Ik doe hem zeker niet tekort. Net zo min als ik Pogi tekort wil doen. Maar het is gewoon goed voor de sport als er een echte concurrent is.MarkVeenstra schreef: ↑23 okt 2025 10:49
Het is in mijn ogen ook niet het gebrek aan concurrentie wat de oorzaak is van de vele titels van Lavreysen, dan doe je hem in mijn ogen echt te kort.
Baanwielrennen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dat laatste ben ik met je eens, een strijd is altijd beter voor de sport.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Volledig onderbelicht door ons op dit forum
Goud, Goud en nog eens goud voor Nederland bij WK Baanwielrennen:

https://www.bicycling.nl/nieuws/goud-go ... wielrennen

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Patrick VB
- Forum-lid
Vannacht puntenkoers in kader van dames omnium nog gekeken. Wiebes werkelijk oppermachtig, al kwam de Française Marion Borras even aan de leiding dankzij een bonusronde. De Française werd nog 2de.
Heel knap.
Shari Bossuyt lag lang op medaillekoers maar ging in de laatste sprint kopje onder. Gevolg: de ondankbare 4de plaats.
Heel knap.
Shari Bossuyt lag lang op medaillekoers maar ging in de laatste sprint kopje onder. Gevolg: de ondankbare 4de plaats.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Andere tijdzone, niet leuk als je niet live kunt kijken. Dus het blijft bij ‘s morgens de uitslagen op nos.nl.
En ik zal mij wel niet populair maken, maar is baanwielrennen ook niet meer en meer een niche aan het worden waar het land met het meeste budget en support wint? Feit dat Wiebes zo uit het wegseizoen (totaal andere prikkel) direct hier staat zegt ook iets over het niveau in de breedte imho.
En ik zal mij wel niet populair maken, maar is baanwielrennen ook niet meer en meer een niche aan het worden waar het land met het meeste budget en support wint? Feit dat Wiebes zo uit het wegseizoen (totaal andere prikkel) direct hier staat zegt ook iets over het niveau in de breedte imho.
-
7Wattperkg
- Forum-lid
Geldt dat niet voor alle sporten tegenwoordig?daniel1975 schreef: ↑25 okt 2025 15:21 is baanwielrennen ook niet meer en meer een niche aan het worden waar het land met het meeste budget en support wint?
Maar voor baanwielrennen misschien nog wel meer natuurlijk, omdat het fysiologisch een vrij maakbare sport is én heel sterk afhankelijk van materiaal.
In (de aanloop naar) Londen 2012 deed British Cycling het ook heel goed met enorme bakken £££ vanuit de National Lottery.
En in NL is baanwielrennen een piepkleine sport maar door gericht te werven dmv die NOC Talentdagen weet men wel de goede renners in het programma krijgen, zie Kim Kalee (uit het turnen).
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Wat is in hemelsnaam een “fysiologisch vrij maakbare sport”?!7Wattperkg schreef: ↑25 okt 2025 15:31 … omdat het fysiologisch een vrij maakbare sport is …
In (de aanloop naar) Londen 2012 deed British Cycling het ook heel goed met enorme bakken £££ vanuit de National Lottery.
…
Of bedoel je misschien dat die baan ploeg van de Britten naast die Loterij ponden ook nog eens stijf stond van de doping?
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben het wel met 7wpk eens hoor, die britten is beste voorbeeld wat je kunt geven: aandacht en budget maakt kampioenen in een kleine sport. Daarom zijn de NL en Ita dames ook jaren zo dominant geweest in het wegwielrennen bijv.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Kom op zeg, dat British Cycling team van 2012 was een grote scam.
Het moest en zou gebeuren die zomer en het gebeurde dus ook.
Dubieuze geld injecties en nog meer dubieuze andere injecties.
Het moest en zou gebeuren die zomer en het gebeurde dus ook.
Dubieuze geld injecties en nog meer dubieuze andere injecties.
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dus als ik dat over UAE, of erger nog, Patlev roep heb ik het halve forum over mij heen en de Britten mag je zomaar beschuldigen?
Een goed baanwielren programma levert mediales op, en zonder sponsoring van je bond ben je nergens want er is geen droog brood in te verdienen.
Wiebes is een slecht voorbeeld dat is een mutant die alle andere vrouwen in de worldtour ervanaf sprint alsof ze op een electrische fiets rijd. Als ze niet goud zou winnen zou dat een stunt zijn. Daar heeft de knwu niets aan bijgedragen
Wiebes is een slecht voorbeeld dat is een mutant die alle andere vrouwen in de worldtour ervanaf sprint alsof ze op een electrische fiets rijd. Als ze niet goud zou winnen zou dat een stunt zijn. Daar heeft de knwu niets aan bijgedragen
Helemaal eens,Orlok schreef: ↑25 okt 2025 10:52 Volledig onderbelicht door ons op dit forum
Nederland heer en meester in bijna elke discipline 7x Goud ondertussen.
En de ‘klagers’ in het draadje van tour26 dat je naar groeiend gras zit te kijken kunnen hun hart ophalen met de korte wedstrijden….