Andere sporten gedaan vandaag?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Grappig, die mooie plaatjes van Rene zijn volgens mij vlakbij kabelbaan station gemaakt terwijl het lijkt als heel diep in de Ecrins. Klopt dat?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Klopt was de gepijlde trail vanaf de Diable lift in Les Deux Alpes op 2400mtr. Sommige stukken waren ook echt diep. Aangezien we op sneakers waren en geen wandelschoenen
bij hadden was een uitdagende trail uit den boze. Veiligheid eerst is het motto.
Laatst gewijzigd door rene op 13 jul 2025 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ik in de bergen om mij heen kijk heeft niet iedereen dat motto begrepen 
Verbazingwekkend met welk ondeugdelijk schoeisel velen op pad gaan.
Verbazingwekkend met welk ondeugdelijk schoeisel velen op pad gaan.
Was het maar alleen schoeisel.
Hoeveel gaan er niet op pad zonder ehbo, water, zonnebrandcreme, regenkleding, warmtekleding, noodratsoen, zaklamp, fluitje, lucifers, zakmes, etc etc
En dan ook nog zonder navigatie backup. Telefoon werkt vaak prima maar een kaart en kompas doen het altijd.
Zelfs als ik over onverharde paden door de polder op pad ga neem ik de meeste van die dingen mee. Met 30 graden in de polder neem ik geen vliesvest mee maar ongeacht de voorspelling wel een regenjack
Paar weken geleden kwam ik bij Willeskop iemand tegen van net geen 60 schat ik in. Was van die plek naar de Parkeerplaats 2,5km
Het was dik 30 graden. De beste man was op stap met geweldig schoeisel..............niet ingesmeerd, geen water mee, geen pet op.
Dus ik zeg er wat van. Zijn reactie was simpel want rondje wat hij deed was maar 7km en het was vroeg dus niet zo warm. Was op dat moment gewoon al over de 30 graden!
Rondje wat hij wilde doen was 100% onverhard met kuilen, ongelijk etc.
Hij zat er ondanks z'n geweldig schoeisel en pas 2,5km gelopen helemaal door.
Zware paden, hoge temperatuur en als je dan alleen 1 bak koffie hebt gedronken kan het in een half uur klaar zijn.
Ik heb geadviseerd om - hoe belachelijk fraai - niet rond de tweede plas te gaan en terug naar zijn auto.
Als hij dat zou doen kon hij van mij een flesje water krijgen en een pakje sultana's
Dat water weggeven begon mij vlak voor Montfoort bijna op te breken dus het waterpunt (met de fiets zie je het niet maar handig om te weten) bij het kasteel was een geschenk............
Hoeveel gaan er niet op pad zonder ehbo, water, zonnebrandcreme, regenkleding, warmtekleding, noodratsoen, zaklamp, fluitje, lucifers, zakmes, etc etc
En dan ook nog zonder navigatie backup. Telefoon werkt vaak prima maar een kaart en kompas doen het altijd.
Zelfs als ik over onverharde paden door de polder op pad ga neem ik de meeste van die dingen mee. Met 30 graden in de polder neem ik geen vliesvest mee maar ongeacht de voorspelling wel een regenjack
Paar weken geleden kwam ik bij Willeskop iemand tegen van net geen 60 schat ik in. Was van die plek naar de Parkeerplaats 2,5km
Het was dik 30 graden. De beste man was op stap met geweldig schoeisel..............niet ingesmeerd, geen water mee, geen pet op.
Dus ik zeg er wat van. Zijn reactie was simpel want rondje wat hij deed was maar 7km en het was vroeg dus niet zo warm. Was op dat moment gewoon al over de 30 graden!
Rondje wat hij wilde doen was 100% onverhard met kuilen, ongelijk etc.
Hij zat er ondanks z'n geweldig schoeisel en pas 2,5km gelopen helemaal door.
Zware paden, hoge temperatuur en als je dan alleen 1 bak koffie hebt gedronken kan het in een half uur klaar zijn.
Ik heb geadviseerd om - hoe belachelijk fraai - niet rond de tweede plas te gaan en terug naar zijn auto.
