Krassen zadelpen door carbon pasta
Hallo,
Ik heb een nieuwe fiets gekocht. Bij het bewegen van de zadelpen klonk het alsof er schuurpapier in de zadelbuis zat. Volgens de winkel is het normaal dat er daardoor krassen ontstaan, veroorzaakt door de carbon pasta. Ik vind dat niet normaal. Is dit normaal?
Na poetsen is het bijna niet meer zichtbaar. Desondanks wel terug naar de winkel gebracht ter beoordeling.
In de winkel stond dezelfde fiets in een andere maat (Cube Nuroad c:62 SLT), die had hetzelfde probleem. Van mijn andere fietsen ken ik dit zo niet.
(Foto toevoegen lukt niet)
Ik heb een nieuwe fiets gekocht. Bij het bewegen van de zadelpen klonk het alsof er schuurpapier in de zadelbuis zat. Volgens de winkel is het normaal dat er daardoor krassen ontstaan, veroorzaakt door de carbon pasta. Ik vind dat niet normaal. Is dit normaal?
Na poetsen is het bijna niet meer zichtbaar. Desondanks wel terug naar de winkel gebracht ter beoordeling.
In de winkel stond dezelfde fiets in een andere maat (Cube Nuroad c:62 SLT), die had hetzelfde probleem. Van mijn andere fietsen ken ik dit zo niet.
(Foto toevoegen lukt niet)
Laatst gewijzigd door rainer op 13 aug 2025 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
In carbonpasta zitten natuurlijk korreltjes. Die helpen net om alles vast te houden. Als je je zadelpen beweegt ga je dat horen. Ik heb nu wel nog nooit echte krasjes gezien daardoor moet ik zeggen.
Je zou kunnen proberen om met wat autowax de zadelpen wat te poetsen?
Je zou kunnen proberen om met wat autowax de zadelpen wat te poetsen?
Harde korreltjes in carbonpasta laten uiteraard een afdruk achter. En dus ook krassen op pennen. Als er geen krasjes op zitten is een pen nooit gemonteerd geweest. (en het kan een klein beetje zijn, maar altijd zichtbaar)
Niet zijken maar reiden !
Afbeeldingen uploaden doe je zo: viewtopic.php?t=83246
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Vrij normaal inderdaad dat er door "schuurpapier" krassen ontstaan.
Carbon is zelf al een soort zacht dus dat zie je heel snel.
Een fiets is en blijft ook een gebruiksvoorwerp.
Als je een fiets jaren gebruikt, ga je altijd ergens gebruikssporen hebben.
En zeker als het een gravelbike is.
Als je een fiets jaren gebruikt, ga je altijd ergens gebruikssporen hebben.
En zeker als het een gravelbike is.
Dat snap ik wel, maar bij krassen 'af fabriek' zet ik wel mijn vraagtekens. Schiet ook een beetje zijn doel voorbij op deze manier.
Hier ook krassen op de zadelpijn door carbon pasta. Ik zorg er voor de zadelpijn nooit te ver in het frame te drukken bij afstellen. Dan omstaan er geen krassen op het deel dat boven het frame uit steekt.
Wellicht zat de pen oorspronkelijk verder in het frame, dan ontstaan er toch krasjes als je hem later hoger afstelt. Ik zou dat ook jammer vinden.
Wellicht zat de pen oorspronkelijk verder in het frame, dan ontstaan er toch krasjes als je hem later hoger afstelt. Ik zou dat ook jammer vinden.
Die zat er dus inderdaad redelijk diep in.supermatt schreef: ↑16 aug 2025 19:28 Hier ook krassen op de zadelpijn door carbon pasta. Ik zorg er voor de zadelpijn nooit te ver in het frame te drukken bij afstellen. Dan omstaan er geen krassen op het deel dat boven het frame uit steekt.