Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Chinese ellende door halve slaven in elkaar geplakt en met de nodige milieuvervuiling geproduceerd in een land wat alle mensenrechten en milieu eisen aan zijn laars lapt…
Gefeliciteerd met je aankoop
Gefeliciteerd met je aankoop
Adversity is the Catalyst of Change
Dank je @Dubbeldekker, maar 'Chinese ellende' wat bedoel je ermee . . . . . . bijna al onze producten (Action heeft meer dan 3000 winkels) zijn gemaakt in China . . . . . dus . . . . vind je je zelf nou roomser dan de Paus.? 
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Jazeker! En ik ga geen Chinese ellende hier promoten.
En ik zit net als jij gevangen in een wereldeconomie die overal zijn producten haalt.
Maar als ik enigszins de keuze heb dan kies ik voor andere producten dan die waarvan ik weet dat ze onder erbarmelijke en milieuvervuilende omstandigheden zijn geproduceerd.
En mocht ik ooit de plank finaal misslaan dan ga ik dat zeker niet online promoten!
En ik zit net als jij gevangen in een wereldeconomie die overal zijn producten haalt.
Maar als ik enigszins de keuze heb dan kies ik voor andere producten dan die waarvan ik weet dat ze onder erbarmelijke en milieuvervuilende omstandigheden zijn geproduceerd.
En mocht ik ooit de plank finaal misslaan dan ga ik dat zeker niet online promoten!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik zou bijvoorbeeld ook nooit een product kopen wat in illegale Israëlische nederzettingen geproduceerd is. Ik let daar echt op, zeker nu in de huidige situatie
Je kan op z’n minst gepast reageren in plaats van als een botte hark. Overigens, over luxe producten gesproken, was Apple nog niet zo heel lang geleden in het nieuws vanwege het schenden van mensenrechten en dat gebeurt wel vaker. Zoals bij ongeveer elke autofabrikant.
90% van de andere bedrijven weet niet eens écht hoe de situaties in hun fabrieken zijn, ook allemaal in China.
Goed dat je Israel aangeeft. Enorm veel innovaties komen uit dat land en is dat in de huidige tijd echt nog OK om dat land te steunen? Dus ook met je centen?
En dan heb je Taiwan nog. Taiwan is China. Nederland erkent Taiwan niet. Maar ongeveer de hele wereld wordt daar gemaakt.
Als afsluiter; USA. Is dat dan de betere keuze tegenwoordig?
Anyway, @Orlok vanwaar je keuze? Zou niet meteen bij Xiaomi denken voor koffie. Mooi apparaat en veel koffieplezier!
90% van de andere bedrijven weet niet eens écht hoe de situaties in hun fabrieken zijn, ook allemaal in China.
Goed dat je Israel aangeeft. Enorm veel innovaties komen uit dat land en is dat in de huidige tijd echt nog OK om dat land te steunen? Dus ook met je centen?
En dan heb je Taiwan nog. Taiwan is China. Nederland erkent Taiwan niet. Maar ongeveer de hele wereld wordt daar gemaakt.
Als afsluiter; USA. Is dat dan de betere keuze tegenwoordig?
Anyway, @Orlok vanwaar je keuze? Zou niet meteen bij Xiaomi denken voor koffie. Mooi apparaat en veel koffieplezier!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zo sta ik er ook in, zolang ik de ( betaalbare ) keuze heb koop ik niet chinees.Dubbeldekker schreef: ↑27 jul 2025 19:16 ..Maar als ik enigszins de keuze heb dan kies ik voor andere producten dan die waarvan ik weet dat ze onder erbarmelijke en milieuvervuilende omstandigheden zijn geproduceerd.
En dat heeft dan minder met ethische dan wel met economische motieven te maken.
We kunnen ons samenlevingsmodel en sociale zekerheid niet overeind houden op de manier dat we nu bezig zijn.
En Israël en USA horen wat mij betreft nog steeds bij het Westen.
Maar die discussie gaan we hier niet voeren.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik begrijp wat je zegt LCsmet (los van je standpunt over geopolitieke zaken)
Mijn motief is enerzijds dat ‘we’ onze eigen prachtige producten moeten steunen: groenten uit het westland of uit westvlaanderen. Vis uit Zeeland, de wadden, zuid holland of zeebrugge en omstreken.
Maar daarmee ook onze economie en het milieu steunen.
Boontjes uit Kenia laat ik principieel liggen (ik heb sowieso mijn eigen boontjes in deze tijd van het jaar)
Bessen rond de kerstdagen in allerlei kleuren: no way! Hors saisons.
Koken met de seizoenen? Yes! En ook die producten kun je -in seizoen - gewoon in de supermarkt vinden hoor. Die kun je vervolgens invriezen om tijdens die belangrijke dagen te gebruiken (tip van de kok: als je bessen invriest) -vooral bessen die te vroeg geoogst zijn en dus wat te zuur zijn- Worden juist wat zoeter door dat proces.
Mijn motief is enerzijds dat ‘we’ onze eigen prachtige producten moeten steunen: groenten uit het westland of uit westvlaanderen. Vis uit Zeeland, de wadden, zuid holland of zeebrugge en omstreken.
Maar daarmee ook onze economie en het milieu steunen.
Boontjes uit Kenia laat ik principieel liggen (ik heb sowieso mijn eigen boontjes in deze tijd van het jaar)
Bessen rond de kerstdagen in allerlei kleuren: no way! Hors saisons.
Koken met de seizoenen? Yes! En ook die producten kun je -in seizoen - gewoon in de supermarkt vinden hoor. Die kun je vervolgens invriezen om tijdens die belangrijke dagen te gebruiken (tip van de kok: als je bessen invriest) -vooral bessen die te vroeg geoogst zijn en dus wat te zuur zijn- Worden juist wat zoeter door dat proces.
Laatst gewijzigd door Dubbeldekker op 27 jul 2025 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Nog even ter verduidelijking.
Zonder dat ik het moet eens zijn met de huidige machthebbers en hun beslissingen in die landen, maar dat geldt ook voor sommige Europese landen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend