DT-Swiss: GRC vs ERC
Hi,
Ik ben op dit moment eigenaar van een Canyon Endurace met ERC 1400 35mm velgen. Helaas is er op dit moment een terugroepactie gaande voor deze wielen. Ik heb nu de keuze gekregen om de ERC-wielen om te ruilen voor GRC 1400 50mm velgen, en vraag me af of dit een goede keuze is. Alternatief zou zijn om de wielen naar DT-Swiss te sturen en te laten checken, mochten ze goed zijn krijg ik de ERC wielen weer terug.
Voordelen:
- mocht ik willen gravelen, dan heb ik daar de juiste wielen voor en hoef alleen andere banden te steken
- 50 mm velgen, dus meer aero
nadelen:
- 150 gram zwaarder
- ik gravel vooralsnog niet
Andere overwegingen, en wat zouden jullie doen?
Ik ben op dit moment eigenaar van een Canyon Endurace met ERC 1400 35mm velgen. Helaas is er op dit moment een terugroepactie gaande voor deze wielen. Ik heb nu de keuze gekregen om de ERC-wielen om te ruilen voor GRC 1400 50mm velgen, en vraag me af of dit een goede keuze is. Alternatief zou zijn om de wielen naar DT-Swiss te sturen en te laten checken, mochten ze goed zijn krijg ik de ERC wielen weer terug.
Voordelen:
- mocht ik willen gravelen, dan heb ik daar de juiste wielen voor en hoef alleen andere banden te steken
nadelen:
- 150 gram zwaarder
- daniel1975
- Forum-lid HC
GRC zijn 24mm intern vs ERC 22mm volgens mij. Kan dus allebei prima met de huidige banden.
Als jij 50mm mooi vind, gewoon doen.
Als jij 50mm mooi vind, gewoon doen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik zou op het voorstel ingaan.
Ik vind 50 mm mooier dan 35 mm en een iets bredere velg geeft je, al dan niet in de toekomst, meer mogelijkheden voor bredere banden.
Ik vind 50 mm mooier dan 35 mm en een iets bredere velg geeft je, al dan niet in de toekomst, meer mogelijkheden voor bredere banden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Heb je de terugroepactie van DT-Swiss wielen gemist?blik schreef: ↑30 jul 2025 16:34 Hi,
Voordelen:
nadelen:
- 150 gram zwaarder
viewtopic.php?p=1707448#p1707448
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Heb om deze reden (veelzijdiger, kan in de toekomst een keer gaan gravelen met vrienden als ik dat wil) akkoord gegeven op de wissel naar GRC. Krijg de nieuwe wielen volgende week al en ben dan klaar met de hele recall
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vind het een hele fraaie oplossing vsn DT Swiss!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Heel fijn opgelost inderdaad.
Watch & learn Shimano.
Watch & learn Shimano.
Ja, ik vind dit ook een nette oplossing. Denk alleen dat niet iedereen deze oplossing als optie krijgt, ben redelijk fel geweest richting de support-afdeling over hoe makkelijk ze zich er vanaf maken en alles door DT Swiss laten oplossen op een niet zo klantvriendleijke manier.
Maar hier ben ik best blij mee
Niet de 30mm hoge variant aangeboden gekregen zag ik, veel plezier en een foto doet het altijd goed hier.blik schreef: ↑31 jul 2025 14:02Ja, ik vind dit ook een nette oplossing. Denk alleen dat niet iedereen deze oplossing als optie krijgt, ben redelijk fel geweest richting de support-afdeling over hoe makkelijk ze zich er vanaf maken en alles door DT Swiss laten oplossen op een niet zo klantvriendleijke manier.
Maar hier ben ik best blij mee
Vraag mij wel af wat zo speciaal was aan die velg/band combi.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.