Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
synapse
- Forum-lid
synapse
29 okt 2025 12:26
Orlok schreef: ↑28 okt 2025 18:52
De kringloop is een "bedrijf " geworden. Een aantal jaar terug hebben wij ons zadeltuig lederen 2-3 zits bankstel vervangen voor een nieuw. Het 'oude' maar nog zeer goede bankstel hebben wij 'gratis' aangeboden aan de kringloop. De mijnheer van de kringloop vond echter dat het bankstel er niet als 'nieuw' uitzag en was dus niet geïnteresseerd.
De gemiddelde kringloop winkel krijgt enorm veel aangeboden. Meer dan ze kwijt kunnen.
Logisch toch dat ze dan naar de verkoopbaarheid kijken?
Dat is ook niet van de laatste jaren hoor, toen mijn moeder haar geloogd eiken zithoek wilde laten ophalen door de kringloopwinkel, zo'n 20 jaar geleden, gaf men ook aan dat ze er niets mee konden.
Courir c'est mourir un peu
-
rikkert
- Forum-lid HC
rikkert
29 okt 2025 13:04
Dat is waar hoor. Maar ze zouden bij legere prijzen echt veel meer kwijt kunnen. Ik laat regelmatig spullen liggen om dat de prijzen echt veels te gortig zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
CampaYolo
- Forum-lid
CampaYolo
29 okt 2025 13:28
Een 2ehands roeitrainer. (Nou ja, niet echt gekocht. Geruild voor een biertje)
Om op mijn werk iets meer in beweging te kunnen blijven. Nu dat ding nog op mijn werklocatie (een boot) zien te krijgen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
29 okt 2025 13:34
CampaYolo schreef: ↑29 okt 2025 13:28
Een 2ehands roeitrainer. (Nou ja, niet echt gekocht. Geruild voor een biertje)
Om op mijn werk iets meer in beweging te kunnen blijven. Nu dat ding nog op mijn werklocatie (een boot) zien te krijgen.
Kan je daar niet heen roeien?

-
CampaYolo
- Forum-lid
CampaYolo
29 okt 2025 13:44
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
jwkeij
- Forum-lid
jwkeij
29 okt 2025 17:21
Orlok schreef: ↑28 okt 2025 18:52
De kringloop is een "bedrijf " geworden.
De grote baas achter Kringloopketen Het Goed:
https://www.hetgoed.nl/verhalen/goedzoo ... -het-goed/
"... “We verkochten Marktplaats voor 224,5 miljoen euro, Carla en ik hielden daar samen 78 miljoen euro aan over. Ongelooflijk veel geld. Van een man die vijfentwintig maanden werkloos was toen hij Goedzooi startte, werd ik plotseling multimiljonair...”
Daar lever ik dan ook nooit mijn spullen in.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
29 okt 2025 19:55
Ik heb daar minder moeite mee. Kwestie van goed ondernemerschap en een flinke dosis geluk in hun leven. Waarom kan een multi millionair geen ideologische gedachten hebben?
Niet elke persoon met geld gedraagt zich als Musk.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
leon1
- Forum-lid
leon1
30 okt 2025 07:33
Ik bestelde bij W.R. Partijhandel via Bol een set brandmelders die op 230v moeten worden aangesloten. Helaas kreeg ik een setje brandmelders van een compleet ander merk die op een batterij werken. Claim ingediend. Krijg ik een e-mail. Je krijgt je geld terug en je hoeft deze brandmelders niet terug te sturen. Nou, dank je wel maar ik ga er niets mee doen. Nee, we hoeven ze niet terug... Toch €60,-. Dus nu ga ik er maar iemand anders blij mee maken.
Dus ja, heb ik nu een positieve of een negatieve ervaring met deze leverancier?
Uiteindelijk bij een andere shop de gewenste brandmelders opnieuw besteld. Nu zelfs de versie waarbij ze draadloos te koppelen zijn. Dat is niet een heel goedkope optie maar een stuk veiligheid kopen is natuurlijk nooit duur!
Zo denk ik altijd aan een spreuk: 'if you think safety is expensive, try an accident'
Daarnaast ook nog een CO-melder gekocht trouwens.
Ride bikes, not tanks!
-
Freek053
- Forum-lid
Freek053
30 okt 2025 07:45
Gisteren een 34" curved monitor voor mijn thuiskantoor besteld. Nu hopen dat DHL zijn bijnaam deze keer geen eer aan doet (maar dat is voor een ander topic...)
leon1 schreef: ↑30 okt 2025 07:33
Zo denk ik altijd aan een spreuk: 'if you think safety is expensive, try an accident'
Dit doet mij denken aan een verhaal van een leverancier van blussystemen. Die had ooit een garagebedrijf van een wat luxer Duits merk voorzien van een sprinklersysteem. Er was (daarna) een brandje uitgebroken en er was 'slechts' 250.000 euro aan schade. De totale waarde van de auto's in het bedrijf ging in de miljoenen. Dus dan was dit een heel stuk minder vervelend.
I refuse to join any club that would have me as a member
-
rikkert
- Forum-lid HC
rikkert
30 okt 2025 07:54
Ik zou zeggen: positieve ervaring. Ze maken een fout, kan gebeuren en lossen het heel erg netjes op. Je hebt het gemeld en je krijgt je geld terug, en mag met de brandmelders iemand blijmaken (of op marktplaats verpatsen).
Ik heb mijn brandmelders gewoon op batterij, die waarschuwen altijd met gepiep als ze op zijn. Dat hoor je altijd. Alleen gebeurt dat wel meestal in de nacht. Ik heb trouwens we een co-melder die de stroom van mijn cv haalt als ie wat detecteert. Dus dan schakel je de bron uit. Mooie feature.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
30 okt 2025 07:59
Volgens mij is dat een standaard ingebouwde feature bij die dingen: alleen piepen in de nacht

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
leon1
- Forum-lid
leon1
30 okt 2025 08:00
Ik benader het ook maar positief. En nu kan ik ook nog een wit voetje halen door iemand gratis een tweetal brandmelders te schenken.
Maar, dat is een mooie CO-melder dan! Helaas werkt dat bij mij niet aangezien er door de ketelruimte ook een rookgasafvoer van een ander appartement loopt. Dus ondanks dat ik net een nieuwe ketel heb gemonteerd die natuurlijk ook is getest weet ik niet wat de buren doen.
Ride bikes, not tanks!