Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen met Aliexpress wielen

oystein
Forum-lid

oystein 28 jun 2025 19:56

Oh ja, wellicht ook nog interessant om te weten .. was het gisteren nog vergeten te melden.

De Pirelli banden gingen er heel makkelijk op .. tegenover het ventiel begonnen en met beide handen naar het ventiel toe gewerkt.
Ik moest wel zorgen dat de hiel van de band in het diepe deel van de velg zat, binnenband net genoeg opgepomt om netjes rond te zijn zonder dat die begon te rekken (geschikt van 23-30mm) en eenmaal bij het ventiel aangekomen kon ik de band er zo over de velgrand wippen.

De banden zit mooi gelijkmatig om de velg met de rubbernaad net boven de hiel mooi constant ca. 1 mm boven de rand van de velg.

Koffieride93
Forum-lid

Koffieride93 30 jun 2025 16:55

Ik zou mij ook CSC-wielen (met D272 54T) willen bestellen.

Maar ik ben niet 100% zeker van de juiste link. Op de aliexpress pagina van CSC France lijken dezelfde wielen verschillende keren te staan, telkens met een andere prijs...
Kan er iemand de juiste link posten?

En is 54T betrouwbaar? Of zoek ik beter een 36T?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 30 jun 2025 18:57

Koffieride93 schreef: 30 jun 2025 16:55 Ik zou mij ook CSC-wielen (met D272 54T) willen bestellen.

Maar ik ben niet 100% zeker van de juiste link. Op de aliexpress pagina van CSC France lijken dezelfde wielen verschillende keren te staan, telkens met een andere prijs...

Gewoon ff goed bekijken welke jou het beste/goedkoopste uitkomt. Wat freehub met rachet systeem en betrouwbaarheid betreft tussen 54t en 36t zal het m.i. niet veel verschillen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

oystein
Forum-lid

oystein 30 jun 2025 20:54

Koffieride93 schreef: 30 jun 2025 16:55 Ik zou mij ook CSC-wielen (met D272 54T) willen bestellen.

Als je mijn reactie van 31 mei (12:37) op pag. 44 van dit topic terug zoek staat daarin de juiste link die je nodig hebt.
Daar kun je dan de gewenste combinatie hoogte en breedte kiezen.
Ik zou gewoon met de 54T beginnen, mocht dat ooit in de toekomst toch versleten raken kun je altijd nog de 36T bestellen, zeker via Ali zijn dat de kosten dan ook niet.
Maar de kans is reeël dat je die 54T nooit hoeft te vervangen.

Koffieride93
Forum-lid

Koffieride93 01 jul 2025 10:26

oystein schreef: 30 jun 2025 20:54

Als je mijn reactie van 31 mei (12:37) op pag. 44 van dit topic terug zoek staat daarin de juiste link die je nodig hebt.
Daar kun je dan de gewenste combinatie hoogte en breedte kiezen.
Ik zou gewoon met de 54T beginnen, mocht dat ooit in de toekomst toch versleten raken kun je altijd nog de 36T bestellen, zeker via Ali zijn dat de kosten dan ook niet.
Maar de kans is reeël dat je die 54T nooit hoeft te vervangen.
Zijn de 36T en 54T onderling uitwisselbaar? Zo ja, dan begin ik inderdaad met de 54

oystein
Forum-lid

oystein 01 jul 2025 14:29

Ja, deze zijn uitwisselbaar ... let er wel op dat er in de wereld van de rachtet wel meerdere bouw vormen zijn.

Kijk maar eens op deze pagina: https://www.dgecc.com/home
Als je naar beneden scrolt zie je meerdere uitvoeringen maar er is ook een plaatje met 60T + 36T ratchet en dit is precies het model wat ook CSC gebruikt en als ik het goed begrijp ook de DT Swiss standaard maar heb dit zelf nooit gecontroleerd.

Ik heb wel de CSC ratchet in mijn handen gehad (zie mijn reportage op de vorige pagina van dit topic) en die was inderdaad ook het model waar ik naar verwijs op de ECC site.

Er zijn blijkbaar meerder vertandingen waar ECC 60T en 36T gebruikt en CSC de 54T versie.
Er zullen er vast nog meer zijn maar allemaal O.K. als de vorm verder identiek is.

frederiekwybouw
Forum-lid

frederiekwybouw 07 jul 2025 18:18

Goedemiddag.

Ik heb interesse in een paar gravel wielen voor Shimano.
Maximum bandbreedte is 38mm.
Ik zie even door het bos de bomen niet meer.
Wie kan mij even op weg zetten met wat advies?

Ik had in het verleden al een paar csc wielen voor de koersfiets waar ik zeer tevreden over was.

Alvast bedankt
Frederiek

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 07 jul 2025 19:23

frederiekwybouw schreef: 07 jul 2025 18:18 Goedemiddag.

Ik heb interesse in een paar gravel wielen voor Shimano.
Maximum bandbreedte is 38mm.
Ik zie even door het bos de bomen niet meer.
Wie kan mij even op weg zetten met wat advies?

Ik had in het verleden al een paar csc wielen voor de koersfiets waar ik zeer tevreden over was.

Alvast bedankt
Frederiek
Minimaal 23mm interne breedte, hoogte wat jij mooi vindt. Uiteraard tubeless.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

frederiekwybouw
Forum-lid

frederiekwybouw 09 jul 2025 08:13

Bedankt voor de info

sharkzor
Forum-lid

sharkzor 10 jul 2025 10:53

Gisteren een eerste rit gemaakt met de ultralight csc wielen.
Was eerst voornemens om toch een mooie alu set (dt swiss ER 1400) te halen, maar gezien die nergens hier leverbaar zijn toch maar de gok gewaagd. Levering duurde precies een week.

Monteren ging goed. Er zaten 2 linten bij, waar de binnenband versie meer een soort elastiek is. ik weet niet of dat nog goed op zn plek zit bij het monteren van de band, maar handig is het wel.

De carbon spaken lijken me wat overkill. Ben benieuwd hoelang die meegaan. Kan me voorstellen dat als er wat spaken stuk zijn ik de boel opnieuw laat brijen met normale spaken en een dt swiss 350 hub. ik had begrepen dat zelfs pogacar nu weer met metalen spaken rijd omdat dat meer aero is :D

ik heb ook wat bedenkingen bij de body. Dat materiaal ziet er wat zwakjes uit. Mijn fulcrum's hadden daar duidelijk harder materiaal en die waren na 2jaar ook al best ' ingebeten' . Heeft iemand al gekeken of hier een andere body op past? Misschien gewoon een dt swiss oid?

Ik betwijfel of ik hier nou echt sneller van ben geworden. optrekken lijkt wel sneller, maar als je eenmaal onderweg bent maakt het denk ik weinig uit. Het ziet er natuurlijk wel leuk uit en de ratel klinkt beter dan het standaard wielsetje :D

Ik zal sowieso eind van het seizoen vragen aan mijn fietsenmaker wat hij er van vind

buddo
Forum-lid

buddo 11 jul 2025 19:05

Welke set heb je gekocht met carbon spaken dan? De laatste link die je stuurde had ze volgens mij niet.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 11 jul 2025 21:15

Ik zag vandaag ook een set bij CSC France met carbon spaken. Mat zwart 50x28 , en had ze al in mn mandje zitten. Blijkt dat er 105€ verzendkosten bijkomen - terug uit het mandje. Later vond ik ze aan € 495,- incl verzenden.

De wave velgen van Superteam vond ik ook wel leuk. En schijnen goed uit de test te komen bij Road.cc

https://road.cc/content/feature/how-str ... eam-310849
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie