Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

stansfield
Forum-lid

stansfield 04 sep 2025 10:05

De 2026 fietsen van Cube zijn bekend. Ik had de hoop op een mooi model van de Agree Race. Deze heeft alles wat ik zoek. Ultegra afmontage, goede hoogte van de wielen, aero stuur en alles geintegreerd. Alleen was het model in 2025 geel. Dat vond ik een wat lelijke kleur. Dus de hoop dat het 2026 model wel een mooie kleur had.
Komen ze hier mee. Dat valt even tegen.
Afbeelding

Dan zou ik wel de wat saaie zwarte pro kunnen kopen. Maar daar zit weer geen powermeter bij, iets mindere wielen en geen aerostuur. Qua kosten om dat gelijk te trekken (zonder de wielen) kom je dan al wel weer ver boven de prijs van de race uit. En dan heb ik nog niet de fiets qua kleur die ik wil.

Als deze nog even in de sale komt dan is mijn keuze wel gemaakt. Maar nu vind ik dat wel een beetje te duur voor Dura Ace wat verder weinig toevoeging heeft voor mij.
https://www.cubestores.nl/products/cube ... white-2025

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 04 sep 2025 11:33

prijs/kwaliteit perfect, maar de overloop van de shifter op het stuur lijkt mij niet prettig rijden. Ik zie dit op bijna alle foto´s van Cube met geintergreerde stuurcombi.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

leinad
Forum-lid

leinad 04 sep 2025 21:23

Ik zat te kijken of er wellicht een mooie Litening Aero zou komen, maar vind de kleuren daar ook wat tegenvallen. Zeker als je ziet wat ze bij de gravelbikes wel aan mooie combi's hebben neergezet. Het had wat mij betreft op de Litening fietsen ook wel wat flitsender gemogen.

KORRE
Forum-lid

KORRE 04 sep 2025 21:56

stansfield schreef: 04 sep 2025 10:05 De 2026 fietsen van Cube zijn bekend. Ik had de hoop op een mooi model van de Agree Race. Deze heeft alles wat ik zoek. Ultegra afmontage, goede hoogte van de wielen, aero stuur en alles geintegreerd. Alleen was het model in 2025 geel. Dat vond ik een wat lelijke kleur. Dus de hoop dat het 2026 model wel een mooie kleur had.
Komen ze hier mee. Dat valt even tegen.
Afbeelding

Dan zou ik wel de wat saaie zwarte pro kunnen kopen. Maar daar zit weer geen powermeter bij, iets mindere wielen en geen aerostuur. Qua kosten om dat gelijk te trekken (zonder de wielen) kom je dan al wel weer ver boven de prijs van de race uit. En dan heb ik nog niet de fiets qua kleur die ik wil.

Als deze nog even in de sale komt dan is mijn keuze wel gemaakt. Maar nu vind ik dat wel een beetje te duur voor Dura Ace wat verder weinig toevoeging heeft voor mij.
https://www.cubestores.nl/products/cube ... white-2025
Ik heb de pro en heb en 4iiii powermeter laten toevoegen.
Het stuuris wel geen aero stuur, maar ook geen gewoon stuur. De bovenste buis is ook al ovaal gemaakt, wat het comfort toch wel stuk verbeterd.
Ik mis een geïntegreerde cockpit allesins niet.

Reserve Belg
Forum-lid

Reserve Belg 03 dec 2025 20:53

Er is een terugroepactie voor Agree C62 modellen van 2025 en 2026.

https://www.cube.eu/nl-en/support/custo ... -2025-2026

Zelf niet getroffen, maar ik zie het net via Instagram.
CURRENT INFORMATION
The use of bikes affected by this recall must stop immediately and without exception until the fork has been checked and affected forks replaced!
After analysing a small number of reported cases of cracks forming above the brake mount on our Agree C:62 carbon fibre forks, it was found that a change to the resin material as of model year 2025 may lead to isolated forks having an insufficient resin content in this area.

As a result, in rare cases the fork may not meet CUBE's own safety and quality standards in the event of high braking force. These conditions could cause the outermost carbon layers to delaminate, causing cracks and significantly weakening the fork structure, through to a complete failure of the left fork blade.

The described product defect increases the risk of an accident, which can cause material damage, serious injuries or even fatal injuries.

For safety reasons, every fork covered by this issue must be checked and, if necessary, replaced.

Peter94
Forum-lid

Peter94 03 dec 2025 23:06

Weet iemand nog een plek waar de Cube Nuroad C:62 Race model 2026 (maat L) leverbaar is?

mimoza
Forum-lid

mimoza 04 dec 2025 10:30

Ik rijd er één, en toen ik hem ging afhalen bij mijn dealer (een kleine maand geleden) melde die dat ie er 15 had geleverd gekregen en ik de laatste had.
Ik vrees dat het een moeilijke zoektocht gaat worden.

Ik zou gewoon alle dealers beginnen bellen...

mimoza
Forum-lid

mimoza 04 dec 2025 10:36

joridebont
Forum-lid

joridebont 04 dec 2025 13:01

Canyon Aeroad CF SLX 8, Giant Revolt Advanced 2

Plaats reactie