Wielerseizoen 2025
Altijd grote bewondering gehad voor Merckx maar zoals Pogi zijn tegenstrevers overklast dat deed zelfs Merckx niet.
Wat is er zo bijzonders aan zijn voorbereidingen en trainingen dat hij zo domineert?
Ik denk zelfs dat hij net als Mathieu weinig hoogtestages in last? Gewoon veel meer talent dan dan de rest?
Wat is er zo bijzonders aan zijn voorbereidingen en trainingen dat hij zo domineert?
Ik denk zelfs dat hij net als Mathieu weinig hoogtestages in last? Gewoon veel meer talent dan dan de rest?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Mathieu is misschien geen Merlier of Milan maar heeft al bewezen als hij zich echt in een massaspurt smijt hij ook kan winnen. Maar hij laat de massaspurts al een paar jaar aan zich voorbij gaan.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Ik denk dat we de wereldbeker een beetje missen. Daarmee kon het belang van een monument gelijk getrokken worden met een andere wedstrijd.lugosi schreef: ↑12 okt 2025 09:33Hoe zie je dat precies dat toppers een vergelijkbaar palmares met Merckx kunnen behalen door wedstrijden te vermijden. Merckx (en anderen als VanLooy) wonnen alle wedstrijden. Geen onderscheid tussen Roubaix en Schubbekutteveen als je ze beide op je palmares hebt. Top toch dat Merckx de Druivenkoers kwam winnen.Ernie C. schreef: ↑11 okt 2025 22:01
Aldus de zelfverklaarde enige wielerliefhebber van het forum![]()
![]()
Het het wielrennen is een commerciële constructie en een volgorde van het belang van wedstrijden is daar onderdeel van, anders wordt het wel heel makkelijk de toppers overal te ontwijken en je palmares met dat van Merckx te kunnen vergelijken "omdat de Ronde van Schubbekutteveen ook een mooie wedstrijd is om 8x op je erelijst te hebben".
Als je iemand als topper wil beschouwen, dan moet die in zoveel mogelijk wedstrijden heersen, en vooral zoveel mogelijk type-wedstrijden.
Pogi is by far de beste renner in decennia, toch zie je dat hij, ondertussen toch al 27, nog altijd geen MsR of P-R gewonnen heeft. Ook ander klassiekers heeft hij nog niet gewonnen.
Nochtans is er een tendens om het parcours aan te passen in de zin die klimcapaciteit en explosiviteit ten goede komen, wat zeker een voordeel voor hem is.
De idee van de monumenten is ingegeven door commerciële overwegingen van de heer Hein Verbruggen. En wel om opkomende koersen in de Angelaksische wereld een kans te geven door een versimpeling en verduidelijking in aanbod te geven. (achteraf gebleken is dat compleet mislukt)
De wedstrijden die in de monumenten zijn opgenomen zijn daar enkel uit commerciële overwegingen opgenomen en niet uit sportieve. De claim dat dit de volgorde het belang van de wedstrijden weergeeft klopt dus niet.
Voor de Angesaksische wereld was de volgorde van de Challenge Desgrange-Colombo van 1948, wat de origine is van alle later klassementen, blijkbaar te moeilijk en/of ongewenst.
Dat (jonge) mensen nu denken dat de monumenten 'de standaard' zijn op sportief vlak is, toont eenzijdigheid en een gebrek aan historische wielerkennis.
Ik pretendeer nergens de enige wielerliefhebber te zijn, ik weiger gewoon de reductie vanuit commerciële overwegingen te laten prevaleren op het sportieve. Daarvoor is koers te groot en leeft het te fel in Vlaanderen, niet alleen waar de commercie zich op richt, maar als belevingscultuur.
Nu zijn de monumenten zowel qua interesse bij het publiek als de UCI punten de belangrijkste eendagskoersen. Dat trekt ook meer toprenners aan.
Campagnolo Ultra Dork
Dit soort interacties met de fans kan ik wel waarderen.
https://www.ad.nl/wielrennen/tadej-poga ... ~ab825975/
https://www.ad.nl/wielrennen/tadej-poga ... ~ab825975/
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
lugosi schreef: ↑12 okt 2025 19:40Sommige commentaren verdienen alleen sarcasme.
Pogacar heeft al dat theatrale gedoe niet nodig. Hij gaat na 3 weken hectiek in de Tour gewoon rustig met zijn geliefde op de stoeprand van de Champs Elysee zitten wachten op zijn gele trui, heeft evenmin aandelen in de privé-luchtvaartbranche, noch is hij eigenaar van een kinderachtig glimmend monster op vier wielen. Trouwens, Jezus bleef ook uitermate bescheiden na zijn schreden over het water.lugosi schreef: ↑12 okt 2025 19:41Sarcasme, i love it.Dubbeldekker schreef: ↑12 okt 2025 16:19 Inderdaad, supersaai ook. En als hij dan een keertje wint gaat hij op de grond liggen uithuilen en uit hijgen.
Kleurloos figuur….
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat was pas een wonderkind!!!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Toch weet ik vrij zeker dat noch Pogi, VDP of Evenepoel hem het na zal doen. Dus vanuit die context snap ik het gebruik van een glimmend monster op 4 wielen prima. CO2 technisch ook prima te verantwoorden met zoveel fiets-km's er tegenover.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Maar al die non-argumenten verklaren nog steeds niet waarom Pogačar net wél maar van der Poel nét niet een wonderkind is.Klein_Verzet schreef: ↑13 okt 2025 13:41Pogacar heeft al dat theatrale gedoe niet nodig. Hij gaat na 3 weken hectiek in de Tour gewoon rustig met zijn geliefde op de stoeprand van de Champs Elysee zitten wachten op zijn gele trui, heeft evenmin aandelen in de privé-luchtvaartbranche, noch is hij eigenaar van een kinderachtig glimmend monster op vier wielen. Trouwens, Jezus bleef ook uitermate bescheiden na zijn schreden over het water.lugosi schreef: ↑12 okt 2025 19:41Sarcasme, i love it.Dubbeldekker schreef: ↑12 okt 2025 16:19 Inderdaad, supersaai ook. En als hij dan een keertje wint gaat hij op de grond liggen uithuilen en uit hijgen.
Kleurloos figuur….
Jezus er bij de haren in meeslepen helpt ook niet echt.
Zo kun je, binnen jouw wijze van redeneren, de mountainbiker Absalon kunnen verwarren met Absalom die met zijn haren in de bramenstruiken bleef hangen en daardoor de wedstrijd verloor…
Adversity is the Catalyst of Change
Eentje kan het wonderkind zijn, meerdere kunnen een wonderkind zijn
.
Aangezien wielrennen doorgaans een katholieke sport is, hebben we wonderen in overvloed. Binnen de huidige generatie tenminste Pogacar, vd Poel en Evenepoel.
Aangezien wielrennen doorgaans een katholieke sport is, hebben we wonderen in overvloed. Binnen de huidige generatie tenminste Pogacar, vd Poel en Evenepoel.
Campagnolo Ultra Dork