Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2025

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 jul 2025 16:43

Croque madame van heel donker brood en chips van bieten.
Aan het water lekker bootjes kijken

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jul 2025 08:56

Klein rondje gefietst om het fietsspel "Flamme Rouge" op te halen in Voorschoten (marktplaats deal, nog nieuw in t plastic, blij mee).
Rugzak op de rug.

voor een bocht haal ik een andere wielrenner in.., na de bocht met dezelfde snelheid ~36km/u door. Komt hij langsrijden, nét even harder. Dus met zelfde inspanning zit ik met 38 in t uur lekker in zijn wiel. Eerst nog iets erachter, maar na een paar bochtjes en een tunneltje gewoon in het wiel.

nog geen 150m later stuurt hij uit naar links, en kwaad roepend dat ik toch ($%@#*) mijn eigen tempo moest blijven rijden, want hij was toch ook niet in mijn wiel gaan zitten. :shock:

Euhmm, hij was degene die mij weer voorbij kwam rijden, toch? Dus ik maak zo'n soort opmerking dat ik niet begrijp waar hij zich zo druk om maakt.
Maarja, daarna gaat hij weer rijden en laat ik een gaatje. Ik ben de vervelendste niet, maar kan er toch wel van genieten ook als iemand zich zo gemakkelijk laat opnaaien. Dus met een meter of 30 a 40 verschil zie ik de snelheid oplopen naar 40+, 44+ richting de 47 km/u (het ging voor de wind, moge duidelijk zijn), verschil loopt nu ook wel op naar meter of 100. Maar bij een volgende rotonde gaat de snelheid er ook net zo makkelijk weer helemaal uit.
Ben maar met "mijn eigen snelheid" doorgefietst, hem weer voorbij (zoals het allemaal begon).

Zag achteraf op strava dat t een amateur wedstrijdrenner is. Zou het dan die rugtas zijn geweest die als een rode vlag op een stier werkte? geldingsdrang?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

kopjethee
Forum-lid

kopjethee 14 jul 2025 09:07

Dan was je vanochtend vroeg op pad!

En ja, sommige laten zich makkelijk opnaaien.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jul 2025 10:16

kopjethee schreef: 14 jul 2025 09:07 Dan was je vanochtend vroeg op pad!

En ja, sommige laten zich makkelijk opnaaien.
Ja, stiekem was dit verslagje nog van gisteren :oops:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 20 jul 2025 18:53

Sinds gisteren weer thuis van fijne vakantie in Frankrijk, al was het weer niet altijd heel fijn.
Ventoux voor de vijfde en niet laatste maal omhoog.
Toch maar geplooid en foto's van een Ventoux fotograaf gekocht.

Afbeelding
Afbeelding

Ook in de Vogezen heel fijn gefietst.
Col de Bramont was een ontdekking voor mij.

pino
Forum-lid HC

pino 27 jul 2025 18:40

Belachelijke week van 17 uur gefietst. Jim zal dat niet leuk vinden. Een Stravachallenge om zoveel mogelijk rondjes van 4.5 km in de Kroondomeinen te fietsen. Misschien een sportreep gewonnen!
Niet zijken maar reiden !

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 27 jul 2025 20:18

Mooie foto’s, Hayes!

Vanochtend 120km weggewerkt. Armstukken waren zeer welkom.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 27 jul 2025 22:37

Ritje van 65km gepland, maar het ging lekker en bleef droog waardoor ik er nog wat km's aan geplakt heb. Met 72km thuis gekomen.
Ergens bij huis in Belgica een vader& zoontje op fatbike ingehaald, later haalden ze mij weer in op een lange doorgaande weg waar ik 30+ deed op het fietspad.
Tot 40kmh kon ik nog gaan maar ze bleven van mij wegrijden. Heel verstandig, vader aan het stuur, zoontje van een jaar of 8 in het zadel..... uiteraard geen helm, t-shirt, korte broek. Naja, Darwin award mocht er iets voorvallen bin dergelijke snelheden.
Dogma F

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 04 aug 2025 09:13

Niet vandaag, maar vorige week met de dame 6 dagen offroad in de rondte gereden in Zuid-Engeland (voornamelijk Dorset). Verblijfplaatsen waren Bournemouth, Weymouth, Exmouth, Lyme Regis, Blanford Forum en Salisbury. Heerlijk gefietst in perfect fietsweer, was stiekem toch ook erg zwaar met steile hellingen dwars door weiden heen. 500km gereden met 9000hm, 80% offroad. En uitgezonderd de laatste dag (New Forest tussen Salisbury en Bournemouth) zijn we eigenlijk amper andere fietsers tegengekomen. Dit was de route: https://www.strava.com/routes/3322254745250527374

De regio is erg de moeite waard qua landschappelijk schoon. Een bloemlezing in foto's van onze trip:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

ArVee
Forum-lid

Gebruikersavatar ArVee 04 aug 2025 10:01

Erg mooie foto's
Bikers are not alone

Sulla
Forum-lid

Sulla 04 aug 2025 11:10

Dat ziet er gaaf uit.

Mooie omgeving inderdaad (zelf daar paar jaar terug zonder fiets maar met de kinderen op vakantie geweest).

Maar hoeveel dagen hebben jullie hier over gedaan en ben wel benieuwd naar wat je aan bagage mee had (want dat ziet er echt minimaal uit op de foto's)

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 04 aug 2025 11:39

Sulla schreef: 04 aug 2025 11:10 Dat ziet er gaaf uit.

Mooie omgeving inderdaad (zelf daar paar jaar terug zonder fiets maar met de kinderen op vakantie geweest).

Maar hoeveel dagen hebben jullie hier over gedaan en ben wel benieuwd naar wat je aan bagage mee had (want dat ziet er echt minimaal uit op de foto's)
Duur: 6 dagen voor 510km... het gemiddelde ligt erg laag want het terrein is stevig geaccidenteerd en voor het overgrote deel off road (bij wijze van spreken soms trager downhill dan uphill). Ik denk dat we meer dan 100 schapenhekjes gepasseerd zijn, dat breekt ook telkens je tempo. We zijn ook niet zo van de extreem lange dagen op de fiets, +/-5 uur rijtijd per dag is genoeg voor ons. Langste dag op de fiets was 5h50, kortste was net geen 4h rijtijd.

Wat wij fijn vinden aan zo te reizen is net de combinatie van een mooie dag op de fiets (met lunch ergens onderweg in een pub), wat rondkuieren op de eindbestemming van de dag, een lekker diner 's avonds en dan zorgeloos uitslapen in een gezellig lokaal hotelletje/B&B, met een uitgebreid ontbijt vooraleer de volgende dag aan te vatten.

Bagage: 2 fietsoutfits en shakedry regenjack voor op de fiets. Ondergoed, 2 merino t-shirts, een technische lange broek, enkelsokken, superlichte sneakers (Tropicfeel), en pufferjack voor off bike. Toiletgerief (deo, tandpasta en tandenborstel, de dame had net wat meer bij :) ), reparatiemateriaal en slot voor de fiets, telefoon, id, creditcard, de nodige kabels en pluggen, gels en bars voor onderweg.

Vermits we hotelletjes op voorhand geboekt hadden waren we aan een schema gebonden maar konden zo de bagage gevoelig reduceren (geen kookgerei of tent...). We zouden deze trip ook niet begonnen zijn met slechte weersverwachtingen (daar vinden we niks aan) - zo kan je het aantal kledingstukken wat je meeneemt verder beperken.
Afbeelding

Plaats reactie