Geen idee of Mehekachtohapi deze kreeg, maar blijkbaar bestaat het. LtD doet tegenwoordig ook alles voor geld
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Positieve en negatieve ervaringen met gebruikers van dit forum
https://www.wijnvoordeel.nl/live-slow-r ... l9EALw_wcB
Geen idee of Mehekachtohapi deze kreeg, maar blijkbaar bestaat het. LtD doet tegenwoordig ook alles voor geld
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
En de fietskleding en gewone kleding, en petjes, en koffie en mokken, en bier. En wijn dus.
Ik denk dat als je betaalt, dat ie ook grindtegels doet
(gelijk heeft ie hoor)
Ik denk dat als je betaalt, dat ie ook grindtegels doet
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Een etiket met een fiets eropdaniel1975 schreef: ↑13 nov 2025 15:03 Wat is een flesje fietswijn? Zelfde als een bidonnetje AA-drink?![]()
Ik zie deze post nu pas, en ik wil er toch even graag op reageren.rikkert schreef: ↑10 nov 2025 08:58 Tsja.
Getwijfeld om hier te posten, maar aan de andere kant, we moeten gewoon eerlijk zijn tegen elkaar: Mindere ervaring met Vicenza, op 21 oktober mijn opknapper strandfiets voor hem gereserveerd, hij zou in het weekend van 8/9 november in het westen zijn en langskomen. Via de eerst whatsappjes meldde hij dat ie nog een alternatief had (dus ik had al mijn twijfels) maar in de week voor 8/9 november afspraak gemaakt dat ie 9 november tussen 15 en 21 uur langs zou komen.
Dus ik zorg dat ik gistermiddag thuis ben, en jawel, mijn twijfels werden bewaarheid: Om 14.30 krijg ik opeens een whattsapp dat ie een fiets gaat lenen van zijn zwager en dat de fiets niet meer nodig is (dat was naar ik vermoed het alternatief dat hij in de whattsapp op 23 oktober al noemde).
Hij zal er zelf vast een ander beeld bij hebben, maar bottom-line is dat ik de fiets dus meer dan twee weken voor saus gereserveerd heb, andere mensen heb gezegd dat de fiets gereserveerd was, en ik nu nog steeds met de fiets zit.
Op marktplaats weet ik dat dit soort gedoe op de loer ligt en accepteer ik het maar. Hier op het forum is het altijd goed zaken doen. En ik hoop dat dat zo blijft, vandaar dat ik het hier toch maar post.
Positief, zadel van echo overgenomen, prima verpakt, snel verstuurd, prima spul. Zo hoort het. Echo is een betrouwbare handelspartner.
Allereerst was de door mij benoemd alternatieve oplossing niet de fiets waar ik nu gebruik van kan maken, maar mijn eigen mountainbike. Maar belangrijker is dat rikkert vergeet een belangrijk onderdeel van onze communicatie te vermelden, ik plak dat even hieronder. Dat is mijn eerste appje:
"Laten we inderdaad even hier contact houden.
Maar als je eerder een koper hebt, zou ik er gewoon voor gaan hoor! Even goede vrienden wat mij betreft.
Ik heb ook een andere oplossing voor Egmond pier Egmond eventueel."
Het dikdrukken heb ik hier even toegevoegd, maar de tekst stond er dus wel.
Het gereserveerd houden is dus geheel zijn eigen keuze geweest, en was ik ook niet van op de hoogte.
Er hadden zich in de tussentijd wel mensen gemeld, en wilden minder voor de fiets geven dus daar ben ik verder niet op ingegaan, ook niet veel moeite in gestoken want ik had een afspraak met Vicenza. Afspraak is afspraak. En ja, zeker naar aanleiding van zijn apps zou ik in de tussentijd voor de vraagprijs verkocht hebben. Wat dat hadden we inderdaad afgesproken. Afspraak is afspraak. En als ie niet verkocht zou zijn, had ik een afspraak met Vicenza. Afspraak is afspraak.
