Vooral veel water
Op de terugweg......(ouder worden)
-
Patrick VB
- Forum-lid
Ik zou hierover een grote boom kunnen opzetten...
Wie wat inzicht heeft in sportfysiologie, cardiologie, ... weet dat een 13-jarige dergelijke lange belasting niet nodig heeft. Bij een avs van 36 hebben jullie rond de 40 kruissnelheid gereden, af en toe sneller of trager.
In de atletiek heb je ook van die uitzonderlijke jeugdatleten.
In 90% van de gevallen strand het schip bij de junioren of zelfs vroeger.
Maar off topic.
Wie wat inzicht heeft in sportfysiologie, cardiologie, ... weet dat een 13-jarige dergelijke lange belasting niet nodig heeft. Bij een avs van 36 hebben jullie rond de 40 kruissnelheid gereden, af en toe sneller of trager.
Maar off topic.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
-
Patrick VB
- Forum-lid
Denk dat je onvoldoende eet.
Normale boter / geklaarde boter komt van een dier ( melk ). Plantaardige boter ( margarine ) is oa met chemische zooi gemaakt ( voor kleur / smaak / smeerbaarheid ). Als je iets plantaardig wil gebruiken dan vierge olijfolie.Jans schreef: ↑17 aug 2025 13:54Ik zie toch best wat boter in de schappen liggen, ook in Nederland, maar zit er verschil in wat ik zie en wat "normale boter" is?
Frituurolie is ook zo’n fijn goedje ( ahum). Neem beter Ossewit. En frituur één maal per week echt lekker.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Hoewel off topic goed dat dit benoemd wordt. Je mag hopen dat er aandacht is voor overbelasting anders hangt de fiets al vroeg aan de wilgen. Dan kun je over 40 jaar in dit forum benoemen dat je al vroeg hebt gepiekt…..Patrick VB schreef: ↑17 aug 2025 17:42 Ik zou hierover een grote boom kunnen opzetten...
Maar off topic.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Mijn oudste zoon ben ik continu aan het temperen in zijn sporten. Die heeft zo de neiging veel te veel te doen.
Nu is het nooit langer dan een uur, maar wel 3 verschillende sporten totaal een uur of 8.
Gelukkig luistert hij ernaar hij wil in april de marathon gaan lopen in Rotterdam, dat mag dus niet van mij, hij is dan 17. Eerst maar een halve.
Nu is het nooit langer dan een uur, maar wel 3 verschillende sporten totaal een uur of 8.
Gelukkig luistert hij ernaar hij wil in april de marathon gaan lopen in Rotterdam, dat mag dus niet van mij, hij is dan 17. Eerst maar een halve.
-
Patrick VB
- Forum-lid
Zelfs een halve is not done voor een 17 jarige.
Dat is onzin. Niet voor iedereen nee, maar er zijn er echt wel die dat prima aankunnen met de juiste voorbereiding, techniek en genenpakket.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?