The call of shame topic
Even afstoffen;)
Fietsmaatje had via marktplaats een fietsdrager gekocht in Hoensbroek en zocht iemand om mee te gaan en daar 3,5 uur te fietsen.
Afgesproken om 08:00 te gaan en mijn fietsmaat komt mij ophalen in zijn nieuwe Polar 4.
Met de voet achterklep open en hup voorwiel even eruit en de fiets er in,tas er in rondje om de auto kieken en hup naar Hoensbroek.
Daar aangekomen fietsendrager gemonteerd en naar een parkeerplaats in de buurt om lekker te gaan fietsen.
Ik pak de fiets er uit en begin te vloeken…. Je raad het al voorwiel nog in Arnhem tegen de auto die naast ons stond.
Ik mijn buurman gebeld, buurvrouw nam op en ik vertel wat er gebeurt is.Ze zegt ik loop naar buiten en daar liep de overbuurvrouw en vroeg is dit wiel van jou buurman.Tsja geluk bij een ongeluk en hebben we toch nog 93km gereden Elterberg-Peeske en de Muur van Zeddam onder een heerlijk zonnetje.
Morgen even een paar Dames een lekkere doos chocolade brengen.
Wel een hele gave auto z’n Polar 4.
Fietsmaatje had via marktplaats een fietsdrager gekocht in Hoensbroek en zocht iemand om mee te gaan en daar 3,5 uur te fietsen.
Afgesproken om 08:00 te gaan en mijn fietsmaat komt mij ophalen in zijn nieuwe Polar 4.
Met de voet achterklep open en hup voorwiel even eruit en de fiets er in,tas er in rondje om de auto kieken en hup naar Hoensbroek.
Daar aangekomen fietsendrager gemonteerd en naar een parkeerplaats in de buurt om lekker te gaan fietsen.
Ik pak de fiets er uit en begin te vloeken…. Je raad het al voorwiel nog in Arnhem tegen de auto die naast ons stond.
Ik mijn buurman gebeld, buurvrouw nam op en ik vertel wat er gebeurt is.Ze zegt ik loop naar buiten en daar liep de overbuurvrouw en vroeg is dit wiel van jou buurman.Tsja geluk bij een ongeluk en hebben we toch nog 93km gereden Elterberg-Peeske en de Muur van Zeddam onder een heerlijk zonnetje.
Morgen even een paar Dames een lekkere doos chocolade brengen.
Wel een hele gave auto z’n Polar 4.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Alles komt vandaag samen....
Eerder stopte de voorderailleur al, terwijl de accu voor de rit nog minstens 60% had. Al vlot daarna ook de achterderailleur zonder functie, met nog 28km te gaan via de kortste weg.
Gelukkig een schappelijk verzet en wind in de rug.
10km voor thuis een klapband!!! En ook nog op zo'n manier dat er niks meer aan te doen is met tyre boot of dergelijke.
Gelukkig snel opgehaald geworden, meteen fiets naar de lbs gebracht. Die had ook nog nooit zo'n klapband op de hiel draad gezien.

Eerder stopte de voorderailleur al, terwijl de accu voor de rit nog minstens 60% had. Al vlot daarna ook de achterderailleur zonder functie, met nog 28km te gaan via de kortste weg.
10km voor thuis een klapband!!! En ook nog op zo'n manier dat er niks meer aan te doen is met tyre boot of dergelijke.
Gelukkig snel opgehaald geworden, meteen fiets naar de lbs gebracht. Die had ook nog nooit zo'n klapband op de hiel draad gezien.

Dogma F
Ik heb 2 van dergelijke klapbanden gehad in vrij korte tijd. Althans de 1e was echt een klapband, de tweede wat minder explosief, maar beide gescheurd op de hiel. Die eerste keer was trouwens bizar. Ik merkte dat mijn achterband zachter werd....en op het moment dat ik wou stoppen was het ....foep, foep, boem! en mijn voorband knalt.Ramon73 schreef: ↑05 jul 2025 16:20 Alles komt vandaag samen....
![]()
Weet niet wat voor merk je daar hebt, maar bij mij was het Conti GP 5000 (of 4000). Fietsenmaker gaf mij zonder vragen direct een nieuw bandje want bekend probleem volgens hem.
Overigens een paar weken terug de Tram-rit of shame. Denk dat veel mensen dachten dat ik gewoon geen zin meer had vanwege de regen. Maar er zat een vrij groot stuk vlijmscherp vuursteen in mijn band. Echt vreselijk irritant dat ze dat tegenwoordig in de wegenbouw zo veel gebruiken. Maar vanwege de grootte van het stuk steen (en idd de regen) had ik geen zin om voor laatste 8 km in de regen een bandje te gaan verwisselen terwijl ik naast de tramhalte stilstond.
Laatst gewijzigd door Sulla op 04 aug 2025 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorige week ook mogen bellen.
Iets te lang blijven doorrijden op m'n achterbandje. Gelukkig al op een km of 6-7 van thuis.
Iets te lang blijven doorrijden op m'n achterbandje. Gelukkig al op een km of 6-7 van thuis.
-
ottorongo2
- Forum-lid