Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2025

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 aug 2025 15:49

Mooi reis geweest !!! Mooie plaatjes ook 🍀
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Sulla
Forum-lid

Sulla 04 aug 2025 16:42

raven14 schreef: 04 aug 2025 11:39
Sulla schreef: 04 aug 2025 11:10 Dat ziet er gaaf uit.

Mooie omgeving inderdaad (zelf daar paar jaar terug zonder fiets maar met de kinderen op vakantie geweest).

Maar hoeveel dagen hebben jullie hier over gedaan en ben wel benieuwd naar wat je aan bagage mee had (want dat ziet er echt minimaal uit op de foto's)
Duur: 6 dagen voor 510km... het gemiddelde ligt erg laag want het terrein is stevig geaccidenteerd en voor het overgrote deel off road (bij wijze van spreken soms trager downhill dan uphill). Ik denk dat we meer dan 100 schapenhekjes gepasseerd zijn, dat breekt ook telkens je tempo. We zijn ook niet zo van de extreem lange dagen op de fiets, +/-5 uur rijtijd per dag is genoeg voor ons. Langste dag op de fiets was 5h50, kortste was net geen 4h rijtijd.

Wat wij fijn vinden aan zo te reizen is net de combinatie van een mooie dag op de fiets (met lunch ergens onderweg in een pub), wat rondkuieren op de eindbestemming van de dag, een lekker diner 's avonds en dan zorgeloos uitslapen in een gezellig lokaal hotelletje/B&B, met een uitgebreid ontbijt vooraleer de volgende dag aan te vatten.

Bagage: 2 fietsoutfits en shakedry regenjack voor op de fiets. Ondergoed, 2 merino t-shirts, een technische lange broek, enkelsokken, superlichte sneakers (Tropicfeel), en pufferjack voor off bike. Toiletgerief (deo, tandpasta en tandenborstel, de dame had net wat meer bij :) ), reparatiemateriaal en slot voor de fiets, telefoon, id, creditcard, de nodige kabels en pluggen, gels en bars voor onderweg.

Vermits we hotelletjes op voorhand geboekt hadden waren we aan een schema gebonden maar konden zo de bagage gevoelig reduceren (geen kookgerei of tent...). We zouden deze trip ook niet begonnen zijn met slechte weersverwachtingen (daar vinden we niks aan) - zo kan je het aantal kledingstukken wat je meeneemt verder beperken.
Bedankt voor de extra info.

Zo'n tocht lijkt me ook wel wat, nu alleen nog de familie zo gek zien te krijgen :D

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 04 aug 2025 17:04

Hier is het mijn madame die mij zo gek heeft gekregen 😎
Afbeelding

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 aug 2025 18:24

Vandaag met de bazin : groen - blauw en paars gedaan van de ATB Kalmthout. Leuke route - mooie flow stukken en dus genieten. Ondanks de regen van gisteravond lag het er mooi droog bij.

Fietsjes weer gepoetst - kettingen fris en vork deodorant op de pootjes - rear shock en dropper post.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 aug 2025 18:25

raven14 schreef: 04 aug 2025 17:04 Hier is het mijn madame die mij zo gek heeft gekregen 😎
Was je nog niet gek dan ? 🫣😂

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 10 aug 2025 12:06

Vanochtend twee uurtjes in de Ardennen gefietst.
Als poldertoerist en zeker geen klimmer mezelf goed "pijn" gedaan.
In Bouillon een muurtje op gereden richting de kartbaan.
Daar zal ik aan denken als ik de volgende keer de Keutenberg op rij. ;)
Wat een kreng was dat.
Een paar keer met geknepen billen gezeten vanwege het slechte asfalt in de afdaling.
Dat is ook de reden dat ik niet graag hier fiets.
Wat jammer is, want ik geniet echt van de omgeving.
Maar aan de andere kant trekt het wel door die schoonheid.
Dus leg ik mijn 'ergernis' opzij en ga er toch weer elke keer voor.

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 10 aug 2025 18:54

Hier ook maar eens wat hellingen opgezocht. Goh wat ben ik traag berg op. Rondje van Buzz bij de Rursee, 81km. Die route kan nu weer in de lange variant maar dit was voor mij wel genoeg. Vooral net voor Monschau en dan het dal uit. Sodeknetters. Die 2 klims gingen niet in één keer, zal ik eerlijk toegeven. Prachtig verder. Morgen vanuit Bad Munstereifel, 125km 2200hm, ook Buzz. Dan week niet kunnen lopen van de spierpijn, hopelijk heb ik er wat profijt van begin september, fietsreisje 2 weken.

pino
Forum-lid HC

pino 10 aug 2025 20:00

Vandaag voor het eerst Frankrijk vanuit Nederland bereikt (blauwe loper). Ook al is dit een makkelijke route, het gaat niet vanzelf. Jim is ook helemaal niet blij. Wel superweer en ik krijg steeds meer bewondering voor die langeafstandfietsers.
Niet zijken maar reiden !

