Route plannen voor gebruik op Wahoo
-
Fietser_1971
- Forum-lid
Welke gratis routeplanners zijn er waarmee ik een route kan plannen voor gebruik op mijn Wahoo Bolt?
Momenteel gebruik ik de Bikecomputer Pro app die ik ooit voor 5 euro heb aangeschaft en importeer dan de gpx via de Elemnt app. Maar dan werken de ledjes aan de bovenkant van de Bolt niet goed, ze geven niet de richting aan waarheen je af moet slaan.
Komoot is niet meer gratis, Ride with Gps ook niet meer.
Wie heeft een goed suggestie?
Momenteel gebruik ik de Bikecomputer Pro app die ik ooit voor 5 euro heb aangeschaft en importeer dan de gpx via de Elemnt app. Maar dan werken de ledjes aan de bovenkant van de Bolt niet goed, ze geven niet de richting aan waarheen je af moet slaan.
Kan toch wel met gratis RwGPS-account, of bedoel je dit niet...?Fietser_1971 schreef: ↑20 sep 2025 10:27 (...)

Ik gebruik nog steeds Komoot maar krijg idd nu meldingen om betalend te gaan of gratis proefperiode verder te zetten?
Ik klik dan u gewoon weg, maar toch eens checken of ik nu effectief aan een proefperiode bezig ben.
Sinds de overname ben ik bang dat ze de dure Strava weg opgaan. Dan wordt het idd weer een nieuwe planner zoeken.
Ik heb al eens brouder.de gebruikt en dat gaat ook goed.
Het voordeel van Komoot is wel dat je het met bv Wahoo Element app kan verbinden en je niet moet prutsen met gpx downloaden en uploaden.
Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Ik klik dan u gewoon weg, maar toch eens checken of ik nu effectief aan een proefperiode bezig ben.
Sinds de overname ben ik bang dat ze de dure Strava weg opgaan. Dan wordt het idd weer een nieuwe planner zoeken.
Ik heb al eens brouder.de gebruikt en dat gaat ook goed.
Het voordeel van Komoot is wel dat je het met bv Wahoo Element app kan verbinden en je niet moet prutsen met gpx downloaden en uploaden.
Wordt ongetwijfeld vervolgd...
-
Fietser_1971
- Forum-lid
Even getest en met de gratis versie lukt het bij mij.
Ik had wel al een account.
Ik had wel al een account.
Judise
Strava
Komoot
Brouter
Afstandmeten.nl
Ridewithgps
Routeyou
De keuze is reuze.
Strava
Komoot
Brouter
Afstandmeten.nl
Ridewithgps
Routeyou
De keuze is reuze.
Volgens mij wel ja.
https://brouter.de/brouter-web
Je kunt alle routeplanners die hier genoemd worden een keer uitproberen. Welke planner zo werkt dat de lampjes op jouw toestel de juiste richting aangeven is een echte kennersvraag. Die kun je het beste aan een collega-gebruiker stellen. Of natuurlijk gewoon uitproberen.
Je kunt alle routeplanners die hier genoemd worden een keer uitproberen. Welke planner zo werkt dat de lampjes op jouw toestel de juiste richting aangeven is een echte kennersvraag. Die kun je het beste aan een collega-gebruiker stellen. Of natuurlijk gewoon uitproberen.
hun fietsen.
- thestudent
- Forum-lid HC
Als je bij Judise in de routebouwer op koppelen klikt dan doet de Wahoo het meestal correct. Al kijk ik toch nooit naar die ledjes.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
RidewithGPS werkt perfect. Gebruik dit al jaren tot volle tevredenheid.
Gebruik de gratis versie met een account op Windows PC. Account is ook nodig voor het uploaden van je rit terug naar RidewithGPS.
Wil je een route plannen op bv een iPad dan heb je wel een betaalde account nodig.
Gebruik de gratis versie met een account op Windows PC. Account is ook nodig voor het uploaden van je rit terug naar RidewithGPS.
Wil je een route plannen op bv een iPad dan heb je wel een betaalde account nodig.