Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Mijn beperkte observatie is dat de GP5000's lastiger van de velg gaan en ook weer lastig erop. Bij 2 kennissen hetzelfde. Dan hebben we het over 5 verschillende velgen: Reynolds AR42, DT Swiss ARC1400, Fore Four, Campagnola Bora's en nog een van Roval. Ben zelf een tijd geleden gewisseld naar ander merk banden en die gaan er met de blote handen vanaf en ook weer er op (Schwalbe Pro One). Meestal gebruik ik toch wel nog 1 bandenlichter om hem er vanaf te halen maar de bandenknecht om ze er op te trekken ligt inmiddels al een hele tijd werkeloos in de gereedschapskist.
Altijd met GP5000 (en 4000) gereden. Op mijn huidige DTSwiss en Duke velgen 0,0 problemen, gaan er altijd vrij makkelijk op.
Ik heb eens een set wielen (velgrem) laten maken, en daar was het wel een ramp om de GP5000 om de velgen te krijgen. Eerste keer kostte mij dat ook twee binnenbanden. Toen een bandenknect gekocht en bij lastige band/velg combi's gaat het daarmee altijd goed.
Ik heb eens een set wielen (velgrem) laten maken, en daar was het wel een ramp om de GP5000 om de velgen te krijgen. Eerste keer kostte mij dat ook twee binnenbanden. Toen een bandenknect gekocht en bij lastige band/velg combi's gaat het daarmee altijd goed.
Dogma F
-
Patrick VB
- Forum-lid
We rijden de GP 5000 (4000) op 4 fietsen, twee verschillende types velgen, sinds vele jaren.
Maar eergisteren heb ik wat betreft het leggen van de nieuwe banden wel mijn 'examen' afgelegd. Ter info, was op Mavic Cosmic SL 45 velgen.
@Ramon73, welke bandenknecht gebruik je? Ik meen te hebben gelezen dat die dingen soms breken.
Maar eergisteren heb ik wat betreft het leggen van de nieuwe banden wel mijn 'examen' afgelegd. Ter info, was op Mavic Cosmic SL 45 velgen.
@Ramon73, welke bandenknecht gebruik je? Ik meen te hebben gelezen dat die dingen soms breken.
- CampaYolo
- Forum-lid
Niet zozeer verprutst bij het sleutelen, maar een redelijk ondoordachte actie die mijn fietsen beïnvloed.
Gisteren een paar dozijn stoeptegels gezaagd. De deur naar de garage stond nog open (zodat ik de radio af en toe kon horen), maar bovenwinds. Dan stoft er toch niets naar binnen?
Helaas, dikke laag steenstof op alle fietsen, werbank, werbord en natuurlijk in een kast (met onderdelen) die nog open stond.
Morgen dus een dagje soppen en poetsen.
Al doende leert men.
Gisteren een paar dozijn stoeptegels gezaagd. De deur naar de garage stond nog open (zodat ik de radio af en toe kon horen), maar bovenwinds. Dan stoft er toch niets naar binnen?
Helaas, dikke laag steenstof op alle fietsen, werbank, werbord en natuurlijk in een kast (met onderdelen) die nog open stond.
Morgen dus een dagje soppen en poetsen.
Al doende leert men.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
https://www.futurumshop.nl/bbb-easytire ... wart.phtmlPatrick VB schreef: ↑25 sep 2025 13:53 We rijden de GP 5000 (4000) op 4 fietsen, twee verschillende types velgen, sinds vele jaren.
Dogma F
-
Patrick VB
- Forum-lid
Verprutst is een groot woord maar: ff gauw voor de vakantie ketting wisselen van de mtb. Eenmaal op vakantie: wat loopt die ketting toch slecht over de tandwielen.. Cassette was toch nog goed. Ff iets beter kijken en ja hoor, verkeerd door de derailleur geregen. Liep tegen het nokje aan tussen de derailleurwieltjes. Ik heb pas tientallen kettingen gewisseld....