Op de terugweg......(ouder worden)
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
10'55" klinkt als een Coopertest met een dikke minuut korting. Omgerekend (afstand 2400m) zou dat een VO2max betekenen van een slordige 50 ml O2/min/kg. Da's heus geen lachertje. Toen ik nog jong, fris en uitermate gemotiveerd was, had ik op de 5000m een doorkomsttijd op 4000m van 12'09". Op de fiets stierf ik zeven doden in het wiel van mijn broer. Tegenwoordig (30 jaar later) gaan we ongeveer gelijk op. Hij is ietsje jonger.
Dat is prima. Twee weken terug mezelf ook nog eens 'getest'. Solorit van 92 km, avs van 36,1, gem hs 149 en een NP van 258 Watt. Laatste week wat ziekjes, vandaag 87 km, van begin tot einde ellendig gevoel.
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Coopertest, dat is toch kijken hoeveel je moet lopen binnen 12 min. om net een zesje te scoren????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Als je niet te zwaar bent en een goede basisconditie hebt dan lijkt me dat toch echt niet heel overdreven zwaar te zijn. Ik ben echt nooit een getalenteerd loper geweest hoor.Klein_Verzet schreef: ↑21 aug 2025 12:10 10'55" klinkt als een Coopertest met een dikke minuut korting. Omgerekend (afstand 2400m) zou dat een VO2max betekenen van een slordige 50 ml O2/min/kg. Da's heus geen lachertje. Toen ik nog jong, fris en uitermate gemotiveerd was, had ik op de 5000m een doorkomsttijd op 4000m van 12'09". Op de fiets stierf ik zeven doden in het wiel van mijn broer. Tegenwoordig (30 jaar later) gaan we ongeveer gelijk op. Hij is ietsje jonger.
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
In een miniCooper haal ik ook wel 4800 meter. Anders pak ik toch de fiets.
Zo blijkt maar weer dat dit forum een verzameling van super atleten is
Aan de fietsprestaties die hier genoemd worden kom ik al jaren niet meer.
Toen ik nog redelijk fanatiek voetbalde liep ik in de zomer hard maar sneller dan 1km/ in 4 minuten over een afstand van 10 kilometer ben ik nooit geweest, en toen liep ik alsnog de hele selectie er uit.
Courir c'est mourir un peu
Neen, thuis vertrokken en ook aangekomen. Moest het allemaal wind af geweest zijn, dan zou het ook geen NP van 258 Watt geweest zijn, hé.
Ik doe dat ook niet elke week hoor. Dit was nog niet echt vol gaan. Om 2 uur en een half op je eentje vol te gaan, da's niet eenvoudig, ik moet me ook echt goed voelen. En die dagen van me echt goed voelen worden elk jaar schaarser. Vorig jaar op een echt heel zeldzaam super dagje heb ik eens 82 km solo gereden tegen 37,5 avs met een gemiddelde hartslag van 156 en een NP van 287W. Dit jaar nog niet gelukt, komt er waarschijnlijk ook nooit meer van.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Op de terugweg worden "zij" steeds jonger.