bizar neveneffect van die EV... daar wordt zelden rekening mee gehouden bij de EV-lobby.
Het grote auto-topic
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
haha lol "ik heb een EV ga nu wel met het vliegtuig op vakantie" alle milieu voordelen meteen in de prullenbak
- daniel1975
- Forum-lid HC
EV is gewoon nog niet volwassen, al denken sommigen van wel. Dat stomme gedoe met compatibiliteitsproblemen met pasjes, absurd grote prijsverschillen en niet met je NFC chip op je bankpas/telefoon kunnen betalen is gewoon heel slecht.
Ja, de autos zijn tegenwoordig best goed (alleen zwaaaaaaaar), maar alles er omheen is matig.
Ja, de autos zijn tegenwoordig best goed (alleen zwaaaaaaaar), maar alles er omheen is matig.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De EU heeft het wel over een plastic dopje dat vast moet zitten aan de fles, een kartonnen rietje in een plastic omhulsel aan een Tetra pak.
Maar gewoon de juiste prijs afficheren op een laadpaal die op het internet en electriciteitsnet is aangesloten blijkt dan weer geen prioriteit.
Ik heb een hybride en heb op vakantie geen enkele keer aan de laadpaal gehangen.
Mijn auto heeft een 2500cc benzine motor en die rijdt ook wel goed zonder ondersteuning van de electromotor.
Maar gewoon de juiste prijs afficheren op een laadpaal die op het internet en electriciteitsnet is aangesloten blijkt dan weer geen prioriteit.
Ik heb een hybride en heb op vakantie geen enkele keer aan de laadpaal gehangen.
Mijn auto heeft een 2500cc benzine motor en die rijdt ook wel goed zonder ondersteuning van de electromotor.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Helaas heeft VW de brandstoftank voor de hybride verkleind van 66L naar 45L.
Gelukkig kan hij wel DC laden tot 40kw.
Inderdaad. Iets wat ik trouwens bij de meeste van mijn collega's hoor.
Al denk ik nu wel dat het zou moeten gaan met de auto (maar toen ik de auto nog in bestelling had staan) maar echt comfortabel zal het niet zijn (ik kom uit een diesel die op autobahn snelheid nog steeds 1000km op een tank deed en op normale snelheid 1300km)
Voor de skivakantie heb ik wel schrik. Boven in Avoriaz (waar we meestal heen gaan) zijn 5 laders, dat gaat niet tof zijn.

Fijn voor jou maar ik denk dat je het punt mist hier.
Ride bikes, not tanks!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Voor het laden ben ik het met je eens. Zwaar zijn ze ook, al denk ik dat een passat hybrid ook zomaar 1800kg is.daniel1975 schreef: ↑29 aug 2025 16:40 EV is gewoon nog niet volwassen, al denken sommigen van wel. Dat stomme gedoe met compatibiliteitsproblemen met pasjes, absurd grote prijsverschillen en niet met je NFC chip op je bankpas/telefoon kunnen betalen is gewoon heel slecht.
Mijn V60 had ik pas in de milieustraat even op de brug. Met halve tank brandstof en ik erin, denk 85kg met kleding 1895kg..... let wel geen hybrid, gewoon benzine.
Maar ik ga het meemaken en kom dan zeker met mijn eerlijke bevindingen.
Hybrids moet je onderweg ook niet opladen, duur, traag en eigenlijk zinloos. Op locatie prima, onderweg gewoon niet doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met 40kw laden als ik ff koffie drink is prima. Dan doe je ook wat in een half uur. Met een brandstoftankje van 45L gaat het heel hard met een caravan er achter. Nu met die 60L in de Volvo konden we nog wel eens een druk tankstation overslaan. Dus als ie vol kan, gewoon doen.
Maar ik merk wel dat ik een uitstervende automobilist ben. Afgelopen 2 weken slecht 2 Passats gezien van de huidige modellijn.
Was 5jr geleden nog ondenkbaar.
Maar ik merk wel dat ik een uitstervende automobilist ben. Afgelopen 2 weken slecht 2 Passats gezien van de huidige modellijn.
Was 5jr geleden nog ondenkbaar.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik zag ze redelijk veel in Duitsland en Oostenrijk en met de aangepaste prijzen is ie redelijk geprijsd.
Verwacht hem meer te gaan zien, met het gelijktrekken van bijtelling en wegenbelasting is ie best concurrerend tov ev,s
De A5 en 3 serie zijn in de hybrid varianten echt wel minimaal 10k duurder, alleen de V60 komt in de buurt.
Het zou voor volgend jaar ook in NL wel eens goed kunnen gaan lopen in het segment
Verwacht hem meer te gaan zien, met het gelijktrekken van bijtelling en wegenbelasting is ie best concurrerend tov ev,s
De A5 en 3 serie zijn in de hybrid varianten echt wel minimaal 10k duurder, alleen de V60 komt in de buurt.
Het zou voor volgend jaar ook in NL wel eens goed kunnen gaan lopen in het segment
Inmiddels hebben de Chinezen al een model dat met 1000 (!!) KW kan laden, aan twee chargers tegelijk. Zodra dit soort oplossingen mainstream worden is het hele laadgebeuren gewoon opgelost. Dat zal echter echt nog even duren. Je ziet nu al dat snelladers zelden de snelheid halen die ze technisch aankunnen, omdat er gewoon niet genoeg stroom beschikbaar is.daniel1975 schreef: ↑29 aug 2025 16:40 EV is gewoon nog niet volwassen, al denken sommigen van wel. Dat stomme gedoe met compatibiliteitsproblemen met pasjes, absurd grote prijsverschillen en niet met je NFC chip op je bankpas/telefoon kunnen betalen is gewoon heel slecht.
Ik had hetzelfde kunnen doen maar ik vond het stiekem toch wel heel leuk, dat laden. Ondanks het feit dat niet goedkoper is dan gewoon op peut rijden.Ik heb een hybride en heb op vakantie geen enkele keer aan de laadpaal gehangen.
Als de Chinese 1000KW gemeengoed is geworden zijn we wel 100 jaar verder. Als de Fransen - Duitsers en Italianen het gaan omarmen zijn we weer 240 jaar en 4 oorlogen verder.
Tot die tijd is er geen EU eenheid waar sommigen zo vol van zijn, en doet elk land maar een dotje.
In Le Bourg d’ Oisans ook niet veel laadpalen gezien in het wild, en op Le Colporteur was het niet toegestaan om op je plek te laden.
Tot die tijd is er geen EU eenheid waar sommigen zo vol van zijn, en doet elk land maar een dotje.
In Le Bourg d’ Oisans ook niet veel laadpalen gezien in het wild, en op Le Colporteur was het niet toegestaan om op je plek te laden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless