Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2025

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 okt 2025 14:20

De NL-se mentaliteit wordt pijnlijk zichtbaar. We laten ons niets opleggen. Die kl*te wielrenners moeten gewoon ophoepelen. Het is mijn weg, betaal genoeg wegenbelasting. Daar gaan we niet op koersen. En wie denken verkeersregelaars wel niet te zijn. Mij dwarsbomen terwijl ik lekker aan t rijden ben.

En door…

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 17 okt 2025 14:27

kxlight schreef: 17 okt 2025 14:20 De NL-se mentaliteit wordt pijnlijk zichtbaar. We laten ons niets opleggen. Die kl*te wielrenners moeten gewoon ophoepelen. Het is mijn weg, betaal genoeg wegenbelasting. Daar gaan we niet op koersen. En wie denken verkeersregelaars wel niet te zijn. Mij dwarsbomen terwijl ik lekker aan t rijden ben.

En door…
Denk je werkelijk dat het alleen de Nederlandse mentaliteit is. Ik zou bijna zeggen, je zou het hopen. Ik kan over gekkigheid bij Franse koersen en cyclo's ook hele stukken schrijven.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 okt 2025 14:39

Het was een incident in NL. Dus dacht ik me te beperken over de situatie hier. Over de mentaliteit van andere nationaliteiten valt ongetwijfeld ook veel op te merken… :mrgreen:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 okt 2025 15:12

Ik zette het net aan en zag een handbiker op het parcours. Mijn vermoeden dat er iets niet klopt is bij deze bevestigd :(
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 okt 2025 15:16

In principe ben je verplicht de instructies van een verkeersregelaar op te volgen. Zou je die automobilist dan ook aansprakelijk kunnen stellen voor de schade?
Campagnolo Ultra Dork

prjz
Forum-lid

prjz 17 okt 2025 15:17

Ongeloofelijk, Nederland anno 2025. Er kan niks meer, ja wel elke week een paar honderd politieagenten bij voetbalwedstrijden.
Laatst gewijzigd door prjz op 17 okt 2025 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
prj

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 17 okt 2025 15:18

kxlight schreef: 17 okt 2025 14:39 Het was een incident in NL. Dus dacht ik me te beperken over de situatie hier. Over de mentaliteit van andere nationaliteiten valt ongetwijfeld ook veel op te merken… :mrgreen:
Dus zou je beter weg kunnen laten dat Nederlanders zo zijn. Suggereert we iets.
Ik wil mijn verhaal wel uitgebreider doen. Straatje waar ik aan woon loopt evenwijdig aan de departementale weg. Weg afgesloten voor cyclo, neem je dat weggetje toch, kun je zo de weg oprijden waar een cyclo, de eerste kilometers gaande is. Twee dagen later, profkoers. Verkeer wordt voor rotonde tegengehouden. Dat zelfde weggetje kun je nog steeds in. 6 politieagenten op en bij de rotonde. Ik ging vertellen dat ze dat weggetje gewoon in konden. Reactie: "hebben we geen opdracht voor".

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 17 okt 2025 15:26

@Jans, politieagenten zijn immers ook gewoon ambtenaren: )

Wel jammer voor de koers vandaag, dit zet het hele experiment van koersen zonder politie wel op losse schroeven ben ik bang.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 17 okt 2025 15:28

CampaYolo schreef: 17 okt 2025 15:26 @Jans, politieagenten zijn immers ook gewoon ambtenaren: )

Wel jammer voor de koers vandaag, dit zet het hele experiment van koersen zonder politie wel op losse schroeven ben ik bang.
Volgens mij is zelf nadenken ook een gave.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 okt 2025 15:31

Politiebegeleiding is ook niet heilig.
Ik zat vorige week in een colonne met burgerauto's en touringcars, begeleid door de Marechaussee.
Toen we een kruispunt over moesten werd het verkeer stil gezet door een motor.
Toen de colonne op het kruispunt was reed de motor weer door nasr het volgende kruispunt.
Dst was voor een automobilist het teken om maar gewoon het kruispunt op te rijden en hem bijna in mijn zijkant te zetten.
Hierop werd hij direct door een andere motor op zijn vingers getikt.
Later nog eventjes met de laatst genoemde motormarechaussee er over gehad en hij vertelde dat het schering en inslag is de laatste jaren.
Ook dat er al wat collega's van hun motor zijn gereden.

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 17 okt 2025 16:41

Er zijn er al weer een paar die hun oordeel over onze maatschappij klaar hebben. Maar zijn er ook beelden van de auto's op het parcours? En hoe onveilig was de situatie door die auto's? En was de betreffende weg afgezet of werd tegemoetkomend verkeer 'aan de kant gezet'? Want je kunt wel aan de kant gezet worden, maar als dat op smalle weggetjes is.....

Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 okt 2025 16:52

T oordeel van de wielrenners (zelf) was dat t zo niet kon. Zijn meestal niet degene die snel t bijltje erbij beergooien.

Plaats reactie