Nieuwe fietsendrager achterklep
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik zou nooit een e-bike op een achterklep hangen.
Als de drager loskomt en je racefiets/e-bike gaat tegen het asfalt wat zijn dan de kosten.
Een vaste trekhaak kost echt niet zo heel veel.
En een trekhaak drager staat wel eens te koop op 2e hands.
En bij de verkoop van je auto recupereer je mogelijk nog een deeltje van de kost van je trekhaak.
Als de drager loskomt en je racefiets/e-bike gaat tegen het asfalt wat zijn dan de kosten.
Een vaste trekhaak kost echt niet zo heel veel.
En een trekhaak drager staat wel eens te koop op 2e hands.
En bij de verkoop van je auto recupereer je mogelijk nog een deeltje van de kost van je trekhaak.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Hangt een beetje van de auto af ik ben de laatste drie keer toch tussen de 900 en 1300 euro kwijt geweest.
Als het achteraf kan is het vaak wel iets goedkoper, maar meestal kom je ook dan nog wel op op 6 a 700euro.
Maar eens ik zou zo nooit mijn dure fietsen vervoeren. Er stonden bij mij 3 MTB op een thule op de trekhaak en dat vind ik al best wel een gewicht.
En dat was maar een 30 a 32 kilo totaal.
Als het achteraf kan is het vaak wel iets goedkoper, maar meestal kom je ook dan nog wel op op 6 a 700euro.
Maar eens ik zou zo nooit mijn dure fietsen vervoeren. Er stonden bij mij 3 MTB op een thule op de trekhaak en dat vind ik al best wel een gewicht.
En dat was maar een 30 a 32 kilo totaal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
1.000-1.300 is idd normaal al je af-fabriek mee besteld. After market kan vaak ook goedkoper, alleen moet een trekhaak dan nog ingelezen worden in de auto (gek he, dat autos zo duur worden) en dan moet je alsnog naar de dealer.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De eerste hit op Google
- Vaste trekhaak incl montage vanaf €499
- Afneembare trekhaak incl montage vanaf €699
- Trekhaak voor elektrische auto vanaf €699
- Wegdraaibare trekhaak vanaf €899
Nothing to defend
Nothing to defend
Eerste hit zegt nooit zoveel. Ik heb ook achteraf trekhaak laten monteren en laten inlezen. Kostte 900 euro. Maar misschien verschilt het nogal in Nederland en België.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
€499, wat is er dan inclusief?
Bij een nieuwere auto lukt dat je nooit helaas.
Bij een nieuwere auto lukt dat je nooit helaas.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ja, soms moet je de kabelboom nog apart betalen ook.
En daarna nog naar de garage en de keuring.
Soit, misschien gewoon even doorbijten.
De elektrische fiets is er wel al gewoon op het rek meegeweest naar Nederland. Ik hang er sowieso ook nog altijd een slot aan.

De elektrische fiets is er wel al gewoon op het rek meegeweest naar Nederland. Ik hang er sowieso ook nog altijd een slot aan.

- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat was ook mijn idee.
Via deze link
Dacia Jogger vaste trekhaak met 13 polige stekker all-in inclusief montage 489 Euro
https://www.trekhaakpunt.be/nl/realisat ... aak-dacia/
Via deze link
Dacia Jogger vaste trekhaak met 13 polige stekker all-in inclusief montage 489 Euro
Nothing to defend
Nothing to defend
Zelfs de accu nog op de e-bike lijkt het... als het al zo moet, maak dan het gewicht en de luchtweerstand zo minimaal mogelijk. Maar met vorige reacties eens, een trekhaak met fietsendrager heeft de voorkeur (en dan nog zou ik de mand en accu er af halen tijdens vervoer).koeroeur schreef: ↑08 aug 2025 08:47 Ja, soms moet je de kabelboom nog apart betalen ook.
![]()
Had ik ook al gezien. Lommel is helaas wel drie uur rijden voor mij.Lcsmet schreef: ↑08 aug 2025 16:56 Dat was ook mijn idee.
Via deze link
Heb een paar offertes gevraagd dichter bij huis.
De batterij gaat er wel altijd uit als de fiets als we rijden. De mand blijft staan, maar daar waait de wind best vlot door.
Zowel rek als koffer gaven nog geen krimp. Tenzij die keer dat ik de fiets niet goed vastmaakte...
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Had jij nou pas een nieuwe i4? Informeer even serieus naar de prijs van een trekhaak achteraf op die auto..... kom je er echt niet met 1300 euro. Als je pech hebt moet je 3 verplaatsen en dat is geen grap