Ervaringen met Aliexpress wielen
Klopt, beide zitten er in
-
Dawid Paksi
- Forum-lid
Ik heb onlangs een nieuwe set TAGOOLA-wielen ontvangen en ik wilde graag mijn eerste indrukken delen.Dawid Paksi schreef: ↑11 aug 2025 10:58We kwamen in contact via AliExpress en vervolgden onze communicatie via WhatsApp. Ze beantwoordden al mijn vragen en gaven me advies. Ik besloot vandaag om een paar golfvormige wielen van 50 mm, 23 mm en 30,5 mm te bestellen. Ik houd je op de hoogte.Dawid Paksi schreef: ↑08 aug 2025 05:05 Heeft iemand wielen gekocht bij de TAGOOLA-winkel op AliExpress? Ik heb onlangs in hun winkel een set wavewielen met een binnenbreedte van 23 mm gezien. Deze kreeg goede recensies, maar omdat het merk niet zo bekend is, durf ik het niet te kopen.https://www.aliexpress.com/item/1005008784660483.html
Verzending en verpakking:
De verzending was erg snel en alle onderdelen waren goed beschermd. De verpakking was professioneel en veilig. Wat me echt opviel, was de meegeleverde kwaliteitscontrolekaart en de afdruk van de spaakspanning.
Buitenbreedte: 30 mm
Binnenbreedte: 23 mm
Spaaktype: CX-Ray
Totaalgewicht: 1386 g
Naaftype: 36T Direct-Pull Ratchet-systeem
Bonus: Voorgemonteerde tubeless tape, vacuümventiel, klein fietsbedeltje
Het gewicht van deze wielset is bijzonder indrukwekkend gezien de velgbreedte en de prijsklasse. De naaf draait soepel en de lagers zijn goed gesmeerd. Deze wielset is tubeless-compatibel, wordt geleverd met voorgemonteerde lijm en tubeless ventielen.
Waar voor je geld:
De totaalprijs (inclusief verzendkosten) is zeer redelijk gezien de kwaliteit en specificaties van het product. Deze wielset biedt een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, vooral gezien de bouwkwaliteit en de meegeleverde accessoires.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over zowel de wielset als de service van het bedrijf. Ik zal deze review bijwerken zodra ik er een tijdje mee gereden heb.
Vandaag komen ze binnen. Wel gek dat ik ze via de link besteld heb, en dat ze uit Madrid komen ?? Waarschijnlijk voorraad problemen of nog te veel voorraad in Spanje.koeroeur schreef: ↑21 aug 2025 17:36 Ja hoor.
https://nl.aliexpress.com/item/10050091 ... pt=glo2nld
Tot 28/08 nog 50 euro korting. Als je Shimano body nodig hebt, wordt het helemaal een mooie prijs.
Ik zal ze iig vanavond even wegen. Kaal en met velglint/ tubeless tape.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Edit : wielen zijn gewogen en 614 en 715 gram kaal gewicht. Incl. Tubeless tape zijn ze 623 en 724 gram op de schaal, gezamenlijk dus 1347 gram voor de set 50x30mm ceramische lagers. Naven zijn de bekende D272 naven met een 54T rateltje.
Voor nu even banden / biba’s er opgelegd om de tape goed aangedrukt te krijgen. 11-30 Dura Ace cassette er op, en een setje Ultegra schijven maken het compleet. Banden worden Pirelli P Zero Race zwart bruin in 28mm NON Tubeless en met ridenow biba’s.
Voor nu even banden / biba’s er opgelegd om de tape goed aangedrukt te krijgen. 11-30 Dura Ace cassette er op, en een setje Ultegra schijven maken het compleet. Banden worden Pirelli P Zero Race zwart bruin in 28mm NON Tubeless en met ridenow biba’s.