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 10 aug 2025 22:28

Theo V schreef: 10 aug 2025 12:06 Vanochtend twee uurtjes in de Ardennen gefietst.
Als poldertoerist en zeker geen klimmer mezelf goed "pijn" gedaan.
In Bouillon een muurtje op gereden richting de kartbaan.
Daar zal ik aan denken als ik de volgende keer de Keutenberg op rij. ;)
Wat een kreng was dat.
Een paar keer met geknepen billen gezeten vanwege het slechte asfalt in de afdaling.
Dat is ook de reden dat ik niet graag hier fiets.
Wat jammer is, want ik geniet echt van de omgeving.
Maar aan de andere kant trekt het wel door die schoonheid.
Dus leg ik mijn 'ergernis' opzij en ga er toch weer elke keer voor.
Ik ben er eigenlijk ook nog nooit gaan fietsen.
Het is er idd echt wel mooi, dus denk ik iedere keer dat ik terugkeer met de fiets.
En dan rij ik met de auto weer in een put en weet ik waarom ik het nog niet deed.

Zeker afdalen is soms pijnlijk op zo'n wegdek. Ik ben in de Vogezen ooit de Petit Ballon afgedaald en m'n handen deden gewoon pijn van het remmen.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 aug 2025 09:36

koeroeur schreef: 10 aug 2025 22:28
Zeker afdalen is soms pijnlijk op zo'n wegdek. Ik ben in de Vogezen ooit de Petit Ballon afgedaald en m'n handen deden gewoon pijn van het remmen.
Ik begrijp wat je bedoel;
Afdalen vanaf Corbion naar Bouillon ik "bang" van het wegdek.
Ik denk dat ik daar niet boven de 35 km/u ben geweest.
Mijn remmen maakte overuren.;)
Dat vergeleken bij het stuk tussen Mogimont en Rochehaut, waar gloednieuw asfalt ligt, daar hoefde ik allen te remmen voor de bochten.
Daar was ik vrij van angst en dat rijd en stuurt een stuk makkelijker.

0475
Forum-lid

0475 13 aug 2025 17:03

Vandaag een ontspannen ritje door de heuveltjes ten zuiden van 0475. Waren met zijn tweeën en dat vind deze contactgestoorde egocentrische autist af en toe best fijner fietsen dan met een hele meute wat toch wel het merendeel van de ritten vormt. Vandaag dus in Sibbe zonder gemor vanuit de groep even gestopt voor wat cafeïne (koffietje, colaatje). Morgenvroeg weer met de meute op pad of misschien…..🤔🤭

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 13 aug 2025 20:56

Vandaag rustig ritje via Gavere en dan langs de Schelde voor het grootste deel van de rit. Zalig.
Overigens in Heusden ter hoogte van recreatie park 'Harry Malter' bijna een e-biker zien crashen tegen een aankomende auto.
De e-biker, voorzien van achteruitkijkspiegel, en gehuld in fluo hesje (inbegrepen bij aankoop van dergelijke brommer 😉) zat zodanig naar links te gapen dat hij noch mijn madam en ik (die aan het inhalen waren), noch de aankomende auto had gezien. Ook de begeleidende dame had niets gemerkt.
Gevalletje 'we lagen voor hetzelfde geld met z'n allen op de grond'.
Mijn kopvrouw liet cordaat weten dat rechts moet gereden worden, maar dat werd noch door de e-biker noch door zijn niet van fluo hesje voorziene dame op prijs gesteld. Een spiegel had de dame overigens wel.
In de laatste fase van onze rit werden we door een andere, overigens veel jongere, e-bikester bijna van het fietspad gekegeld.
De jongedame had aanvankelijk voor de rijbaan gekozen, daar waar misschien wel het beste fietspad van de regio beschikbaar is. Plots besloot ze in een vlaag van zinsverbijstering toch het fietspad te nemen. Gevalletje 'voor hetzelfde geld lagen we met z'n allen op het fantastische fietspad'. En daar is dit vlakke, vuurrode betonstrookje niet voor aangelegd.
De dame droeg weliswaar geen fluo hesje, zo kwamen haar tanlines beter tot uiting. De spiegel aan het stuur was mogelijk enkel geplaatst voor het bijwerken van de make-up. Dat laatste heb ik haar en passant gevraagd, maar ze bleef het antwoord schuldig.
Na een kleine 90 km toch veilig thuis geraakt, verlost van enkele liters zweet en weer enkele ervaringen met de e-bikende medemens rijker.
Er zijn zo van die dagen dat je ogen te kort komt.

Plaats reactie