Vicenza draait het nu om: omdat hij aangaf dat ik de fiets had mogen verkopen, vindt hij het blijkbaar gepermitteerd om niet op de komen dagen. Zo lust ik er nog wel een paar. Het was fideel van hem dat hij zei dat ik de fiets in de tussentijd mocht verkopen, maar dat betekent niet dat we geen afspraak hebben.
Maar als we twee weken eerder wat afspreken, de week ervoor een tijd afspreken, en dan een half uur van tevoren afzeggen, dat is niet mijn stiel. Ik meldde al, dat Vicenza er vast een ander beeld bij zou hebben. Ik ben van afspraak is afspraak. En als ik een afspraak heb, dan kom ik die na, en kom ik opdagen. Blijkbaar denkt Vicenza daar anders over. Dat mag, maar ik heb het als vervelend ervaren en daarom in mijn ervaringen gemeld. Dan kunnen anderen die met hem gaan handelen rekening mee houden. Daarvoor hebben we dit topic toch?
Ik heb de fiets overigens voor 12,50 minder verkocht aan iemand van marktplaats, die er heel blij mee was. Ik ben van mijn fiets af, er is iemand blij en ik gunde deze meneer de fiets van harte. Ik heb een paar centen. En voor de rest is hiermee de kous af voor mij, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.
Vicenza draait het nu om: omdat hij aangaf dat ik de fiets had mogen verkopen, vindt hij het blijkbaar gepermitteerd om niet op de komen dagen. Zo lust ik er nog wel een paar. Het was fideel van hem dat hij zei dat ik de fiets in de tussentijd mocht verkopen, maar dat betekent niet dat we geen afspraak hebben.
Maar als we twee weken eerder wat afspreken, de week ervoor een tijd afspreken, en dan een half uur van tevoren afzeggen, dat is niet mijn stiel. Ik meldde al, dat Vicenza er vast een ander beeld bij zou hebben. Ik ben van afspraak is afspraak. En als ik een afspraak heb, dan kom ik die na, en kom ik opdagen. Blijkbaar denkt Vicenza daar anders over. Dat mag, maar ik heb het als vervelend ervaren en daarom in mijn ervaringen gemeld. Dan kunnen anderen die met hem gaan handelen rekening mee houden. Daarvoor hebben we dit topic toch?
Ik heb de fiets overigens voor 12,50 minder verkocht aan iemand van marktplaats, die er heel blij mee was. Ik ben van mijn fiets af, er is iemand blij en ik gunde deze meneer de fiets van harte. Ik heb een paar centen. En voor de rest is hiermee de kous af voor mij, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.
Leren lezen is toch echt een vak. Ik draai namelijk niets om.
Je maakt echt allerlei aannames, hier, maar ook al getuige dat je de fiets vasthield. Dat je daar niet verder mee bent gegaan is je eigen keuze. Dáár klaag je over, en daar reageer ik op.
Voelt het voor mij goed dat ik laat afzegde? Nee, maar als ik de andere fiets aangeboden krijg rond 14u, had ik het ook moeilijk eerder af kunnen zeggen. Ik had wel eerder kunnen laten weten dat het geen 15u zou worden, maar later op de dag.
Ik waardeer je bijdragen op het forum hier enorm. Maar communicatie is niet sterk. Dat ik meteen geblokkeerd werd op whattsapp is natuurlijk ook niet sterk. Soit
Je maakt echt allerlei aannames, hier, maar ook al getuige dat je de fiets vasthield. Dat je daar niet verder mee bent gegaan is je eigen keuze. Dáár klaag je over, en daar reageer ik op.
Voelt het voor mij goed dat ik laat afzegde? Nee, maar als ik de andere fiets aangeboden krijg rond 14u, had ik het ook moeilijk eerder af kunnen zeggen. Ik had wel eerder kunnen laten weten dat het geen 15u zou worden, maar later op de dag.
