Spijker door Carbon wiel
- thestudent
- Forum-lid HC
Pech.
Tubeless tape eraf en goed kijken of het echt alleen een gaatje is of dat er ook barstjes rondom zitten. Op zich denk ik dat je er wel mee kan rijden met nieuw tubeless tape erover. Die velg faalt niet zomaar catastrofaal en er zitten nu eenmaal al meerdere gaten in geboord. Helemaal netjes is het niet natuurlijk.
Is dit niet toevallig een wiel van Dt swiss dat onderhevig is aan de recall? Of is het alleen Dt tubeless tape.
Tubeless tape eraf en goed kijken of het echt alleen een gaatje is of dat er ook barstjes rondom zitten. Op zich denk ik dat je er wel mee kan rijden met nieuw tubeless tape erover. Die velg faalt niet zomaar catastrofaal en er zitten nu eenmaal al meerdere gaten in geboord. Helemaal netjes is het niet natuurlijk.
Is dit niet toevallig een wiel van Dt swiss dat onderhevig is aan de recall? Of is het alleen Dt tubeless tape.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Is een dt swiss wiel maar normaal niet voor de recall aangezien het een 62mm wiel is, maar zou de code nog eens moeten scannen.thestudent schreef: ↑07 aug 2025 22:00 Pech.
-
Patrick VB
- Forum-lid
Zat die spijker door de band en in de velg?
Ja die zat zelfs niet meer in de band maar gewoon nog in de velg.
-
scottpch64
- Forum-lid
Mochten er kleine barstjes inzitten dan dat gaatje rond uitboren totdat de barstjes weg zijn, vraag ook advies bij een carbon reparateur.
Ligt er ook aan hoe dicht het gat bij een spaakgat zit...
Zelf denk ik dat het geen kwaad kan, zeker wanneer er geen barstjes te zien zijn, nieuwe tape erin met een extra laagje en dan weer gaan.
Ligt er ook aan hoe dicht het gat bij een spaakgat zit...
Zelf denk ik dat het geen kwaad kan, zeker wanneer er geen barstjes te zien zijn, nieuwe tape erin met een extra laagje en dan weer gaan.
oei, dicht bij ventielgat of spaakgat. Daar zou ik zelf niet graag mee doorrijden. DT Swiss heeft een Fair-Share policy, bij schade wordt je wiel hersteld voor €249,-
Ik heb er een keer gebruik van gemaakt, via de dealer. Werd zonder problemen opgelost, mijn Laka verzekering dekte de kosten.
Ik heb er een keer gebruik van gemaakt, via de dealer. Werd zonder problemen opgelost, mijn Laka verzekering dekte de kosten.
Dogma F