Op de terugweg......(ouder worden)
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Precies Raven14.
Maar dat verhaal voldoet blijkbaar niet aan wat deze twee willen lezen ondanks de uitgebreide uitleg van Jakkel. Dus gaan ze even stoken en porren en is er weeral een leuk topic naar de knoppen geholpen.
Echt heel triest!
Maar dat verhaal voldoet blijkbaar niet aan wat deze twee willen lezen ondanks de uitgebreide uitleg van Jakkel. Dus gaan ze even stoken en porren en is er weeral een leuk topic naar de knoppen geholpen.
Echt heel triest!
Adversity is the Catalyst of Change
Nee, het zijn er minstens drie. En jij bent er één van.Dubbeldekker schreef: ↑04 okt 2025 20:22 Zo jammer dat er ook in dit topic weer (twee*) mensen moeten gaan zaniken en peuteren teneinde de hele sfeer in dit gemoedelijke topic te verpesten.
er is, behoudens die twee*, niemand hier die een probleem heeft met het feit dat het off-topic, fietscafé topic alle kanten op waait.
Laat gewoon lekker gaan of lees gewoon niet mee als je je zo ergert.
*) Die twee wil ik voor de duidelijkheid wel even bij naam noemen, dat zijn namelijk Orlok en Jans
Hier de topic starter. Het is niet erg al "dwalen" we wel eens wat af van het topic. Dat heb je al gauw bij allerlei topics Het is ook een topic in het fietscafé. Probeer elkaars mening te respecteren en hou het wat luchtig. Morgen ga ik de sluitingsrit van het wegseizoen fietsen, na afloop een drankje in het lokale café, goed voor mijn one pack.
Bikers are not alone
Ik zie dit niet als pochen. Bewonderenswaardig trouwens hoe je tot 71 kg bent gekomen. Heb je daar geen commentaar op gehad ? Als ik afgetraind ben haal ik 76 kg (bij 1.86) maar dan wordt er gelijk gevraagd of ik iets onder de leden heb (terwijl het een normaal bmi van 22 is).
older Budweiser
Sinds ik ander werk heb Nov 2022 meer thuis en niet meer 2x per dag ItaliaansKilowatt schreef: ↑04 okt 2025 22:18Ik zie dit niet als pochen. Bewonderenswaardig trouwens hoe je tot 71 kg bent gekomen. Heb je daar geen commentaar op gehad ? Als ik afgetraind ben haal ik 76 kg (bij 1.86) maar dan wordt er gelijk gevraagd of ik iets onder de leden heb (terwijl het een normaal bmi van 22 is).
Veel fietsen, weinig varkensvlees geen boter op brood dat soort dingen allemaal.
Niet echt commentaar, meer van je ziet er afgetraind uit.
BMI 20.5 momenteel.
Maar laten we het leuk houden hier ipv je eigen gedachten te moeten projecteren cq ventileren.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Waarom de vermenigvuldiging van 314 watt met 0,88, @Nijkie? En niet 'gewoon' 314 watt delen door jouw gewicht (71 kg)? Dat zou dan resulteren in 4,4 W/kg.
Omdat het een 10 minuten test is wordt het vermenigvuldigd met 0,88. Als ik een sprint doe van 10 seconden à 700W dan zou ik 10W/kg fietsen. Maar dan is mijn FTP geen 10W/kg omdat ik de tijdspanne van 20 minuten niet haal.
De FTP tijd wordt meestal gebaseerd op 20 minuten, sommige houden een dubbele tijd aan van 40minuten.
De FTP tijd wordt meestal gebaseerd op 20 minuten, sommige houden een dubbele tijd aan van 40minuten.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
scottpch64
- Forum-lid
Gewoon blijven posten Jakkel/Nijkie en niks aantrekken van dat gejank!
Je FTP van 10min schatten is vrij lastig. Een 10min all-out zit heel veel anaerobe vermogen in. Ook al pak je daar 88% van, het is een heel ander energiesysteem. Ook bij een 20min test zonder de 5min all-out ervoor ligt er vaak overschatting op de loer. Ook al neem je daar 95% van. Alleen bij iemand met heel weinig anaerobe vermogen (de magere klimmers en antisprinters) kan je dan nog enigszins in de buurt komen. Zelf neem ik na een 20min test maximaal 90% als FTP. Zelf geef ik ook de voorkeur aan een langere test van rond de 40min. Met gunstige wind kan ik dat hier wel doen, maar dat is niet iedereen gegeven.rene schreef: ↑05 okt 2025 06:18 Omdat het een 10 minuten test is wordt het vermenigvuldigd met 0,88. Als ik een sprint doe van 10 seconden à 700W dan zou ik 10W/kg fietsen. Maar dan is mijn FTP geen 10W/kg omdat ik de tijdspanne van 20 minuten niet haal.
Het valt mij altijd op dat FTP voor veel mensen een soort van status is, terwijl het niet meer is als een tool om mee te trainen. Op het vlakke is je frontale oppervlak een vaak onderschatte component voor je snelheid. Bij fietsen draait het om snelheid en niet om power. Ik haal met mijn postuur niet super hoge waardes (FTP ligt in seizoen tegen de 290w), maar als ik mijn snelheid/vermogen vergelijk met anderen doe ik het niet zo gek. Dat komt ook door mijn postuur met 64kg en 179cm. Het lukt mij ook makkelijk (of doe het onbewust) dat ik mijn schouderbladen wat intrek.
Die heb ik eerder toegevoegd, maar ik hoef niet in herhaling te vallen.
Inmiddels lijkt het niet meer te gaan over ouder worden,maar hoe hoog is mijn ftp. En dat is op mijn leeftijd niet belangrijk meer, trouwens, was voor mij ook nooit belangrijk. Dit heeft niets met stoken te maken, maar met waar sommigen zich druk over maken. Namelijk off-topic. Ik weet dat ik me er ook schuldig aan maak soms, maar dan wordt er over me heen gevallen.
Trouwens, afgelopen week nog heerlijk gefietst op mijn 70e in de omgeving van Cambrils. En ja, het ging beduidend langzamer dan 7 jaar geleden.
Laatst gewijzigd door Jans op 05 okt 2025 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Buzz, zie uitleg René en welke waardes ik verderop schreef. Maar was het maar z´n feest 4,4w/kgbuzz schreef: ↑04 okt 2025 23:46Waarom de vermenigvuldiging van 314 watt met 0,88, @Nijkie? En niet 'gewoon' 314 watt delen door jouw gewicht (71 kg)? Dat zou dan resulteren in 4,4 W/kg.
Bij onze club zijn ze er wel 50+ die knoerterhard rijden zelfs een 2de plaats afgelopen NK.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.