Tour de France 2025
Ik had als Visma toch minimaal geprobeerd om Pogi in het geel te houden. En ik had als Vingegaard in de laatste 200 meter ofzo een keer een peer naar de finish gedaan. Al is het maar om te checken of Pogi een beetje fris is.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Het is toch niet de eerste keer dat Pogi een terugval heeft tijdens een eendagswedstrijd of een ronde; het WKdat hij won, parijs-roubaix, de tour van 2 jaar terug met de tijdrit en de col de la loze.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zou daar als tegenstander niet op gokken.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat in het geel houden wordt wat mij betreft veel te groot gemaakt. Het is alleen die podiumceremonie. Media-aandacht is er toch wel voor Pogacar. Daar moet Visma echt geen energie insteken, tenzij het om een paar kleine kopbeurten gaat.
In feite ben je dan ook voor Pogacar aan het knechten. Laat die ploeg maar zoveel mogelijk werk verzetten. Daar heb je onder de streep minimaal evenveel aan.
Campagnolo Ultra Dork
Flater? Soms zit de vorm een beetje tegen, is het niet jouw parcours en zit de tijdrit te vroeg in de Tour om te profiteren van zijn excellente herstelvermogen. Eigenlijk was dit gewoon te verwachten.Justrace schreef: ↑15 jul 2025 10:51 Het blijft toch jammer van die flater van een tijdrit, anders was het zeker nog spannend(der) geweest. Al is het nu wel leuk dat Visma moet aanvallen en ben benieuwd of 'Het Plan' dit keer werkt. Als team vind ik ze sterker ogen dan UAE in ieder geval, zeker nu Almeida is uitgevallen. Of het genoeg is om de onbreekbare Pogi te breken betwijfel ik maar laten we hopen dat ook hij een keer een mindere dag heeft.
Campagnolo Ultra Dork
Het WK won hij dus nog steeds, in P-R viel hij. Dan houd je een Tour over van 2 jaar terug, een periode waarin hij nog niet op zijn top was. Volgens de ploeg is hij pas daarna serieuzer en beter gaan trainen.
Campagnolo Ultra Dork
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Logisch? Visma rookt zijn ploeg op in een poging om Pogacar in het geel te houden. Conclusie: een gratis lunch bestaat, vooral als je uitgenodigd wordt om de borden van anderen leeg te eten.
-
KogaCyclist
- Forum-lid
Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom het slecht voor pogi is om geïsoleerd te zitten zoals dat gisteren gebeurde.
In zijn geval is er toch maar 1 om in de gaten te houden, en dat is Vingegaard. Waarom zou je er als pogacar achteraan gaan als Jorgensen in de aanval gaat?
Hij staat ruim voor in het klassement dus hij kan toch gewoon in het wiel van Vingegaard gaan hangen en gebruik maken van het Visma treintje als deze beter blijkt te zijn als zijn eigen UAE treintje?
In zijn geval is er toch maar 1 om in de gaten te houden, en dat is Vingegaard. Waarom zou je er als pogacar achteraan gaan als Jorgensen in de aanval gaat?
Hij staat ruim voor in het klassement dus hij kan toch gewoon in het wiel van Vingegaard gaan hangen en gebruik maken van het Visma treintje als deze beter blijkt te zijn als zijn eigen UAE treintje?
Vind ik ook. Hier en daar (o.a. wielerpodcast van Zonneveld) wordt Visma als morele winnaar van week 1 aangewezen. Daar ben ik het niet mee eens. Vingegaard en Jorgensen staan beide op een minuut of 2. Wel is het zo dat de UAE ploeg een pak minder is geweest deze week tov Visma, Pogi zat regelmatig snel alleen. We gaan het donderdag zien, morgen eerst nog een vrij vlakke rit rondom Toulouse. Visma zal toch een keer aan de bak moeten.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Nou ja, kijkend naar de Dauphine en eerdere jaren had ik dit grote verschil niet verwacht. Een off day kan de beste overkomen blijkt maar weer, maar zonde dat het net die dag was.
Nou maar hopen op een off day van Pogi, en dat dat niet vandaag is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een offday op de Hautacam zou leuk zijn voor de spanning.
Wie de Tour wint maakt mij dit jaar niet veel uit, tenzij Pogi net als vorigjaar gewoon vrij kan doen wat ie wil. Dat is echt dodelijk voor de sport.
Wie de Tour wint maakt mij dit jaar niet veel uit, tenzij Pogi net als vorigjaar gewoon vrij kan doen wat ie wil. Dat is echt dodelijk voor de sport.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
was die tijdrit een offday of is Vingegaard in een vlakke tijdrit gewoon niet goed genoeg? Nu vrijdag wacht hem iets meer geschikt.
Als je ziet hoe Vingegaard mee top is in op klassieke leest geschoeide ritten in de tour vind ik het nog altijd zonde dat hij omzeggens geen enkele klassieker rijdt, zelfs geen WK.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.