La Vuelta 2025
Niet in staat of te lamlendig? Ik had toch wel het idee dat Almeida op het punt stond te breken. Maar dan niets proberen met het oog op de tijdrit morgen.
Alleen Riccitello en Pelizzari hebben echt iets geprobeerd. Dat werd dan in ieder geval nog beloond.
Alleen Riccitello en Pelizzari hebben echt iets geprobeerd. Dat werd dan in ieder geval nog beloond.
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb een idee.
We hebben al de strijdlustigste renner van de dag. Waarom hebben we dan niet de minst-strijdlustigste renner? Ik stel voor dat deze renner verplicht in een grijs tenue moet rijden, inclusief een grijze helm en grijze fiets. Op het shirt staat een muis. 's Morgens bij de ploegenpresentatie mag het toegestroomde publiek tomaten of ander rot fruit op deze renner gooien.
Deze Vuelta zou J. Vinegaard deze trui van begin tot einde hebben gedragen.
We hebben al de strijdlustigste renner van de dag. Waarom hebben we dan niet de minst-strijdlustigste renner? Ik stel voor dat deze renner verplicht in een grijs tenue moet rijden, inclusief een grijze helm en grijze fiets. Op het shirt staat een muis. 's Morgens bij de ploegenpresentatie mag het toegestroomde publiek tomaten of ander rot fruit op deze renner gooien.
-
Patrick VB
- Forum-lid
Hoed af voor Tom Pidcock. Wat hij in deze ronde laat zien als klassementsrenner is sterk. Vandaag ook sterke finish.
De man in het rood is wel heel spaarzaam met de inspanningen. Is het niet kunnen of niet willen?
De man in het rood is wel heel spaarzaam met de inspanningen. Is het niet kunnen of niet willen?
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Zo zeg, dat is nogal een vernietigd oordeel. Beetje gechargeerd ook wel.havana schreef: ↑10 sep 2025 17:43 Ik heb een idee.
Hoe ik de koers las: Almeida zat best aan zijn limiet en Vingegaard had niet het vermogen om hem de doodsteek te geven.
Hij zat op het randje van volgen of breken.
Ik kan er uiteraard helemaal naast zitten hoor. De tijdrit morgen zal waarschijnlijk het antwoord geven, ze kunnen het beide aan maar in mijn optiek is Vingegaard wel in het voordeel.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Word beetje flauw op al het gemekker over de 'passieve' Vingegaard.
Het ís geen Pogacar, Van der Poel of bijvoorbeeld Contador. Maar veel, heel veel, zeker het merendeel van de rondewinnaars reden/rijden zo rond. Niet on-vaak nog veel passiever. Je fietst naar je mogelijkheden en, niet onbelangrijk, om te winnen. Ons entertainment is uiteindelijk maar bijzaak, de kern = sportwedstrijd. Hoe reden Froome, Dumoulin, Wiggins etc?
We kunnen wel iedereen affakkelen omdat ze geen Tadej of Mathieu zijn. Maar het is beetje onzin om die 2 als norm te nemen.
En wie Trine nog eens noemt moet maar even een tijdje op de gang gaan staan.
In the famous words of R. Crowe:
Are you not entertained?
Het ís geen Pogacar, Van der Poel of bijvoorbeeld Contador. Maar veel, heel veel, zeker het merendeel van de rondewinnaars reden/rijden zo rond. Niet on-vaak nog veel passiever. Je fietst naar je mogelijkheden en, niet onbelangrijk, om te winnen. Ons entertainment is uiteindelijk maar bijzaak, de kern = sportwedstrijd. Hoe reden Froome, Dumoulin, Wiggins etc?
We kunnen wel iedereen affakkelen omdat ze geen Tadej of Mathieu zijn. Maar het is beetje onzin om die 2 als norm te nemen.
Are you not entertained?
Het is uiteraard bedoeld als een grap.
Wel met een serieuze noot erachter. Namelijk dat Vinegaard een aanklamper is en zelden attractief koerst.
Wel met een serieuze noot erachter. Namelijk dat Vinegaard een aanklamper is en zelden attractief koerst.
Als het geen entertainment is, komt het ook niet op tv en verdienen de renners geen pepernoot.Fietsgenieter schreef: ↑10 sep 2025 18:12 Word beetje flauw op al het gemekker over de 'passieve' Vingegaard.
Are you not entertained?
Meestal neem ik het juist op voor Vingegaard, maar nu is het wel heel extreem, temeer omdat Almeida niet veel meer doet en Pidcock net niet goed genoeg is om die twee aan te vallen.
Campagnolo Ultra Dork
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Maar we vergeten in al die verwachtingen van de strijd tussen die twee kleppers wel even de geweldige overwinning van Pellizzari…
Zo’n jong gastje die even iedereen op een hoopje rijdt in een klim die echt wel heftig was.
Wat is die? 21 jaar oud?! 22?
Geweldige zege toch!
Verder helemaal eens met wat Fietsgenieter schreef
Zo’n jong gastje die even iedereen op een hoopje rijdt in een klim die echt wel heftig was.
Wat is die? 21 jaar oud?! 22?
Geweldige zege toch!
Verder helemaal eens met wat Fietsgenieter schreef
- daniel1975
- Forum-lid HC
Leuke winnaar, lamme koers. Had op meer gehoopt, maar lijkt wel alsof de mannen gewoon niet kunnen. Zowel Almeida als Vinge ogen niet heel fris en sterk vind ik.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Vooral dat laatste ja. Vingegaard heeft natuurlijk al een zware Tour in de benen en Almeida is wellicht net een niveau lager dan de echte toppers
Was ook niet echt een gemakkelijk klimmetje…
En wat een brandschade zeg!
En wat een brandschade zeg!