Als hij dat zou doen kon hij van mij een flesje water krijgen en een pakje sultana's
Dat water weggeven begon mij vlak voor Montfoort bijna op te breken dus het waterpunt (met de fiets zie je het niet maar handig om te weten) bij het kasteel was een geschenk............
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ligt eraan hoe ver ik de bergen/natuur in trek, maar grootste deel hiervan zit wel in de rugzak. Blarenpleisters horen er ook nog bij. Dat kunnen life-savers zijn als er net ff iets niet goed heeft gezeten in je schoen.Gastheerg schreef: ↑14 jul 2025 12:46 Was het maar alleen schoeisel.
Raar eigenlijk dat mensen daar niet over nadenken.
Dat soort dingen heb ik zelfs in de auto.
Je zou maar in de file met 30 graden pech krijgen.
Dan is het wel lekker om water te hebben.
En die paraplu zorgt dan voor schaduw.
En andersom liggen er altijd twee vesten en poncho's in.
Theo in jouw geval zou dat ook heel gek zijn als je dat niet deed. Als je onverschillig in dit soort dingen zou zijn zat je waarschijnlijk bij de verkeerde organisatie 
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Et voila ! Ik heb mijn portie aan pech onderweg al wel gehad. En met twee grote honden in de auto zorg ik op reis altijd voor voldoende water, eten en schaduw gevende middelen.Theo V schreef: ↑14 jul 2025 15:33 Raar eigenlijk dat mensen daar niet over nadenken.
Mensen die met kinderen reizen zouden hetzelfde doen lijkt me.
Pech komt altijd op een akelig moment. En het is je verantwoordelijkheid om te zorgen dat je noodvoorziening hebt. Wij: mijn vrouw en ik redden ons wel maar de zorg voor medepassagiers is ook onze verantwoordelijkheid.
Adversity is the Catalyst of Change
Gisteravond (en de voorgaande 3 maandagen) een gezelligheids hockeytoernooitje/competitietje gespeeld. 5 tegen 5, op kwart veld, gemengd (minimaal 2 dames in het veld). Competitie was opgedeeld in Mild (minimaal 35+ en/of minder ervaren hockeyers) en Spicy (18 +)
Omdat mijn team met gemiddelde leeftijd ruim boven de 45 toch wel aardig kan hockeyen, waren we voor de laatste avond gepromoveerd van Mild naar Spicy.
En sta je dus opeens te hockeyen tegen de jongens en meisjes van rond de twintig. En er liep ook nog een 'jongetje' tussen die net 2 weken terug landskampioen bij de Onder-18 is geworden.
Om lang verhaal kort te maken......De eer hebben we redelijk weten te redden, maar het koste me vanochtend ruim een uur om op te staan, en half uur om de trap af te komen, een kwartier om naar de keuken te komen en koffie te zetten...... Auw Auw Auw.
Omdat mijn team met gemiddelde leeftijd ruim boven de 45 toch wel aardig kan hockeyen, waren we voor de laatste avond gepromoveerd van Mild naar Spicy.
En sta je dus opeens te hockeyen tegen de jongens en meisjes van rond de twintig. En er liep ook nog een 'jongetje' tussen die net 2 weken terug landskampioen bij de Onder-18 is geworden.
Om lang verhaal kort te maken......De eer hebben we redelijk weten te redden, maar het koste me vanochtend ruim een uur om op te staan, en half uur om de trap af te komen, een kwartier om naar de keuken te komen en koffie te zetten...... Auw Auw Auw.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Fiets lekker op slot laten staan en de bergen in. Wandeling naar Fontaine Petrifiante, een grote meervoudige waterval.
Begint als een simpele wandeling in het park, laatste stuk serieus leuk bergwandelen.
6 gieren gespot, marmotten gehoord en ontelbaar veel vlinders. Dan valt pas op hoe weinig je die eigenlijk ziet in NL
.
Op bepaalde momenten haal ik hier meer voldoening uit dan van fietsen.
9km, 500hm.

Begint als een simpele wandeling in het park, laatste stuk serieus leuk bergwandelen.
6 gieren gespot, marmotten gehoord en ontelbaar veel vlinders. Dan valt pas op hoe weinig je die eigenlijk ziet in NL
Op bepaalde momenten haal ik hier meer voldoening uit dan van fietsen.
9km, 500hm.