Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Eerste keer tubles plakken

bluefoxone
Forum-lid

bluefoxone 03 okt 2025 18:45

Beste mede fietsers,

Na een jaar racefiets is het moment daar. Een flink gat/snee heeft mijn tubles band lek gemaakt.
Nu heb ik nog geen ervaring met tubles banden plakken. Hoe pak ik dit het handigste aan met zo min mogelijk zooi. Wiel er af band er af schoon maken en dan opnieuw monteren?
Of band beetje oplichting en dan plakken?
Ik heb een plakset van lezyne (lezyne tubeless pro plugs) die je van binnen uit plakt. Alle tips zijn welkom. Ik heb geen compressor maar een Schwalbe tire booster is onderweg.
Laatst gewijzigd door bluefoxone op 03 okt 2025 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 03 okt 2025 19:17

Ik heb het een paar keer geprobeerd maar dat blijft nooit lang goed. Gewoon vervangen.
Afbeelding

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 03 okt 2025 22:37

En ik heb het ook al een paar keer gedaan met patches en solutie/ cement van Rema. Geen enkel probleem mee ervaren.
Band er af, sealant er uit, schoonmaken, droogmaken, instructies van Rema volgen, boel weer opzetten en hoppattee, klaar is Hans. Heeft altijd goed de druk gehouden.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 04 okt 2025 09:37

Swedish Chef schreef: 03 okt 2025 22:37 En ik heb het ook al een paar keer gedaan met patches en solutie/ cement van Rema. Geen enkel probleem mee ervaren.
Band er af, sealant er uit, schoonmaken, droogmaken, instructies van Rema volgen, boel weer opzetten en hoppattee, klaar is Hans. Heeft altijd goed de druk gehouden.
+1
Licht schuren, ontvetten (bv. remmenreiniger), solution, drogen, plakker erop. Heel goed aandrukken (je drukt nooit té hard met je handen).
Nog nooit mis gegaan bij mij.

Pluggen is prima voor onderweg. Ik plak thuis altijd van binnen uit.
Dogma F

Plaats reactie