt doen, als eigenaar van deze toko heb je niks anders dan gezeik. Als je ritjes organiseert, is naast geld verdienen, het toch leuk tevreden mensen te hebben?

Er kan wat mis gaan, dat snap ik, maar hier gaat wel heul veul mis.
Op Facebook zijn er ook diverse reacties van andere organisaties dat zij zo niet werken, ik zie wel steeds meer mensen die reizen organiseren zonder ergens bij aangesloten te zijn de zg hobbyisten.

Dit doen ze bewust, er zijn werkgevers genoeg die zo werken. Ze komen er mee weg op een makkelijke manier in Nederland. Ik zie het bij mijn vrouw ook, ze heeft een vaststellingsovereenkomst getekend haar ( voormalige) werkgever doet maar waar die zin in heeft. Enige manier is uiteindelijk de rechtbank, er is nog een bedrag wat niet betaalt is maar mijn vrouw heeft de moed en zin niet meer om te gaan procederen en zal kiezen voor haar eigen weg en laat het hierbij. Niet mijn keuze maar ik respecteer het wel en eet er geen snee brood minder om.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 nov 2025 09:12

Tja, triest dat mensen zo willen werken. Ik verdien een goede boterham maar probeer wel net werk af te leveren. Dan ga ik echt lekkerder naar huis, heb je het gevoel dat je wat nuttigs hebt gedaan. Naar huis gaan met het gevoel dat je hebt voorkomen dat mensen geld terug krijgen, waarvan je eigenlijk weet dat ze dat wel moeten krijgen? Ik zou me er beroerd bij voelen.

Dat mensen uit hobby reisjes organiseren, kan prima werken. Minder winstoogmerk, meer liefhebberij, dat kan positief zijn, maar ook een risico. Overigens denk ik dat nl tour rides, een hobbymatige manier van werken heeft maar ondertussen een commerciële club is die inderdaad eerst geld willen verdienen en daarna misschien tevreden klanten willen. Omgekeerd werkt beter.

Maar goed, vorige week tilde ik mijn tas uit de boodschappenkar, en zag een blikje mais liggen, dat ik niet betaald had. Ben het bij de servicebalie alsnog af gaan rekenen. Kost even moeite en een paar dubbeltjes, maar daar voel ik me beter bij.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 nov 2025 09:20

Nijkie, volgens mij is dat nu waar je een rechtsbijstandsverzekering voor aanspreekt.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 24 nov 2025 09:28

rikkert schreef: 24 nov 2025 09:12 .....
Maar goed, vorige week tilde ik mijn tas uit de boodschappenkar, en zag een blikje mais liggen, dat ik niet betaald had. Ben het bij de servicebalie alsnog af gaan rekenen. Kost even moeite en een paar dubbeltjes, maar daar voel ik me beter bij.
Effe off topic reageren;
Zoiets dergelijks had ik ook een tijd geleden.
Ook netjes achteraf nog afgerekend.
Dat levert me nu nog profijt op.
Als ik nu een controle krijg bij de zelfscankassa wordt ik negen van de tien keer gelijk "vrij" gegeven. :D

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 nov 2025 13:00

Ik heb het hele jaar nog geen 10x controle gehad :lol:
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 nov 2025 13:49

Jans schreef: 24 nov 2025 09:20 Nijkie, volgens mij is dat nu waar je een rechtsbijstandsverzekering voor aanspreekt.
Dat heb ik volgens mij al eerder geventileerd dat deze zaak loopt via een jurist/advocaat, uiteindelijk blijft er maar één mogelijkheid nog over en dat is de gang naar de rechter. Echter mijn vrouw wil rust in haar hoofd en kies niet voor de rechter en dat respecteer ik.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 nov 2025 15:45

Dat kan een goede keuze zijn. Choose your battles. Als het operatie geslaagd, patient overleden dreigt te worden, kan het raadzaam zijn je verlies te nemen. Hoe onrechtvaardig dat ook kan voelen (been there)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 nov 2025 16:21

Ik heb een keer een rechtszaak gehad en de tweede keer, bij een reorganisatie, ging het bedrijf schoorvoetend akkoord. Ik hoefde daar zelf beide keren niet veel aan te doen.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 nov 2025 21:19

Jans schreef: 24 nov 2025 16:21 Ik heb een keer een rechtszaak gehad en de tweede keer, bij een reorganisatie, ging het bedrijf schoorvoetend akkoord. Ik hoefde daar zelf beide keren niet veel aan te doen.
Mijn vrouw hoeft er NIETS voor te doen, maar ZIJ maakt de keuze om het NIET tot een rechtszaak te laten komen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 nov 2025 21:39

nijkie schreef: 24 nov 2025 21:19
Jans schreef: 24 nov 2025 16:21 Ik heb een keer een rechtszaak gehad en de tweede keer, bij een reorganisatie, ging het bedrijf schoorvoetend akkoord. Ik hoefde daar zelf beide keren niet veel aan te doen.
Mijn vrouw hoeft er NIETS voor te doen, maar ZIJ maakt de keuze om het NIET tot een rechtszaak te laten komen.
Het was bij mij eerst iets van 4000 gulden en bij de 2e 50.000 euro. Maar we zitten niet allemaal hetzelfde in de wedstrijd.

Plaats reactie