Ervaringen met Aliexpress wielen
Ik heb de onderste set.
Het geluid is normaal bij mij. Ik heb een hekel aan een harde ratel en hoewel er niet zo heel veel vet in zit stoor of schaam ik me niet voor mijn ratel.
De giant slr1 van mijn vrouw ratelt zo luid dat je pijn aan je oren krijgt als de ketting schoonmaakt en smeert.
Het geluid is normaal bij mij. Ik heb een hekel aan een harde ratel en hoewel er niet zo heel veel vet in zit stoor of schaam ik me niet voor mijn ratel.
De giant slr1 van mijn vrouw ratelt zo luid dat je pijn aan je oren krijgt als de ketting schoonmaakt en smeert.
-
pjorre funk
- Forum-lid
Heb nieuwe wielen (weliswaar zeer licht en zeer snel) waarvan de freehub "verschrikkelijk veel lawaai" maakt (geloof me, daar is niets relatief aan
) en die met veel en de juiste soort vet (type NLGI2) totaal niet stil te krijgen is. Overweeg ze terug te verkopen want het vergalt mijn fietsplezier. Vandaar mijn vraag.
-
pjorre funk
- Forum-lid
De 2e Link CSC wielen met D272 naven zijn 8/10 qua geluid. Ideaal - geen bel nodig - ik gebruik geen extra vet.
Ik heb nog een set staan met DT350naven. 45mm carbon 28/21mm extern/intern met 24/28sapim spaken. Die hebben 4/10 geluid.
Ik heb nog een set staan met DT350naven. 45mm carbon 28/21mm extern/intern met 24/28sapim spaken. Die hebben 4/10 geluid.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
michiel831
- Forum-lid
Ik heb de ultralights met de csc naven op mijn wegfiets. Ratel is aanwezig maar niet extreem. Hiervoor had ik een ffwd wielset daar is het mee te vergelijken.
Het is in ieder geval niet zo erg als die Mavic Cosmics van een jaar of 10 terug. Wat een herrie was dat zeg.
Heb ook een setje op mijn baanfiets. Die is fluisterstil gelukkig.
Het is in ieder geval niet zo erg als die Mavic Cosmics van een jaar of 10 terug. Wat een herrie was dat zeg.
Heb ook een setje op mijn baanfiets. Die is fluisterstil gelukkig.
Freewheel op een baanfiets?michiel831 schreef: ↑20 jul 2025 17:56 Heb ook een setje op mijn baanfiets. Die is fluisterstil gelukkig.
Niet zijken maar reiden !
-
michiel831
- Forum-lid
Wel CSC Wielen. Gelukkig geen freewheelpino schreef: ↑20 jul 2025 18:01Freewheel op een baanfiets?michiel831 schreef: ↑20 jul 2025 17:56 Heb ook een setje op mijn baanfiets. Die is fluisterstil gelukkig.
Ik heb 3-4 jaar geleden een aantal CSC wheelsets gekocht vanuit de official store op aliexpress ( verzonden vanaf China ). Zie nu dat er een France winkel is.
Zijn het dezelfde wielen? Is het voordeliger op de France store ? Kan je makkelijk binnenbreedte van de velgen bekijken? Ik zie ook veel meer productpagina's
Thanks !
Zijn het dezelfde wielen? Is het voordeliger op de France store ? Kan je makkelijk binnenbreedte van de velgen bekijken? Ik zie ook veel meer productpagina's
Thanks !
Hoe moeten wij nu weten welke wielen je nu hebt. Dus of het dezelfde zijn : don’t know.issepower schreef: ↑20 jul 2025 18:49 Ik heb 3-4 jaar geleden een aantal CSC wheelsets gekocht vanuit de official store op aliexpress ( verzonden vanaf China ). Zie nu dat er een France winkel is.
Thanks !
Binnenbreedte kan je meten, en niet zien tenzij je de meter afleest. Beschrijving op de pagina van Ali meldt vaak wel de binnen- en buiten breedte.
Voordeel van bestellen via CSC France is geen import kosten en of belasting.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Vlgns mij heb je gelijk.rene schreef: ↑18 jul 2025 09:17Dit zijn vlgs de beschrijving met Pillar PSR Aero 1420 spaken ( staal ). Ook de reviews met foto zijn met stalen spaak. De enige versie voorlopig die ik kan vinden / local van CSC zijn onderstaande;sharkzor schreef: ↑18 jul 2025 08:19Ik had deze besteld
https://nl.aliexpress.com/item/10050062 ... pt=glo2nld
Kwamen met bladed carbon spaken.
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:
( deze prijs wijkt af van de Ali prijs !!
€762,00 | Csc 1208G Ultralichte Grindwielen Keramisch Lager 54T Ratel 50X30Mm Binnenrand 23Mm 700c Schijfrem 5.5Mm Carbon Spaken Wielen
https://a.aliexpress.com/_m0cmONt
Nooit carbon gehad, maar die spaken voelen duidelijk anders dan ik gewend ben. Wel bizar dat die wielen dan nog zo licht zijn.
Ze lopen iig nog als een trein.
Ik zoek een extra carbon wielset voor mijn gravelbike (Canyon Grail), zodat ik snel kan wisselen tussen off-road en weg wielen. Ik ben met schijfremmen een newbie.
De meegeleverde wielset is:
DT Swiss Gravel LN
Afmeting As: 12x142 mm
Rotorbevestiging: Center Lock
SRAM 12 speed
Voor + achterwiel 1950 gram
Wat moet ik dan bestellen? Centerlock dus, AXS, nog andere zaken waar ik op moet letten? Tubeless ready? Of zijn ze dat allemaal? Moet je nog letten op de maat van de remschijven?
De remschijven leveren ze ook bij CSC France?
De meegeleverde wielset is:
DT Swiss Gravel LN
Afmeting As: 12x142 mm
Rotorbevestiging: Center Lock
SRAM 12 speed
Voor + achterwiel 1950 gram
Wat moet ik dan bestellen? Centerlock dus, AXS, nog andere zaken waar ik op moet letten? Tubeless ready? Of zijn ze dat allemaal? Moet je nog letten op de maat van de remschijven?
De remschijven leveren ze ook bij CSC France?