Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Problemen met montage van Canyon Speedmax CF 8.0 Di2 op Wahoo Kickr Core (ratelend geluid)

rosemountain
Forum-lid

rosemountain 06 okt 2025 13:58

Top! Bedankt voor de hulp!

pino
Forum-lid HC

pino 06 okt 2025 14:05

Laat je het afstellen van een derailleur goed uitleggen en/of zoek het op. Hoef je niet tig keer op en neer naar een fietsenmaker.
Niet zijken maar reiden !

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 07 okt 2025 07:41

Toevallig vorige week bij de FM gezien hoe ze een fiets op een Wahoo installeerden.
Eerst een nieuwe cassette en ketting, de cassette uitgespacerd op de Wahoo geplaatst, paar keer de cassette erop en eraf om een andere dikte van de spacer te plaatsen en daarna liep het als een zonnetje.
Omdat het dezelfde cassette was, kon de B schroef op dezelfde positie blijven.
Het voordeel van uitspaceren van de cassette op de Wahoo is dat je wanneer je de fiets weer buiten gaat gebruiken, je niks aan de afstelling van de derailleur hoeft te veranderen, omdat die al goed stond...

rosemountain
Forum-lid

rosemountain 07 okt 2025 09:08

scottpch64 schreef: 07 okt 2025 07:41 Toevallig vorige week bij de FM gezien hoe ze een fiets op een Wahoo installeerden.
Eerst een nieuwe cassette en ketting, de cassette uitgespacerd op de Wahoo geplaatst, paar keer de cassette erop en eraf om een andere dikte van de spacer te plaatsen en daarna liep het als een zonnetje.
Omdat het dezelfde cassette was, kon de B schroef op dezelfde positie blijven.
Het voordeel van uitspaceren van de cassette op de Wahoo is dat je wanneer je de fiets weer buiten gaat gebruiken, je niks aan de afstelling van de derailleur hoeft te veranderen, omdat die al goed stond...
Dit is voor mij abracadabra. Ik heb nog wel wat te leren :D
Maar ik zie ook wel het nut, of de noodzaak hiervan in.

rosemountain
Forum-lid

rosemountain 07 okt 2025 09:10

Wahoo levert een spacer ring extra, maar in de beschrijving staat dat deze bedoelt is voor wanneer je een trhu axle op je fiets hebt.

Gravel-newbie
Forum-lid

Gravel-newbie 07 okt 2025 09:28

Ik weet natuurlijk niet hoeveel je te besteden hebt, maar een dure Ultegra cassette voor op een trainer is wellicht wat overkill. Je zou een goedkopere identieke 105 cassette op je trainer kunnen zetten met dezelfde tandwielverhouding (11-28). Dan zet je die dure Ultegra cassette op je wielset van je fiets. Hoef je geen zorgen meer te maken over B-schroef of versleten tandwielen. Nieuwe ketting zou ik nooit mee wachten want een versleten ketting zorgt voor extra slijtage op andere componenten.
Dan heb je alleen nog de fijnafstelling wanneer je wisselt tussen trainer en achterwiel. Hier kun je wellicht hulp bij inschakelen.
Bianchi Impulso Pro GRX825

Plaats reactie