Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote bezorgdiensten review topic

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 27 okt 2025 17:02

daniel1975 schreef: 27 okt 2025 16:07
Dubbeldekker schreef: 27 okt 2025 15:09 Prijs je gelukkig met de NL en BE bezorgtijden!!
Nee, als je als leverancier iets beloofd dan moet je het nakomen.
Helemaal correct! Maar als je dan in Frankrijk dat recht probeert te claimen verland je in een web van bureaucratie waar je nog veel langer mee bezig bent dan de bezorgtijden die nooit nageleefd worden.
Het is echt om gek van te worden hier!!
Zal wellicht per streek verschillen maar mijn ervaring met de bezorging hier is echt zoveel slechter dan dat met NL.
Adversity is the Catalyst of Change

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2025 18:41

Is er niet een of andere vakbond die dat kan regelen? Ze moeten tenslotte toch iets hebben om voor te staken in Fr ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 okt 2025 20:01

Vandaag pakket van GLS.
Ik ben gewoon thuis en plots een mailtje "pakket geleverd".
Ik ben direct naar beneden gegaan, geen pakket.
Dan de buren links en rechts, geen pakket.
Ook 2 deuren verder geen pakket.
Via mail contact met GLS waarin ik alle door mij genomen acties neerschrijft.
Na een kwartier al mailtje terug " ben je al bij de buren geweest".
Uiteindelijk telefonisch contact met de webshop die wisten, na navraag gedaan te hebben, te vertellen dat er een handtekening was geplaatst.
Een onduidelijke kriebel.
Toen bericht gekregen van GLS dat de koerier het pak heeft afgegeven aan een verkeerd huisnummer.
Ik ben dan naar daar gegaan en daar stond mijn pakket.
De buurt had eerst niet gezien dat het pakket niet voor hem was en pas na aftekenen binnen gezien dat het voor mij was.
Door de regen had hij het nog niet tot bij mij gebracht.
Het zal inderdaad niet allemaal gemakkelijk zijn maar waarom belt een koerier bij huisnummer 139 aan als hij bij 145 moet zijn?
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid

senior 27 okt 2025 20:09

Waarschijnlijk omdat daar zijn bestelwagen tot stilstand is gekomen.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 27 okt 2025 20:22

Bij GLS heb ik ongeveer hetzelfde gehad.
Ik had een nieuwe tent besteld.
Op de dag dat deze geleverd moest worden zie ik het busje door de straat rijden dus ik loop al naar de deur zodat ik deze alvast open kan doen.
Makkelijker voor de bezorger want het regende pijpenstelen.
Toen ik de deur open had zag ik het busje alweer wegrijden.
Bijna direct krijg ik een mail dat mijn pakket bij een ophaalpunt wordt afgeleverd omdat ik niet thuis zou zijn.
Direct contact opgenomen maar kon niets meer terug draaien.
En het was mijn eigen schuld want de bezorger was aan de deur geweest en ik deed niet open.
Sindsdien kijk ik of GLS als bezorger wordt aangegeven op de website.
Zo ja, dan kijk ik ergens anders.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 27 okt 2025 20:29

daniel1975 schreef: 27 okt 2025 18:41 Is er niet een of andere vakbond die dat kan regelen? Ze moeten tenslotte toch iets hebben om voor te staken in Fr ;-)
:lol:
Waarschijnlijk wel maarja dan ligt het hele land weer dagen lang plat en barricaden de gele hesjes elke rotonde
Dus nee laat maar ;)
Adversity is the Catalyst of Change

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 okt 2025 21:47

Sinds wij een huisnummer hebben, zijn de problemen met bezorgers bij ons op de vingers van één hand te tellen, zelfs aan 2 vingers genoeg. Je wordt regelmatig gebeld als ze onderweg zijn. En als er niet voor getekend hoeft te worden en het past in de brievenbus dan wordt het in de brievenbus gedaan.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 28 okt 2025 08:10

Gisteren kwam ik uit mijn werk, staat er voor de deur van de buurvrouw (onze voordeuren zitten direct aan de straat, geen voortuin) een doosje met een boek, in de stromende regen. Dan ben je als bezorger toch ook niet niet fris in je bol?

Ik woon in een drukke straat, iedereen kan het meenemen en je zet het ook nog eens in de regen. Heb het maar meegenomen naar binnen en een appje naar de buren gestuurd dat het bij mij staat.

Geen idee welke bezorgdienst het was...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 okt 2025 07:57

Gisteravond om 23:00 ging ik de hond uitlaten. Doe de deur open en struikel zo ongeveer over een doos van Levi’s. Ik snapte er al niks van, was hele avond thuis geweest.
Ohnee, tussen 18:30-19:00 dochterlief opgehaald. Oftewel, die doos heeft daar dik 4 uur gestaan.
Ik word echt doodziek van die lui. Als ik of mijn collegas zo hun werk af zouden leveren was de uitgang rap in zicht.

EDIT: postnl was het
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

leon1
Forum-lid

leon1 30 okt 2025 08:19

Niet over GLS beginnen nu. Ik verwacht vandaag een pakket via GLS. Gelukkig is er iemand thuis! Al is dat dus geen garantie voor aflevering....

Gisteren DHL. We komen tussen 18u15 en 19u15. Nu is er iemand thuis tot 18u30 en ik ben thuis om 18u45. Net een kwartiertje geen 'dekking'. Tijdens dat ik de sleutel in het slot van de voordeur steek, 'pling' op mijn mobiel. Pakket is bezorgd..... Euuhhh, niemand gezien of gehoord. Toch even de brievenbus bekijken. Het is een klein onderdeel dus ik vermoed dat het wel in de bus past. En ja hoor, in de brievenbus. Pfieuw!
Ride bikes, not tanks!

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 30 okt 2025 09:56

Je kan er wel over mekkeren, maar als je peanuts betaalt, dan krijg je nu eenmaal monkeys. Het is het resultaat van een systeem waar we zelf voor kiezen.

leon1
Forum-lid

leon1 30 okt 2025 12:29

Pakket via GLS keurig afgeleverd. 8-) En kort voorafgaand aan de bezorging een mail waarin een tijdvak stond vermeld. :winkthumb:
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie