Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met een 66 liter tank (!!) en ruim 100km electrische range verwacht ik ook een eeuwigheid te doen met een tank benzine. Woon-werk is 34km, laadplekken in overschot bij kantoor. Dat moet ik VW dan wel nageven: het is niet de meest spannende auto (zeg maar gerust saai), maar ze weten toch nog donders goed waar een D-segmenter aan moet voldoen; comfort, rust, goede actieradius, top stoelen, goede rijeigenschappen. Qua stoelen en automaat vind ik mijn huidige V60 al vanaf het begin onder de maat, dat is echt niet meer niveau wat Volvo ooit was. Is nog wel een hele fraaie verschijning.
En met die verouderende benzine kun je 2 dingen doen: E5 tanken of vaker op vakantie gaan want dan rij ik de tank wel leeg.....
En met die verouderende benzine kun je 2 dingen doen: E5 tanken of vaker op vakantie gaan want dan rij ik de tank wel leeg.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ben je niet verplicht E10 te tanken met een leaseauto dan? Of anders gezegd, is het verboden 98 te tanken? Dat lees ik her en der wel eens nl.
Ik heb nu op vakantie ook E5 95 getankt. Want overal behalve in NL kun je dat over de grens wel krijgen.
Ik heb nu op vakantie ook E5 95 getankt. Want overal behalve in NL kun je dat over de grens wel krijgen.
Laatst gewijzigd door leon1 op 22 aug 2025 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Mwa ik vind de nieuwe passat niet lelijk. Het enige is hij heeft veel te kleine wielen voor zo,n lel van een auto.
Totaal dus velg en band, dat trekt hem uit verband.
De binnenkant is echt heel mooi, functioneel met goede stoelen. Niet beter dan in mijn V60, maar wel heel goed.
Ik ook lease heb een andere keuze gemaakt een EV. De A6 etron, in de bijtelling net zo duur als een passat, zelfs iets goedkoper.
Het gekke in autoland is dat als je een passat volgooit zoals ik had gedaan je 71k verder bent, voor de A6 zit ik op 74k en dan heb je behalve een pano dak meer dan in de passat. Nu is de A6 momenteel goedkoop want een i5 in gelijke trim kwam op 88k en laad veel minder snel.
Totaal dus velg en band, dat trekt hem uit verband.
De binnenkant is echt heel mooi, functioneel met goede stoelen. Niet beter dan in mijn V60, maar wel heel goed.
Ik ook lease heb een andere keuze gemaakt een EV. De A6 etron, in de bijtelling net zo duur als een passat, zelfs iets goedkoper.
Het gekke in autoland is dat als je een passat volgooit zoals ik had gedaan je 71k verder bent, voor de A6 zit ik op 74k en dan heb je behalve een pano dak meer dan in de passat. Nu is de A6 momenteel goedkoop want een i5 in gelijke trim kwam op 88k en laad veel minder snel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heel eerlijk qua 95/98 verplichting; ik zou het niet weten.... Ik pak heel soms 98 (keer storing op 95 pomp, keer per ongeluk, keer miscommunicatie in Frankrijk) en nooit iets van gehoord.
Een Passat is ook weer goedkoper in de lease dan een compleet aangekleedde Golf Variant. Tis allemaal maar schimmig.
Heb jij de sportstoelen in de V60? De standaard zijn ook echt standaard. De Ergo's in de Passat zitten beter en veel fraaier afgewerkt met het velours.
Audi is aan het pushen momenteel, die hebben een paar verkeerde afslagen genomen. Contactpersoon lease-mij vertelde mij vorige week dat het afgelopen maanden maar 1-2 aanvragen heeft gehad voor de de A5, de opvolger van de succesvolle A4. Dus nu zijn er wat premies, etc om ze toch te pushen, maar valt heel erg tegen.
Een Passat is ook weer goedkoper in de lease dan een compleet aangekleedde Golf Variant. Tis allemaal maar schimmig.
Heb jij de sportstoelen in de V60? De standaard zijn ook echt standaard. De Ergo's in de Passat zitten beter en veel fraaier afgewerkt met het velours.
Audi is aan het pushen momenteel, die hebben een paar verkeerde afslagen genomen. Contactpersoon lease-mij vertelde mij vorige week dat het afgelopen maanden maar 1-2 aanvragen heeft gehad voor de de A5, de opvolger van de succesvolle A4. Dus nu zijn er wat premies, etc om ze toch te pushen, maar valt heel erg tegen.
De nieuwe modellen van Audi vind ik ook minder geslaagd dan de generatie ervoor. En dan ook nog goochelen met de typenamen.... Maar goed, zo hebben alle merken op een gegeven moment een keer een serie die minder fijn op het oog ligt.
Merc en BMW idem.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
De A5 avant tik je zomaar €65-70k voor af. En dan doe je niks geks met extra’s. In die prijsklasse is er heel veel moois te krijgen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ja ik heb van de Volvo een R design met, die hebben standaard de sportstoelen.
A5 heb ik ook voor gekeken die gaat inderdaad over de 70, komt op hetzelfde bedrag als de A6 etron. En de A5 is binnenin kleiner dan de de V60 en in de kofferbak helemaal, dan moet je voor een weekend weg zelf een dakkoffer meenemen. Wel een mooie auto, maar eigenlijk alleen met de grotere wielen en die drijven de leaseprijs met 85 euro per maand op!!
Ik heb juist de A6 etron gekozen omdat ie on audi's is. Ik vind de benzine audi modellen niet echt heel mooi.
Was erg positief verrasst over het rijden in de Etron, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het rijgedrag was beter dan de I5.
Maar de ruimte valt ondanks de maat van binnen ook tegen, de passat is vanaf de achterbank veel ruimer.
In de Volvo paste precies mijn MTB, in de audi moet het voorwiel eruit.
Techniek in de audi is vooral heel mooi, stil, rijd als een benzine en stuurt als de betere BMW,s dus ze kunnen het wel......
Het gekke is dat Audi vooral adverteert met de perfomance met grotere accu, maar die is 12K duurder. Niet heel handig want de kleine accu die ik heb is al groter dan van de I5, ja een 1s trager naar de 100, maar ik 7s prima.
A5 heb ik ook voor gekeken die gaat inderdaad over de 70, komt op hetzelfde bedrag als de A6 etron. En de A5 is binnenin kleiner dan de de V60 en in de kofferbak helemaal, dan moet je voor een weekend weg zelf een dakkoffer meenemen. Wel een mooie auto, maar eigenlijk alleen met de grotere wielen en die drijven de leaseprijs met 85 euro per maand op!!
Ik heb juist de A6 etron gekozen omdat ie on audi's is. Ik vind de benzine audi modellen niet echt heel mooi.
Was erg positief verrasst over het rijden in de Etron, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het rijgedrag was beter dan de I5.
Maar de ruimte valt ondanks de maat van binnen ook tegen, de passat is vanaf de achterbank veel ruimer.
In de Volvo paste precies mijn MTB, in de audi moet het voorwiel eruit.
Techniek in de audi is vooral heel mooi, stil, rijd als een benzine en stuurt als de betere BMW,s dus ze kunnen het wel......
Het gekke is dat Audi vooral adverteert met de perfomance met grotere accu, maar die is 12K duurder. Niet heel handig want de kleine accu die ik heb is al groter dan van de I5, ja een 1s trager naar de 100, maar ik 7s prima.
Ok dan is mn e10 angst wel wat minder. Zolang doe ik nooit met n tank.
A6 etron is inderdaad wel een zeer geslaagde EV. Niet die eindeloze SUV oplossing maar een elegante avant. Voor de ruimte inderdaad niet geweldig maar dan moet je ook in de schappen van vw of skoda zijn.
Passat is toch ook fraai (fotootje autoweek bijvoorbeeld). Van binnen ken ik die niet zo maar dat zal vast op orde zijn.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... duitsland/
Passat is toch ook fraai (fotootje autoweek bijvoorbeeld). Van binnen ken ik die niet zo maar dat zal vast op orde zijn.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... duitsland/
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik heb de passat onderweg veel gezien, echt een mooie auto, begin hem steeds mooier te vinden.
Hij klopt wel. Jammer van de te kleine wielen, dat is het enige.
Maar wel gewoon lekker een grote praktische station en echt ruim.
Van binnen ook echt mooi, gelukkig niet dat ID interieur, de rline zelfs met veel alcantara in de deuren, dashboard en hemel
Hij klopt wel. Jammer van de te kleine wielen, dat is het enige.
Maar wel gewoon lekker een grote praktische station en echt ruim.
Van binnen ook echt mooi, gelukkig niet dat ID interieur, de rline zelfs met veel alcantara in de deuren, dashboard en hemel