Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

pino
Forum-lid HC

pino 16 aug 2025 11:00

Setje 105 Di2 shifters voor een op te bouwen fiets.
Niet zijken maar reiden !

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 16 aug 2025 15:15

2e hands spinder hawk.
1e indruk na vandaag is dat het voorwiel wat steviger vast moet.
Even kijken of ik nog ergens een oud riempje heb liggen.
Voor de rest lijkt me het een prima ding voor 5 tientjes.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 16 aug 2025 15:22

CampaYolo schreef: 16 aug 2025 15:15 2e hands spinder hawk.
Ik gebruikte standaard "toe clip riempjes" op mijn oudere Spinder. Die gele elastische riempjes breken altijs als het niet moet. Ik heb er in de schuur nog wel wat liggen denk ik ( die originele gele dan )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 16 aug 2025 15:27

rene schreef: 16 aug 2025 15:22
CampaYolo schreef: 16 aug 2025 15:15 2e hands spinder hawk.
Ik gebruikte standaard "toe clip riempjes" op mijn oudere Spinder. Die gele elastische riempjes breken altijs als het niet moet. Ik heb er in de schuur nog wel wat liggen denk ik ( die originele gele dan )
Nou, die riempjes waren ook mijn 1e gedachte, maar waarschijnlijk moet ik gaan zoeken in de donkere krochten van mijn ouderlijk huis, want ik kan ze thuis niet vinden :lol:
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

pmoraal84
Forum-lid

pmoraal84 16 aug 2025 18:37

koeroeur schreef: 16 aug 2025 10:03 'k Heb de geo vergeleken met m'n Orbea. Reach is quasi identiek. De Stack scheelt 2.4 cm.
Maar ik ben niet vies van een paar spacers. Als ik in de Addict owners groepen rondneus rijdt 75% met een paar cm spacers.
Ik heb korterere benen en een langer bovenlijf. Dus an sich kan ik zo'n reach wel aan.

Op zich was ik wat meer een endurance fiets aan het zoeken.
Maar 1. die Addicts vind ik al jaren zo mooi en 2. ik moet nu nog gaan voor zo'n fiets, binnen 10 jaar wordt dat een stuk moeilijker.

Ik kwam er eentje tegen op buycycle, nieuwe fiets, model 2024 met 40% korting. Na wat overleg nog ietsje van de prijs afgekregen en een setje pedalen erbij.

Foto van de verkoper
Afbeelding

Nu nog een wielsetje scoren.
En dan weer wat sparen.
Mooie fiets :winkthumb:
Scott Addict RC 20

Casteur
Forum-lid

Casteur 16 aug 2025 20:51

Nog niets gekocht, maar sta el op het punt :)
Ik heb momenteel Samsung Buds Pro waar ik af en toe gebruik van maak tijdens het fietsen ( langs rustige wegen ).
Ondanks ik een Garmin Radar heb schrik ik toch soms nog van zaken die laat opmerk.

Om toch veilig van wat muziek te kunnen genieten langs de kalme wegen sta ik op het punt de Shokz open Run 2 Pro mini te kopen. Enige dat me nog wat doet twijfel is wind.. bij mijn Buds heb ik soms niets meer van geluid bij het tegenwind fiets omdat de wind volop in de oortjes blaast.

Iemand ervaring hoe dit is met de Shokz? Iets beter of ook totaal niets van de muziek te horen?

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 16 aug 2025 23:05

Casteur schreef: 16 aug 2025 20:51 Nog niets gekocht, maar sta el op het punt :)
Ik heb momenteel Samsung Buds Pro waar ik af en toe gebruik van maak tijdens het fietsen ( langs rustige wegen ).
Ondanks ik een Garmin Radar heb schrik ik toch soms nog van zaken die laat opmerk.

Om toch veilig van wat muziek te kunnen genieten langs de kalme wegen sta ik op het punt de Shokz open Run 2 Pro mini te kopen. Enige dat me nog wat doet twijfel is wind.. bij mijn Buds heb ik soms niets meer van geluid bij het tegenwind fiets omdat de wind volop in de oortjes blaast.

Iemand ervaring hoe dit is met de Shokz? Iets beter of ook totaal niets van de muziek te horen?
Ik heb een shokz openrun pro 2, en tegenwind maakt muziek slecht te verstaan. Meer dan bij gesloten oordopjes. Voor windgeruis geen oplossing.
Dogma F

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 17 aug 2025 07:27

Nice Gijs, nu nog een mooie ICS stuurcombo van Syncros erop samen met de de wielset van CSC, dan ben je helemaal het mannetje! :like:
Enjoy!

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 17 aug 2025 07:58

De shokz kun je heel eenvoudig harder en zachter zetten zonder dat je omgevingsgeluiden verliest.
Bergaf hoorde ik geen muziek meer door de wind. Twee standjes harder en alles was weer zoals gewenst.
Bij twijfel zou ik het doen. Na een jaar is er bij ons een setje bijgekomen in huis omdat het zo goed bevalt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 aug 2025 08:22

+1 voor Earshockz.
Werkt erg goed, ook bij tegenwind. En als je ze zo vreselijk hard moet zetten ivm halve storm tegenwind etc gewoon even zonder muziek. Als je ze dan zo hard zet om alles te overstemmen hoor je niks meer van de omgeving en is het voordeel van de open-ear constructie weg.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 17 aug 2025 13:38

Ik overweeg ze ook heb nu JBL aero, ook wel aardig met omgevings geluid aan komt die ook een eind, maar dat kan dan weer overheersen.

Inderdaad als je zoveel tegenwind hebt dat het echt te is zet ik ze vaak ook uit.
Wat ik ook wel eens doe is alleen de rechterkant aanzetten, moest ik even aan wennen, maar bv met een podcast trek ik dat goed en dan hoor ik de rest nog prima

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 17 aug 2025 19:17

scottpch64 schreef: 17 aug 2025 07:27 Nice Gijs, nu nog een mooie ICS stuurcombo van Syncros erop samen met de de wielset van CSC, dan ben je helemaal het mannetje! :like:
Enjoy!
Merci.
Alleen heeft de verkoper vergeten de verkoop te bevestigen op buycycle en is m'n geld op de terugweg.
Ik hoop dat het enkel vergeten is...

Wielsetje sowieso. Cockpit komt misschien later nog.
Als de fiets komt :|

Plaats reactie