Op de terugweg......(ouder worden)
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
'Pochen in de penopauze '
Verdorie, weeral was ik het vergeten dat we niet over FIETSprestaties op het FIETSforum mogen praten. Tja, we vergeten al eens iets als we op de terugweg zijn, hé.
M'n oprechte excuses alvast!
Je meent er geen steek van. Maar als je wilt laten weten hoe goed jij je leeftijd verteert, begin dan een nieuw topic, zoals ik al eerder suggereerde. "In- en na de penopauze en nog steeds lever ik niet in qua prestaties".
Kijk, vanaf je 30ste neemt je spiermassa af, vanaf je 50ste gaat dat van 1 tot 2% per jaar en tot 3% per jaar als je er niets aan doet. Ik ben 54, ik ben dus duidelijk op de terugweg, dat is een feitelijk gegeven. Dit topic noemt: "Op de terugweg... ouder worden." Met andere woorden, ik denk wel dat ik hier iets mag komen zeggen, ook over de prestaties die ik nog lever op de fiets. Offtopic lijkt het mij al helemaal niet te zijn. Ja, sorry, dat ik misschien iets beter rijd als de gemiddelde 54-jarige, maar is dat dan een misdaad ofzo omdat te zeggen? En ja, ik ben daar best trots op dat ik sommige dertigers en zelfs twintigers soms nog het snot voor de ogen kan rijden of in een cyclo of wedstrijd top tien plaatsen rijd, mag dat ook niet? We rijden toch allemaal met een RACEfiets, niet?
Wordt hier dan enkel nog het gezeur over krakende knieën en hangende buiken 'geaccepteerd' omdat het meer naar de gangbare norm van het ouder worden neigt? Maar ondertussen staat dat forum hier wel vol met welke wielen het snelst zijn, welke bandjes de beste rolweerstand bieden, dure groepjes die beter schakelen, lichte klimframes, enz... . Om wat mee te doen? Enkel naar te kijken of om naar het eerste café te bollen en aan de toog te gaan verkondigen hoe snel dat ding wel kan bollen? Zeg het mij. Als je een probleem hebt met m'n posts, scroll dan gewoon door en negeer het, komt veel beter over hoor.
Jans, scroll gewoon door
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Zo jammer dat er ook in dit topic weer (twee*) mensen moeten gaan zaniken en peuteren teneinde de hele sfeer in dit gemoedelijke topic te verpesten.
er is, behoudens die twee*, niemand hier die een probleem heeft met het feit dat het off-topic, fietscafé topic alle kanten op waait.
Laat gewoon lekker gaan of lees gewoon niet mee als je je zo ergert.
*) Die twee wil ik voor de duidelijkheid wel even bij naam noemen, dat zijn namelijk Orlok en Jans
er is, behoudens die twee*, niemand hier die een probleem heeft met het feit dat het off-topic, fietscafé topic alle kanten op waait.
*) Die twee wil ik voor de duidelijkheid wel even bij naam noemen, dat zijn namelijk Orlok en Jans
Adversity is the Catalyst of Change
Of anderen reageren niet, omdat ze niet door jou ter verantwoording geroepen willen worden.Dubbeldekker schreef: ↑04 okt 2025 20:22 Zo jammer dat er ook in dit topic weer (twee*) mensen moeten gaan zaniken en peuteren teneinde de hele sfeer in dit gemoedelijke topic te verpesten.
De vraag in de eerste post in dit topic was 'Hoe ervaren jullie ouder worden en hoe gaan jullie hiermee om?' in het kader van de (race-)fiets. Alles wat Jakkel en anderen zoals Nijkie hier schrijven is toch perfect on topic? Waarom moet er dan een ander onderwerp voor geopend worden?