vast aansluitpunt hoge druk reiniger
Hey, Baron062, dankjewel deze discussie wil ik naartoe. Ik geloof best dat het niet goedkoop is, maak het ook liever in 1 x goed.
ik gebruik nu, als gezegd een mobiel apparaatje van Muc Off. Leuk, maar niet hufterproof voor de lange termijn. Dat ding levert maximaal 65bar, wat meer dan genoeg is. De hogedrukreiniger die er dus achter zit hoeft geen mega apparaat te zijn. Het gaat meer over de doorvoer door de muur. Vanavond ga ik me in ieder geval eens verdiepen in wat altecparts te bieden heeft.
ik gebruik nu, als gezegd een mobiel apparaatje van Muc Off. Leuk, maar niet hufterproof voor de lange termijn. Dat ding levert maximaal 65bar, wat meer dan genoeg is. De hogedrukreiniger die er dus achter zit hoeft geen mega apparaat te zijn. Het gaat meer over de doorvoer door de muur. Vanavond ga ik me in ieder geval eens verdiepen in wat altecparts te bieden heeft.
voor alle slangenhaspel posters: Ik woon in Limburg, de ondergrond is hier zand. ik fiets meestal in nationaal park de Meinweg. In natte perioden komt een fiets zo terug:

met de muc off washer spuit ik eerst het grofste vuil van de fiets af, dan gebruik ik de inschuimer, daarna een doek en als laatst spuit ik met een hele lichte straal, of slangenhaspel de resten weg.
het resultaat van de Muc off washer:

met de muc off washer spuit ik eerst het grofste vuil van de fiets af, dan gebruik ik de inschuimer, daarna een doek en als laatst spuit ik met een hele lichte straal, of slangenhaspel de resten weg.
het resultaat van de Muc off washer:

Ik spuit mijn slechtweer fiets gewoon af in de wasbox (niet dagelijks, maar als fiets echt onder het zand zit zegmaar)rene schreef: ↑11 nov 2025 07:53 Dat klopt, maar een prof mechanieker doet iets vaker, en meer onderhoud dan het gemiddelde forumlid.
Waar ik wel benieuwd naar ben is : hoevaak een setje industrielagers vervangen wordt van trap-as en wielen bij een pro team. Is dat gemiddeld 2x per seizoen, of slechts eenmalig of misschien wel 4x per seizoen ? Er zijn natuurlijk wel teams met Ceramicspeed lagers op de fietsen die het minder vaak zullen hebben. Zeker de balhoofd SLT lagers schijnen top te zijn.
En ik ga niet op mijn lagers richten, waarom zou je ?
Inmiddels 3e set bottombracket lagers erin (sram dub pf86) met 50 duizend km.
Waarbij slijtage ook harder gaat dan andere fietsen door maatvoering lagers icm pf86 (https://www.hambini.com/bb86-bottom-bra ... -crankset/)
Balhoofdlagers zit 2e set erin.
Ik denk dat de onderste balhoofdlager meer slijt van fiets in slechtweer (zonder spatborden) want dan komt er veel meer rotzooi/water op die plek.
SLT zou wel uit kunnen maken, maar is helaas niet voor alle fietsen(lees maten) leverbaar.
Zo'n accu spuit lijkt me wel iets. Voor een fiets of auto lijkt me dat echt voldoende.
Terras of voetpad schoon spuiten zal wel niet lukken.
Normaal spuit ik meteen met gewone tuinslang de fiets af. 95% van het vuil is dan ook weg.
Terras of voetpad schoon spuiten zal wel niet lukken.
Normaal spuit ik meteen met gewone tuinslang de fiets af. 95% van het vuil is dan ook weg.
Fiets innevelen met de tuinslang, dan de foam erop. Even laten weken en afspoelen, dan is 99% van het vuil weg. Zo'n busje foamreiniger is alleen niet heel goedkoop op de lange termijn.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Veel geld voor iets wat niet perfect is.
Neem dan deze van parkside. Met 135bar heb je ook voldoende om je auto schoon te spuiten en ben je goedkoper uit.
https://www.lidl.nl/p/parkside-hogedruk ... /h10004769
Ik heb wel een hogedrukreinger maar net als Ivo vind ik het soms te veel moeite om alles uit te halen. M'n garage staat apart en dan moet ik achteraan die hdr weer uithalen, altijd gesukkel met die stijve slang,...
Luxeprobleem, I know.
Maar ik merk dat ik die geen 5 keer op een jaar uithaal.
Enkel als ik een kuisdag hou en ook alle m'n fietsen en die van m'n vrouw poets.
Luxeprobleem, I know.
Maar ik merk dat ik die geen 5 keer op een jaar uithaal.
Enkel als ik een kuisdag hou en ook alle m'n fietsen en die van m'n vrouw poets.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
zo'n soort ding heb ik ook wel beetje simpeler maar was om te proberen. slang hangt altijd aan de kraan. Dus dat past in het plan van ts.1094 schreef: ↑11 nov 2025 09:55 Je kan ook zoiets aan je slanghaspel hangen dan heb je iets meer power
https://www.gereedschapcentrum.nl/makit ... 4-bar.html
bijkomend voordeel is dat ie ook water op kan zuigen. Dus ook onderweg en mobiel te gebruiken.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
dat kan je oplossen door zo'n lege foam fles te vullen met een flinke kneep dreft en de rest water. daar maak je prima foam mee, die ook prima werkt.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Kant en klaar systeem: https://www.bike-cleaner.nl/product-pag ... ayterminal
Zet 'm in de voortuin en wellicht verdien je nog een centje bij. Of anders de variant zonder payterminal.
Zet 'm in de voortuin en wellicht verdien je nog een centje bij. Of anders de variant zonder payterminal.
Gazelle Team TVM \'99