Ervaringen met Aliexpress wielen
23mm intern is geen probleem voor 40mm banden.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
De naven zijn van CSC zelf denk ik ja… maar wat wil je weten ? Of het aluminium waar de naaf van gemaakt is sterk genoeg is, of dat de spaakgaten sterk genoeg zijn en niet uit scheuren ? Of gaat je vraag meer over de kwaliteit van de lagers die ze in de wielen toepassen.
Ik heb hier drie setjes staan van CSC. Alle drie rollen ze probleemloos en draaien ze prima. Wel heb ik ze wat TLC gegeven alvorens de twee laatste setjes in gebruik te nemen. Ik heb de as einden netjes wat marine Grease gegeven en zo ook de lager seals. Overal waar goed vet zit kan het niet oxideren of vast gaan zitten. Ook heeft vocht dan minder kans.
Wel is het zo dat de lagers waarschijnlijk de sluitpost zijn. Mindere kwaliteit dus - hou daar rekening mee. Nu heb ik ook via Ali RVS hybride ceramic lagertjes gekocht op reserve. 10 stuks is voorlopig wel voldoende, en voor €3,- / stuk kan het me de kop niet kosten. Van mijn eerste setje heb ik pas van het voorwiel de lagertjes vervangen. Niet omdat ze echt slecht waren maar eentje liep wat korrelig. En daar kan ik dus niet tegen, vandaar dat ik de andere twee setjes wat TLC heb gegeven vóór gebruik.
Nog vragen …. Stel ze gerust, en ja 23mm intern is prima voor gravel, het hoeft niet special zo idioot wijd. En de wielen van CSC zijn meestal 23,5mm. Zelfs 2 setjes zijn bij mij 25mm terwijl 23 of 24mm volgens Ali geleverd zou worden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Er zijn tal van gravel wielsets te koop met 24 spaken, dus in theorie moet het kunnen. 85kg reken ik dus ook nog niet bij de zwaargewichten.
-
robbedoes23
- Forum-lid
Ik weeg 100 kilo en heb 24/24 al jaren. Vaak laat ik ze wel nog na controleren op de juiste spaakspanning. Laatste paar jaar 1 x een spaak gebroken.
Ja hoor. Met zelfde gewicht ermee over de kasseien van Roubaix gereden. Geen enkel probleem
Net besteld voor €353,-
https://nl.aliexpress.com/item/10050096 ... pt=glo2nld
https://nl.aliexpress.com/item/10050096 ... pt=glo2nld
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Inderdaad, als je naar beneden scrolt zie je de verschillende opties in beeld. Deze zien er mooi rond uit.
Ben benieuwd.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.