Rechtszaak tussen Strava en Garmin (EDIT Suunto start ook rechtzaak)
Ik vind connect wel veel fijner om bijv mijn ritten/loopjes te bekijken naast Intervals. Vooral bij hardlopen met het juiste horloge of hartslagband kan je wel veel meer data eruit halen dan op Strava.
Met Strava doe ik niet meer dan trainingen plaatsen en wat foto's erbij als ik op vakantie ben.
Met Strava doe ik niet meer dan trainingen plaatsen en wat foto's erbij als ik op vakantie ben.
Helemaal akkoord, maar als ze het licht zien en dat aanpakken kan het wel helemaal veranderen.FryskBloed schreef: ↑09 okt 2025 13:51 Garmin heeft Connect, inclusief heatmap en segmenten. Maar geen social (cq onvindbare social) en hun API is alleen beschikbaar voor "approved business developers", dat smoort leuke initiatieven als StatsHunters wel in de kiem. Dus het enige waar Connect goed voor is is het doorsluizen van je data naar Strava...
Ook als je dan overstapt heb je niet echt een probleem, want op garmin staat ook al je historische data. Dus al die leaderboards en segmenten hebben direct geschiedenis.
Maar het is er momenteel nog niet dat is wel duidelijk
Ja, ik wel. Geen behoefte aan Strava, de connecties in Garmin connect is voor mij voldoende.
En connect heb ik genoeg aan, routebuilder, database met routes van andere mensen, fitness data enzovoort. Ik zie het nut van Strava niet, heb zelfs geen account.
Dogma F
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Zat laatst ook te kijken waarom ik nog strava gebruikte. Eigenlijk meer omdat iedereen er zit en het dan wel leuk is af en toe even te bladeren.
Segmenten zijn ook wel goed op strava en routes voor op de weg maken is het misschien wel de snelste en beste app, maar betaald.
Segmenten zijn ook wel goed op strava en routes voor op de weg maken is het misschien wel de snelste en beste app, maar betaald.
GCN heeft er ook een mening over ....althans ze bespreken het.
https://www.youtube.com/watch?v=LtYtlHQNvh8
https://www.youtube.com/watch?v=LtYtlHQNvh8
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb daar echt het geduld niet voor. Ik wil gewoon een goed artikel om te lezen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Iedereen met een Edge zit ook op connect. Contact maken en je ziet hun fietstochten (indien niet afgeschermd).wasbeer2006 schreef: ↑11 okt 2025 11:25 Zat laatst ook te kijken waarom ik nog strava gebruikte. Eigenlijk meer omdat iedereen er zit en het dan wel leuk is af en toe even te bladeren.
Ook zat routes te vinden van anderen.
Dogma F
Segmenten zijn het allerslechtste op Strava. Iedere oetlul kan daar een segment "sprint naar mijn vriendin" aanmaken, en als je alleen al kijkt naar het aantal segmenten op de klim Prad-Stelviopas, dit terwijl daar toch maar een segment bestaat...wasbeer2006 schreef: ↑11 okt 2025 11:25 Zat laatst ook te kijken waarom ik nog strava gebruikte. Eigenlijk meer omdat iedereen er zit en het dan wel leuk is af en toe even te bladeren.