Ik waardeer je bijdragen op het forum hier enorm. Maar communicatie is niet sterk. Dat ik meteen geblokkeerd werd op whattsapp is natuurlijk ook niet sterk. Soit
Grappig, ik had op jouw verzoek contact met je via Whattsapp met 1 doel: om een fiets te verkopen. Dat ging niet meer gebeuren. Wat is dan nog het nut van enig whatsapp contact? En ja, ik had geen zin in verdere discussie, dus ik heb je inderdaad geblokkeerd.
Gediscussieer over dat ik niet blij bent dat je niet op komt dagen en mogen lezen dat het aan mij ligt dat jij niet komt opdagen? Ik heb betere dingen te doen. Het blijkt dat we die discussie ook hier kunnen doen
Ik heb de keuze gemaakt om de fiets voor jou te apart houden, en ja ik mocht hem in de tussentijd verkopen. En die keuze heb ik niet gemaakt omdat ik m niet voor een net bedrag kon verkopen en omdat ik een afspraak met jou had. Ik doe inderdaad aannames, dat heb je heel scherp opgemerkt. Namelijk dat jij als ik de fiets niet verkocht had, jij je afspraak zou nakomen. En dat lijkt me een prima aanname, als je op basis van vertrouwen met elkaar handelt.
Ik moet zeggen dat ik prima kan lezen, communiceren kan ik ook prima. Ik heb in het handelen hier op forum een prima reputatie, ik heb al jaren een marktplaats account met 5 sterren review. Dus ik durf wel te beweren dat ik op een nette manier handel. En afspraken nakomen maakt daar absoluut deel van uit. Sterker nog, dat is essentieel om op een nette manier met elkaar te handelen.
Jij vindt dat je netjes hebt gehandeld. Ik ben het daar niet mee eens. Ik zou zeggen: We agree to disagree...
Je hebt wel wat aangehaald met je negatieve reactie, iets wat je natuurlijk had voorzien want:rikkert schreef: ↑18 nov 2025 08:09Grappig, ik had op jouw verzoek contact met je via Whattsapp met 1 doel: om een fiets te verkopen. Dat ging niet meer gebeuren. Wat is dan nog het nut van enig whatsapp contact? En ja, ik had geen zin in verdere discussie, dus ik heb je inderdaad geblokkeerd.
Gediscussieer over dat ik niet blij bent dat je niet op komt dagen en mogen lezen dat het aan mij ligt dat jij niet komt opdagen? Ik heb betere dingen te doen. Het blijkt dat we die discussie ook hier kunnen doen, dan heeft Orlok ook nog wat aan zijn popcorn en cola. En ja, ik doe de discussie hier wel, omdat ik me niet zwart laat maken op het forum.
Ik heb de keuze gemaakt om de fiets voor jou te apart houden, en ja ik mocht hem in de tussentijd verkopen. En die keuze heb ik niet gemaakt omdat ik m niet voor een net bedrag kon verkopen en omdat ik een afspraak met jou had. Ik doe inderdaad aannames, dat heb je heel scherp opgemerkt. Namelijk dat jij als ik de fiets niet verkocht had, jij je afspraak zou nakomen. En dat lijkt me een prima aanname, als je op basis van vertrouwen met elkaar handelt.
Ik moet zeggen dat ik prima kan lezen, communiceren kan ik ook prima. Ik heb in het handelen hier op forum een prima reputatie, ik heb al jaren een marktplaats account met 5 sterren review. Dus ik durf wel te beweren dat ik op een nette manier handel. En afspraken nakomen maakt daar absoluut deel van uit. Sterker nog, dat is essentieel om op een nette manier met elkaar te handelen.
Jij vindt dat je netjes hebt gehandeld. Ik ben het daar niet mee eens. Ik zou zeggen: We agree to disagree...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless