Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 27 jul 2025 20:32

Moderator kom er eens in.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jul 2025 21:43

En wat zou de moderator dan volgens jou moeten doen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 jul 2025 21:44

Crimby schreef: 27 jul 2025 19:47 Je kan op z’n minst gepast reageren in plaats van als een botte hark. Overigens, over luxe producten gesproken, was Apple nog niet zo heel lang geleden in het nieuws vanwege het schenden van mensenrechten en dat gebeurt wel vaker. Zoals bij ongeveer elke autofabrikant.
90% van de andere bedrijven weet niet eens écht hoe de situaties in hun fabrieken zijn, ook allemaal in China.

Goed dat je Israel aangeeft. Enorm veel innovaties komen uit dat land en is dat in de huidige tijd echt nog OK om dat land te steunen? Dus ook met je centen?

En dan heb je Taiwan nog. Taiwan is China. Nederland erkent Taiwan niet. Maar ongeveer de hele wereld wordt daar gemaakt.

Als afsluiter; USA. Is dat dan de betere keuze tegenwoordig?

Anyway, @Orlok vanwaar je keuze? Zou niet meteen bij Xiaomi denken voor koffie. Mooi apparaat en veel koffieplezier!
Nou ja, ik eigenlijk ook niet maar ik vond het een mooi design en was al een tijdje op zoek naar een pistonmachine, dus was de keuze snel gemaakt. Inmiddels zijn de elektrische fietspompjes uit China hier op het forum niet aan te slepen. 🤣
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 27 jul 2025 22:11

@Orlok: ik vind het een mooi ogende masjiene. En of hij nu uit China komt of Amerika, Israel, België of een of andere bananen republiek, mij zou het geen k😬dt interesseren. Als ie maar doet wat ie moet doen.

Al dat politieke geneuzel om een koffie masjien… grow up !!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 27 jul 2025 22:23

Lcsmet schreef: 27 jul 2025 19:55
Dubbeldekker schreef: 27 jul 2025 19:16 ..Maar als ik enigszins de keuze heb dan kies ik voor andere producten dan die waarvan ik weet dat ze onder erbarmelijke en milieuvervuilende omstandigheden zijn geproduceerd.
Zo sta ik er ook in, zolang ik de ( betaalbare ) keuze heb koop ik niet chinees.
En dat heeft dan minder met ethische dan wel met economische motieven te maken.
We kunnen ons samenlevingsmodel en sociale zekerheid niet overeind houden op de manier dat we nu bezig zijn.
En Israël en USA horen wat mij betreft nog steeds bij het Westen.
Maar die discussie gaan we hier niet voeren.
Cru gezegd: je koopt dus westers alhoewel gemaakt in China. Dus dan gun je de westerse fabrikant hoge winsten op kap van de Chinese arbeiders? #boutade

Er zal best nog wel veel misbruik zijn in China, maar er is daar ook heel veel aan het veranderen.
Over het regime kan je heel veel zeggen, maar dat kan bv best ook wel over de VS, of ander lage loon landen, maar de know how in China is stilaan hoger dan hier.

On topic: 4 elite fly bidons

leon1
Forum-lid

leon1 28 jul 2025 10:00

koeroeur schreef: 27 jul 2025 22:23
On topic: 4 elite fly bidons
Dit is alnog off topic :mrgreen:

On topic: wat heb ik niet gekocht de laatste tijd:

Keuken
Badkamer
Vloerverwarming
Vloerbedekking
Schakelmateriaal
Meubels

en de lijst gaat maar door....

Mooie verbouwing gaande. :D
Ride bikes, not tanks!

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 28 jul 2025 10:00

rene schreef: 27 jul 2025 22:11 @Orlok: ik vind het een mooi ogende masjiene. En of hij nu uit China komt of Amerika, Israel, België of een of andere bananen republiek, mij zou het geen k😬dt interesseren. Als ie maar doet wat ie moet doen.

Al dat politieke geneuzel om een koffie masjien… grow up !!
Dank je @Rene, zo is het, dat vind ik ook.!😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 28 jul 2025 10:06

Lcsmet schreef: 27 jul 2025 21:43 En wat zou de moderator dan volgens jou moeten doen?
Gaat weer richting politieke lading.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Crimby
Forum-lid

Crimby 28 jul 2025 10:23

koeroeur schreef: 27 jul 2025 22:23 On topic: 4 elite fly bidons
Waar ga je die bidons voor gebruiken als het niet voor het fietsen is? :lol:

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 28 jul 2025 11:32

Doeme. :mrgreen:

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 29 jul 2025 14:28

Nieuwe wasmachine.
AEG heeft het na 5 jaar al begeven. 400 euro herstelling. De lagers zouden het (al) begegevn hebben. Door het zwieren (en bonken) zou d erest van het binnenwerk ook beschadigd zijn. Volgens de technieker is de kwaliteit van AEG gekelderd sinds overname door Electrolux. (edit: Electrolux zou gewoon de rechten op AEg naam gekocht hebben)
Onze AEG diepvries heeft het maar 3 jaar volgehouden zelfs.

Bosch of Siemens raadt hij nu aan.
Het worden dure maandjes ten huize koeroeur stilaan: trap, ingebouwde kasten, schouw laten verwijderen, loodslabben laten leggen op het dak, peperdure waterrekening en nu dit nog.

Crimby
Forum-lid

Crimby 29 jul 2025 15:18

koeroeur schreef: 29 jul 2025 14:28 Nieuwe wasmachine.
AEG heeft het na 5 jaar al begeven. 400 euro herstelling. De lagers zouden het (al) begegevn hebben. Door het zwieren (en bonken) zou d erest van het binnenwerk ook beschadigd zijn. Volgens de technieker is de kwaliteit van AEG gekelderd sinds overname door Electrolux. (edit: Electrolux zou gewoon de rechten op AEg naam gekocht hebben)
Onze AEG diepvries heeft het maar 3 jaar volgehouden zelfs.

Bosch of Siemens raadt hij nu aan.
Het worden dure maandjes ten huize koeroeur stilaan: trap, ingebouwde kasten, schouw laten verwijderen, loodslabben laten leggen op het dak, peperdure waterrekening en nu dit nog.
Aiii dat zijn altijd uitgaven die je liever niet uitgeeft. Wij hebben hier ook wel dure maanden achter de rug en dan komt er nog een terugbetaling van kinderopvangtoeslag (iets met een zeer fijne bonus vorig jaar) en een dure energierekening (einde contract).
Wij hebben inmiddels ook veel Bosch en Siemens apparatuur na vervanging van wasmachine, droger en alle keukenapparatuur (inclusief de rest van de keuken). Volgens mij staat Siemens veelal iets beter aangeschreven, maar de prijs / kwaliteit van Bosch is bijzonder goed. AEG zit inderdaad inmiddels in het lagere segment.

Plaats reactie