Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

MyWhoosh

Korid
Forum-lid

Korid 19 dec 2024 20:22

Zit sinds kort op MyWhoosh en laad ik race via mijn iPhone en met kabel op tv scherm. Dit gaat goed. Maar krijg de rit niet op Strava . Kan wel save en uploaden gaat goed maar zie niets op Strava. Ook connectie gemaakt. Ik zou graag van iemand in detail willen weten hoe ik dit voor elkaar krijg. Graag stap voor stap

Rtw2001
Forum-lid

Rtw2001 18 sep 2025 13:06

Ik heb sinds vorige week mywhoosh geïnstalleerd. Na wat gedoe om de link app te connecten met mijn apple-TV werkt het op zich prima. Ben serieus aan het nadenken om mijn zwift-abonnement op te zeggen. Dat is toch 150 euro snel verdiend.

Zijn er andere mensen die de overstap hebben gemaakt en wat zijn hun ervaringen? Missen zij bepaalde zaken in mywhoosh of zijn ze juist extra enthousiast over iets? Ik ben benieuwd.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 18 sep 2025 13:23

Rtw2001 schreef: 18 sep 2025 13:06 Ik heb sinds vorige week mywhoosh geïnstalleerd. Na wat gedoe om de link app te connecten met mijn apple-TV werkt het op zich prima. Ben serieus aan het nadenken om mijn zwift-abonnement op te zeggen. Dat is toch 150 euro snel verdiend.

Zijn er andere mensen die de overstap hebben gemaakt en wat zijn hun ervaringen? Missen zij bepaalde zaken in mywhoosh of zijn ze juist extra enthousiast over iets? Ik ben benieuwd.
Na jaren Zwift in de winter te hebben gedaan, heb ik gisteren ook gefietst met MyWoosh en dat beviel eigenlijk wel heel goed.
Afgelopen winter ook al eens MyWoosh geprobeerd, maar dat viel toen nog erg tegen. Zag er niet uit. Het is daarna volgens mij optisch geupdate, want het zag er echt goed uit. Scherp beeld, veel workouts om uit te kiezen en veel meer routes/werelden.

Ik ga denk niet meer terug naar Zwift.

Enige nadeel is dat mijn Zwift Virtual shifting cog niet werkt, maar ik ga wel wat maken met 2 sneltoetsen op het stuur om de L en K aan te sturen voor virtual shifting. Mijn vrouw hier rijdt met 12 speed Shimano en ik met 12 Sram en die zijn niet goed uitwisselbaar, dus is een Zwift Cog handiger.

Rtw2001
Forum-lid

Rtw2001 18 sep 2025 15:55

Dat probleem van virtual shifting was ik ook al tegengekomen. Jammer dat de zwift click niet werkt idd. Nu maar via de link app, niet ideaal. Ik verwacht dat hier nog wel een oplossing voor komt. Zag al een soort work-around op reddit, maar was mij iets te ingewikkeld :roll:

Cupie24
Forum-lid

Cupie24 18 sep 2025 17:56

Vorig jaar overgestapt, voor het doel wat ik heb, wat individueel trainen tijdens de wintermaanden. Probleemloos met apple tv en wahoo, koppelt allemaal perfect. Veel updates en stabiel.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 19 sep 2025 15:04

Rtw2001 schreef: 18 sep 2025 15:55 Dat probleem van virtual shifting was ik ook al tegengekomen. Jammer dat de zwift click niet werkt idd. Nu maar via de link app, niet ideaal. Ik verwacht dat hier nog wel een oplossing voor komt. Zag al een soort work-around op reddit, maar was mij iets te ingewikkeld :roll:
Met deze app is het mij zojuist gelukt om de Zwift Click en Cog te gebruiken op MyWhoosh: https://www.youtube.com/watch?v=X3Q2WjbqMJo

Je kan in die app alles wat je wil aanpassen. Onbeperkt hoeveelheid verzetten en je kan de cassette zo programmeren als je zelf wil.
Kost maar 8 euro en de maker reageerde via Reddit binnen 1 minuut op mijn vragen.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 19 sep 2025 21:06

Krijg na installatie een melding om 20Mb extra te downloaden, maar laat dat nu niet gaan op de AppleTV. De knop is niet te selecteren met de afstandsbediening.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Justrace
Forum-lid

Justrace 23 sep 2025 13:56

Heb het net in de pauze gedownload en moet zeggen, het werkt erg makkelijk. Heb geen ervaring met zwift en heb nog geen route uitgereden maar alles werkt snel en makkelijk tot op heden. Heb alleen even twee kilometer getest om te kijken hoe het eruit ziet en vind het best mooi, iig minder saai dan tegen de muur van de zolder aan te kijken.
Blijft ergens wel gek dat het gratis is, lang leve sportswashing zullen we maar denken. :oops:

hagi
Forum-lid

hagi 15 nov 2025 13:30

Gisteren voor het eerst mywhoosh app op mijn ipad gezet .
Kan mij prima bevallen rij hier alleen op als de weg kletsnat is of het regent.
En in de winter maanden
En vond zwift te gek worden voor 19.95 per maand
Was een van de eerste op zwift
En mywhoosh bevalt me prima vandaag lekker uurtje bij onze zuider buren gereden.
Hoop dat er gauw ook wat meer mensen voor dit gratis platform kiezen
Verder ga ik nu met het ontdekken van de mogelijk heden van mywoosh

Cupie24
Forum-lid

Cupie24 15 nov 2025 14:06

Inderdaad prima gratis app. Is denk ik wel wachten totdat deze ook betaald wordt

Plaats reactie