Het grote auto-topic
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In Vlaanderen betalen we ook inschrijvingstaks bij aankoop en elk jaar wegenbelasting.
Voor bedrijfswagens betaal je als gebruiker dan weer het "voordeel alle aard".
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Buiten dat we worden beroofd door de overheid met torenhoge bpm, moet je eens de prijslijsten van Duitse dealers met Nederlandse dealers vergelijken….je schrikt de tandjes.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je moet die uit Slovenie eens vergelijken met NL 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Je moet de bruto prijs eens vergelijken, dan is het in NL vaak wel goedkoper. Je wordt gewoon genaaid door de belastingen.
Ach ja, netto genomen ben je in NL wel beter af dan in veel andere (Europese) landen. Je moet maar eens kijken hoe hoog de complete belastingdruk is in België.
Ach ja, netto genomen ben je in NL wel beter af dan in veel andere (Europese) landen. Je moet maar eens kijken hoe hoog de complete belastingdruk is in België.

Nu wil ik Slovenië niet meteen gaan vergelijken met Nederland , zover zijn we (nog) niet verzonken.
Op vlak van totale autobelasting is het in NL blijkbaar nog niet eens zo erg gesteld:
https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlan ... ns-7149208
België is koploper (belastingen heffen, is hier een nationale sport)
https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlan ... ns-7149208
België is koploper (belastingen heffen, is hier een nationale sport)

- daniel1975
- Forum-lid HC
Eens, maar dat is het toch niet helemaal. Dezelfde auto kost bij Pon meer dan in het buitenland. Als je een nieuwe auto invoert betaal je net zoveel belasting als dat je een nieuwe koopt in NL. Dus het verschil komt uit de aankoopprijs bij de importeur.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Of die van China of die uit de jaren 70…..
We worden niet genaaid het gaat om het totaalpakket. Ik heb geprobeerd vrijwillig bpm te betalen bij mijn ev, maar de belastingdienst wil het niet aannemen. Ze weten dat het wel goed komt met de MRB >2000kgTL@ schreef: ↑26 aug 2025 21:16 Je moet de bruto prijs eens vergelijken, dan is het in NL vaak wel goedkoper. Je wordt gewoon genaaid door de belastingen.
Ts overal mooi als je het wilt zien, vooruit misschien Dhaka niet…
Maar qua bnp zit er nog wel een een verschil.