Vandaag geklust aan de fiets
Mijn favoriete kogellager shop heeft dat AC3748 lager gewoon https://www.kugellager-shop.net/catalog ... /?q=AC3748roelw schreef: ↑31 aug 2025 11:34Je hebt gelijk: https://www.canyon.com/en-be/gear/bike- ... 12412.html
Ik heb een inbus gebruikt. Weet iemand welke maat Torx dit is?
Tijdens deze zoektoch ook de exacte maten van de AI70 lagers gevonden en een Belgische webshop waar ze te koop zijn (maar niet voorradig):
37x48x7 - 45°/90° - AC3748 Canyon Ai70 (Ai-70) Lower Headset bearing - Standard quality
(https://www.bicycledropouts.com/37x48x7-4590)
6707 HS 1-1/8 - 35x44x5 - Canyon Ai70 (Ai-70) Upper Headset bearing - Standard Quality
(https://www.bicycledropouts.com/6707sq)
Dogma F
Verdeeld over zondag en maandag:
- Ketting & cassette vervangen
- Kettingblad 50 vervangen
- Ultegra Di2 voorderailleur vervangen (oude blijft niet meer op buitenste blad)
- Remmen ontluchten, zuigerservice, brakepads reinigen
- Lagers DT Swiss 180 achterwiel vervangen
Gravelbike: Remmen ontluchten, zuigerservice, brakepads reinigen
Vraagje over de laatste: ik heb de pads geschuurd en gereinigd (piepen en matig remmen), zijn onlangs behoorlijk heet geweest (damp sloeg eraf!). Na schuren en schoonmaken is het piepen gebleven, remt iets beter maar niet wat het zijn moet. Kan ik nog iets doen? Gaat om metallic pads.
- Ketting & cassette vervangen
- Kettingblad 50 vervangen
- Ultegra Di2 voorderailleur vervangen (oude blijft niet meer op buitenste blad)
- Remmen ontluchten, zuigerservice, brakepads reinigen
- Lagers DT Swiss 180 achterwiel vervangen
Gravelbike: Remmen ontluchten, zuigerservice, brakepads reinigen
Vraagje over de laatste: ik heb de pads geschuurd en gereinigd (piepen en matig remmen), zijn onlangs behoorlijk heet geweest (damp sloeg eraf!). Na schuren en schoonmaken is het piepen gebleven, remt iets beter maar niet wat het zijn moet. Kan ik nog iets doen? Gaat om metallic pads.
Dogma F
Wat ik doe:Ramon73 schreef: ↑03 sep 2025 12:31 Verdeeld over zondag en maandag:
- Ketting & cassette vervangen
- Kettingblad 50 vervangen
- Ultegra Di2 voorderailleur vervangen (oude blijft niet meer op buitenste blad)
- Remmen ontluchten, zuigerservice, brakepads reinigen
- Lagers DT Swiss 180 achterwiel vervangen
Gravelbike: Remmen ontluchten, zuigerservice, brakepads reinigen
Vraagje over de laatste: ik heb de pads geschuurd en gereinigd (piepen en matig remmen), zijn onlangs behoorlijk heet geweest (damp sloeg eraf!). Na schuren en schoonmaken is het piepen gebleven, remt iets beter maar niet wat het zijn moet. Kan ik nog iets doen? Gaat om metallic pads.
Alles goed schoonmaken, opschuren en ontvetten. Zowel schijven als blokjes. Hierna schijven en blokjes inspuiten met remreiniger en in brand steken totdat alle remreiniger verbrandt is. Geen gepiep meer bij mij na deze methode. Heel deze methode met latex handschoenen zodat er geen vingervet o.d. op komt.
https://www.strava.com/athletes/113532620
Specialized S-Works Tarmac Sl8
Specialized S-Works Tarmac Sl8
Nieuwe ketting en cassette op de fiets van mn schoonzoon.
Geweldige gast maar als hij een kettingzweep ziet denkt hij dat ik een sm-kelder heb.
Geweldige gast maar als hij een kettingzweep ziet denkt hij dat ik een sm-kelder heb.
Misschien is dat ook wel zo.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zwift Cog&Click V2 gemonteerd op mijn Elite trainer. De Cog is al op de meegeleverde Elite freewheelbody gemonteerd dus daar even vanaf gehaald. Valt de Cog wel zowat in alle onderdelen uit elkaar
. Oppassen met de lockring, kunststof, zeker niet met de gebruikelijke 40Nm vast zetten 
Gisteravond nieuwe cassette op de crossert gezet. Had al een nieuwe ketting gedaan maar een van de tandwielen was in staat van werpster. Mocht het van het weekend takkenweer worden kan ik tenminste lekker met de crossert banjeren.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.