Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Samen aan tafel is sowieso de essentie van eten! Het maakt daarbij verder niet uit wat je serveert. Zolang je maar gezamenlijk aan tafel zit en een gezellig diner hebt.
Adversity is the Catalyst of Change
Vanmorgen vroeg al aan de gang en er staat inmiddels een enorme pan met Pörkölt in de oven.
Ik laat bewust het woord traditioneel weg want zoals veel andere klassiekers kent ook dit gerecht de nodige variaties.
Het ruik inmiddels geweldig in huis.
Lekker lang in de oven op niet teveel graden.
Hopelijk warmt het buiten ook nog een beetje op want wil eind van de ochtend toch wel even gaan buitenspelen (fietsen of wandelen).
En na het buitenspelen staat er dan een knap bordje eten te wachten.
Uiteraard voor meerderen keren gekookt en gaan de nodige porties de vriezer in. Altijd handig als er ineens onverwachte eters zijn. Dat zijn overigens de leukste!
Als je een week vooraf weet dat er mensen komen eten kan je het helemaal clean voorbereiden.
Ook leuk maar of het dan 3,4,5,6 gangen zijn maakt mij niet uit dat schud ik inmiddels wel uit de mouwen.
Ongepland is gewoon leuker!
Onverwacht bezoek wat mee blijft eten prikkelt het improvisatievermogen want ik ga ook dan minimaal voor 3 gangen en mijn vriezer is dan doorgaans een geweldige partner in crime.
Nu koffie!
Ik laat bewust het woord traditioneel weg want zoals veel andere klassiekers kent ook dit gerecht de nodige variaties.
Het ruik inmiddels geweldig in huis.
Lekker lang in de oven op niet teveel graden.
Hopelijk warmt het buiten ook nog een beetje op want wil eind van de ochtend toch wel even gaan buitenspelen (fietsen of wandelen).
En na het buitenspelen staat er dan een knap bordje eten te wachten.
Uiteraard voor meerderen keren gekookt en gaan de nodige porties de vriezer in. Altijd handig als er ineens onverwachte eters zijn. Dat zijn overigens de leukste!
Als je een week vooraf weet dat er mensen komen eten kan je het helemaal clean voorbereiden.
Ook leuk maar of het dan 3,4,5,6 gangen zijn maakt mij niet uit dat schud ik inmiddels wel uit de mouwen.
Ongepland is gewoon leuker!
Onverwacht bezoek wat mee blijft eten prikkelt het improvisatievermogen want ik ga ook dan minimaal voor 3 gangen en mijn vriezer is dan doorgaans een geweldige partner in crime.
Nu koffie!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik heb het toch even op moeten zoeken, wat in mijn geval echt wel een unicum is als het over gerechten gaat.
Klinkt echter als een ware tractie!
Ik ben niet geheel thuis in de keuken van het voormalige oostblok.
Vooral omdat het me doorgaans totaal niet kan inspireren en ik het schaarse palet van ingrediënten vaak weinig appetijtelijk vind, ik ben meer een mediterraan type.
Maar dit gerecht van wat ik er over gelezen heb lijkt me heerlijk.
Klinkt echter als een ware tractie!
Ik ben niet geheel thuis in de keuken van het voormalige oostblok.
Vooral omdat het me doorgaans totaal niet kan inspireren en ik het schaarse palet van ingrediënten vaak weinig appetijtelijk vind, ik ben meer een mediterraan type.
Maar dit gerecht van wat ik er over gelezen heb lijkt me heerlijk.
Er staat een joekel van een pan op het vuur met...................stoofpeertjes!
Er er overblijft maak ik daar tarte tatin stoofpeer van
Er er overblijft maak ik daar tarte tatin stoofpeer van
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Wij hebben dit jaar een enorme appeloogst. Mijn vrouw heeft onlangs ook een tarte tartin gemaakt, eerste keer trouwens.
Heerlijk hoor maar goeie dag zeg! Op al die koolhydraten kun je een touretappe uitrijden
Heerlijk hoor maar goeie dag zeg! Op al die koolhydraten kun je een touretappe uitrijden
- CampaYolo
- Forum-lid
Het eerdergenoemde ossevet deed mij toch watertanden.
Dus vanavond lekker frietjes uit het vet met daarbij een Indische stoof naar (stief) oma's recept. (Rund gestoofd in de sate en kokos met nog een allegaartje aan kruiden)
Dus vanavond lekker frietjes uit het vet met daarbij een Indische stoof naar (stief) oma's recept. (Rund gestoofd in de sate en kokos met nog een allegaartje aan kruiden)
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Patat met rendang is ook een geweldige combi!
Als ik rendang maak doe ik - zoals eigenlijk met als wat slowcooking is - gelijk een enorme pan maken. Paar porti's in de vriezer.
Heb je eens geen zin om te koken?
Patat, rendang en frisse komkommersalade.

Ga nu een bordje pasta maken. Gewoon heel simpel met uitje, tonijn, erwtjes en een frisse salade.
Ik ben de vriezer decembermaand ready aan het maken en kwam een bak verse pappardelle tegen die al wel even gekookt had...............
Als ik rendang maak doe ik - zoals eigenlijk met als wat slowcooking is - gelijk een enorme pan maken. Paar porti's in de vriezer.
Heb je eens geen zin om te koken?
Patat, rendang en frisse komkommersalade.
ja ja MAAR.............. een goede op z'n kop taart met zelf gemaakt slagroomijs is wel een dessert waar je gasten een jaar later nog over pratenDubbeldekker schreef: ↑28 okt 2025 14:13 Heerlijk hoor maar goeie dag zeg! Op al die koolhydraten kun je een touretappe uitrijden![]()
Ga nu een bordje pasta maken. Gewoon heel simpel met uitje, tonijn, erwtjes en een frisse salade.
Ik ben de vriezer decembermaand ready aan het maken en kwam een bak verse pappardelle tegen die al wel even gekookt had...............
Vandaag na het fietsen een lekker bord Spaghetti Bolognese, met alles erop en omheen (geraspte Grana Padano, Chianti, Ciabatta en Camembert) toch een behoorlijke maaltijd.! 
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Stamppot spruitjes met spekjes en een gehaktbal,
Man man man..jammer dat je dan vol zit en dan toch nog een bordje neemt, eevm veur de smoak
Man man man..jammer dat je dan vol zit en dan toch nog een bordje neemt, eevm veur de smoak
Veel mensen vinden spruitjes niks maar mij mag je voor zo'n stampot met een goede bal wakker maken..........