Laatst gewijzigd door rene op 27 aug 2025 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pontius1991
- Forum-lid
Sta je soms op de loonlijst bij deze leverancier?Dawid Paksi schreef: ↑27 aug 2025 10:33Ik heb onlangs een nieuwe set TAGOOLA-wielen ontvangen en ik wilde graag mijn eerste indrukken delen.Dawid Paksi schreef: ↑11 aug 2025 10:58We kwamen in contact via AliExpress en vervolgden onze communicatie via WhatsApp. Ze beantwoordden al mijn vragen en gaven me advies. Ik besloot vandaag om een paar golfvormige wielen van 50 mm, 23 mm en 30,5 mm te bestellen. Ik houd je op de hoogte.Dawid Paksi schreef: ↑08 aug 2025 05:05 Heeft iemand wielen gekocht bij de TAGOOLA-winkel op AliExpress? Ik heb onlangs in hun winkel een set wavewielen met een binnenbreedte van 23 mm gezien. Deze kreeg goede recensies, maar omdat het merk niet zo bekend is, durf ik het niet te kopen.https://www.aliexpress.com/item/1005008784660483.html
Verzending en verpakking:
De verzending was erg snel en alle onderdelen waren goed beschermd. De verpakking was professioneel en veilig. Wat me echt opviel, was de meegeleverde kwaliteitscontrolekaart en de afdruk van de spaakspanning.
Buitenbreedte: 30 mm
Binnenbreedte: 23 mm
Spaaktype: CX-Ray
Totaalgewicht: 1386 g
Naaftype: 36T Direct-Pull Ratchet-systeem
Bonus: Voorgemonteerde tubeless tape, vacuümventiel, klein fietsbedeltje
Het gewicht van deze wielset is bijzonder indrukwekkend gezien de velgbreedte en de prijsklasse. De naaf draait soepel en de lagers zijn goed gesmeerd. Deze wielset is tubeless-compatibel, wordt geleverd met voorgemonteerde lijm en tubeless ventielen.
Waar voor je geld:
De totaalprijs (inclusief verzendkosten) is zeer redelijk gezien de kwaliteit en specificaties van het product. Deze wielset biedt een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, vooral gezien de bouwkwaliteit en de meegeleverde accessoires.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over zowel de wielset als de service van het bedrijf. Ik zal deze review bijwerken zodra ik er een tijdje mee gereden heb.
Pontius1991 schreef: ↑27 aug 2025 17:38Ik denk eerder AI gegenereerd....Dawid Paksi schreef: ↑27 aug 2025 10:33Sta je soms op de loonlijst bij deze leverancier?Dawid Paksi schreef: ↑11 aug 2025 10:58
We .....
Dat is echt licht! Het gewichtsverschil met de 6-pawl naven klopt trouwens wel. De D272 naven zijn gewoon erg licht.rene schreef: ↑27 aug 2025 16:47 Edit : wielen zijn gewogen en 614 en 715 gram kaal gewicht. Incl. Tubeless tape zijn ze 623 en 724 gram op de schaal, gezamenlijk dus 1347 gram voor de set 50x30mm ceramische lagers. Naven zijn de bekende D272 naven met een 54T rateltje.
Vraagje over die naven, misschien weet jij dat: klopt het dat het eigenlijk gewoon DT Swiss 350 klonen zijn? Ik wil ze namelijk kopen voor een fiets die nog snelspanners heeft en ben op zoek naar de juiste end caps voordat ik ze bestel.
@Tommeke : ik heb gelijk ff gekeken want ik heb ook een set DT350 wielen staan met straight pull spaken.
De naven lijken op elkaar maar het is zeker geen kloon. De naafkappen van de D272 ( van het voorwiel sowieso ) zijn kleiner dan de DT350 eindkappen.

De naven lijken op elkaar maar het is zeker geen kloon. De naafkappen van de D272 ( van het voorwiel sowieso ) zijn kleiner dan de DT350 eindkappen.

Elitewheels verzekerde me destijds dat hun ratchet systeem 100% compatibel was met DT Swiss ratchet.