ja bij een carbon reparateur kost het iets van een 125€. Geen idee hoe dt swiss ze hersteld of zetten ze alles over naar een nieuw wiel?Ramon73 schreef: ↑08 aug 2025 08:05 oei, dicht bij ventielgat of spaakgat. Daar zou ik zelf niet graag mee doorrijden. DT Swiss heeft een Fair-Share policy, bij schade wordt je wiel hersteld voor €249,-
Ik heb er een keer gebruik van gemaakt, via de dealer. Werd zonder problemen opgelost, mijn Laka verzekering dekte de kosten.
Spijker door Carbon wiel
Wordt voor die 125 euro ook het wiel opnieuw opgebouwd? Da's dan wel een koopje. Ik zou met dat gat toch niet graag doorrijden geloof ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik dacht eigenlijk dat carbonknutselwerk altijd even in de oven moest. Kan me voorstellen dat de spaken ook wel eens in de weg zouden kunnen zitten. Maar dat kan de reparateur je vast vertellen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Repareren voor €125 vind ik een no-brainer.Djemz schreef: ↑08 aug 2025 08:51ja bij een carbon reparateur kost het iets van een 125€. Geen idee hoe dt swiss ze hersteld of zetten ze alles over naar een nieuw wiel?Ramon73 schreef: ↑08 aug 2025 08:05 oei, dicht bij ventielgat of spaakgat. Daar zou ik zelf niet graag mee doorrijden. DT Swiss heeft een Fair-Share policy, bij schade wordt je wiel hersteld voor €249,-
Ik heb er een keer gebruik van gemaakt, via de dealer. Werd zonder problemen opgelost, mijn Laka verzekering dekte de kosten.
Dt Swiss zet er een nieuwe velg op.Djemz schreef: ↑08 aug 2025 08:51ja bij een carbon reparateur kost het iets van een 125€. Geen idee hoe dt swiss ze hersteld of zetten ze alles over naar een nieuw wiel?Ramon73 schreef: ↑08 aug 2025 08:05 oei, dicht bij ventielgat of spaakgat. Daar zou ik zelf niet graag mee doorrijden. DT Swiss heeft een Fair-Share policy, bij schade wordt je wiel hersteld voor €249,-
Ik heb er een keer gebruik van gemaakt, via de dealer. Werd zonder problemen opgelost, mijn Laka verzekering dekte de kosten.
Dogma F
Juist eens gekeken maar voor mijn wiel zou het 750€ zijn omdat het de arc 1100 is, dan kan ik evengoed een nieuw wiel kopen.Ramon73 schreef: ↑08 aug 2025 17:51Dt Swiss zet er een nieuwe velg op.Djemz schreef: ↑08 aug 2025 08:51ja bij een carbon reparateur kost het iets van een 125€. Geen idee hoe dt swiss ze hersteld of zetten ze alles over naar een nieuw wiel?Ramon73 schreef: ↑08 aug 2025 08:05 oei, dicht bij ventielgat of spaakgat. Daar zou ik zelf niet graag mee doorrijden. DT Swiss heeft een Fair-Share policy, bij schade wordt je wiel hersteld voor €249,-
Ik heb er een keer gebruik van gemaakt, via de dealer. Werd zonder problemen opgelost, mijn Laka verzekering dekte de kosten.
Niks aan de hand, gewoon de bramen er een beetje afvijlen zodat het zo glad is als bij een spaakgat, tubeless tape er weer in zijn geheel over plakken, tubelessband monteren etc. . . . en gaan met die banaan.
P.S. Lijkt wel alsof je over een spijkermat, die bij de politie wordt gebruikt om wegrijders tegen te houden bent gereden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
scottpch64
- Forum-lid
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Ik zou het ook zo doen zoals Orlok al zegt, er zit nog genoeg "vlees" tussen ventielgat en spijkergat.
Als je vanuit het spaakgat onder het spijkergat kunt komen met een stukje ijzerdraad met een stukje plastik erop, kun je mooi het gaatje vullen met epoxy/tweecomponentenlijm (niet van die hele dunne secondelijm).
Daarna voorzichtig gladschuren. De vezeltjes in het gat dus nog laten zitten voor betere hechting.
Daarna voorzichtig gladschuren. De vezeltjes in het gat dus nog laten zitten voor betere hechting.
Campagnolo Ultra Dork
Het is wel grappig om te zien hoe in de afgelopen jaren de forum consensus t.o.v. schade aan carbon is veranderd. Zeker bij een kritiek onderdeel als een velg...
Van: "Weggooien, dit is onveilig en niet meer te repareren", naar "Dit is onveilig, naar een reparateur ermee", vaak aangevuld met "Laat een specialist rontgenfoto's maken voor verborgen schade", naar nu "Kun je prima mee doorrijden".
TS schrijft dat reparatie rond de 125 euro kost. Daar zou ik dan geen seconde over nadenken.
(Een beetje goede 2-componenten epoxy is overigens ook niet goedkoop, en vaak lastig te vinden in kleinere hoeveelheden)
Van: "Weggooien, dit is onveilig en niet meer te repareren", naar "Dit is onveilig, naar een reparateur ermee", vaak aangevuld met "Laat een specialist rontgenfoto's maken voor verborgen schade", naar nu "Kun je prima mee doorrijden".
TS schrijft dat reparatie rond de 125 euro kost. Daar zou ik dan geen seconde over nadenken.
(Een beetje goede 2-componenten epoxy is overigens ook niet goedkoop, en vaak lastig te vinden in kleinere hoeveelheden)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?