In de comments bij de reviews worden regelmatig wel goede adviezen gegeven op vragen, zowel door lezers als door Ray zelf. En dat tot ver na datum van reviewhavana schreef: ↑16 jun 2025 19:46Die hebben echt wel wat beters te doen, het zijn geen helpdesks.scottwilko schreef: ↑16 jun 2025 13:52 Wellicht dat je deze vraag kunt stellen aan DCRaimmaker of GP-lama?
Garmin Edge 540/840
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Of je zoekt op het forum van Garmin. Wellicht dat daar je probleem bekend is en besproken.scottwilko schreef: ↑16 jun 2025 20:40In de comments bij de reviews worden regelmatig wel goede adviezen gegeven op vragen, zowel door lezers als door Ray zelf. En dat tot ver na datum van reviewhavana schreef: ↑16 jun 2025 19:46Die hebben echt wel wat beters te doen, het zijn geen helpdesks.scottwilko schreef: ↑16 jun 2025 13:52 Wellicht dat je deze vraag kunt stellen aan DCRaimmaker of GP-lama?
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... 840-series
Heb een 830 maar als ik Komoot direct naar Garmin laat sturen heb ik geen 'afslagaanwijzingen'. Geen foutmeldingen trouwens.
Als ik gpx van die zelfde route exporteer vanuit Komoot en handmatig importeer in Garmin gaat het wel goed.
Heb dat automatisch doorzetten dus uit gezet.
Maak meestal routes met strava. Gaat eigenlijk altijd goed.
Nog niet over gestapt op een 840. Wacht eigenkijk op de 850 ..
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Laatste firmware, virtual partner kan eindelijk uit. Gaat om v28.10, nu nog alleen beschikbaar in het beta programma.
Heeft 15 jaar geduurd maar beter laat dan nooit
Heeft 15 jaar geduurd maar beter laat dan nooit
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Afgelopen weekend upgrade gedaan naar laatste versie (28.33 even uit mijn hoofd?) op mijn 840 solar.
Ritje van nog geen 5u, en batterij van 100% terug naar 47% ..,
En tijdens het fietsen bij tijd en wijlen lang wachten tussen swippen/klikken en reactie daarop
Hebben anderen ook dit soort gedrag gemerkt recent?
Ritje van nog geen 5u, en batterij van 100% terug naar 47% ..,
En tijdens het fietsen bij tijd en wijlen lang wachten tussen swippen/klikken en reactie daarop
Hebben anderen ook dit soort gedrag gemerkt recent?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb een 1040, maar heeft dezelfde firmware. Gisteren een rondje van net geen 4 uur, en 11% accu verbruikt. Net geen 3% per uur, wat vrij normaal is.
Zou controleren of je backlight op auto staat (evt eens van auto af halen en er weer op zetten).
Was ook nog iets nieuws in de v28 fw om tijdelijke bestanden te wissen. Dit vind je in de instellingen -> device Reset -> delete temporary files (mijn electronica staat allemaal in het Engels zodat ik niet hoef te dealen met brakke Nederlandse vertalingen die ik niet snap).
Zou controleren of je backlight op auto staat (evt eens van auto af halen en er weer op zetten).
Was ook nog iets nieuws in de v28 fw om tijdelijke bestanden te wissen. Dit vind je in de instellingen -> device Reset -> delete temporary files (mijn electronica staat allemaal in het Engels zodat ik niet hoef te dealen met brakke Nederlandse vertalingen die ik niet snap).
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Thanks, ga ik eens naar kijken.
Ik had tijdens de rit wel lopen klooien met helderheid - vanwege laagstaande zon (opkomst) waar ik tegenin fietste, was de auto-stand niet goed genoeg om route te kunnen zien.
Instellingen staan bij mij ook in het Engels, dus dat ga ik terugvinden! top.
Ik had tijdens de rit wel lopen klooien met helderheid - vanwege laagstaande zon (opkomst) waar ik tegenin fietste, was de auto-stand niet goed genoeg om route te kunnen zien.
Instellingen staan bij mij ook in het Engels, dus dat ga ik terugvinden! top.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ook misschien een goed moment om je activiteiten / workouts / routes op te schonen. Ik heb gemerkt dat als hij te "vol" wordt hij ook wel trager gaat reageren.
Eens in de zoveel tijd flikker ik gewoon alle routes, activiteiten en workouts er vanaf. Ik sync daarna wel weer een route als ik er een nodig heb. Workouts gaan verder toch automagisch indien nodig.
Eens in de zoveel tijd flikker ik gewoon alle routes, activiteiten en workouts er vanaf. Ik sync daarna wel weer een route als ik er een nodig heb. Workouts gaan verder toch automagisch indien nodig.
Ik had sinds 2021 een Garmin Edge 830, maar kwam er een paar maanden geleden achter dat het scherm in een hoekje los begon te raken. Gelukkig bij Futurumshop gekocht met extra 5 jaar garantie. Vorige week opgestuurd en vandaag al bericht gekregen dat hij is vervangen voor de 840!
Echt heel netjes en snel afgehandeld!
Zeker netjes!Kornuit schreef: ↑31 okt 2025 16:31 Ik had sinds 2021 een Garmin Edge 830, maar kwam er een paar maanden geleden achter dat het scherm in een hoekje los begon te raken. Gelukkig bij Futurumshop gekocht met extra 5 jaar garantie. Vorige week opgestuurd en vandaag al bericht gekregen dat hij is vervangen voor de 840!
En die garantie kost maar €15 zie ik
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
4 jaar geleden zelfs maar 10 euro.ric schreef: ↑31 okt 2025 17:05Zeker netjes!Kornuit schreef: ↑31 okt 2025 16:31 Ik had sinds 2021 een Garmin Edge 830, maar kwam er een paar maanden geleden achter dat het scherm in een hoekje los begon te raken. Gelukkig bij Futurumshop gekocht met extra 5 jaar garantie. Vorige week opgestuurd en vandaag al bericht gekregen dat hij is vervangen voor de 840!
En die garantie kost maar €15 zie ik