Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
12 jul 2025 22:31
Dubbeldekker schreef: ↑12 jul 2025 22:13
UCI is de grootste schraper deze Tour. Wat de renners verdienen met schamele troostprijzen van de sponsors verdienen zij vervolgens dubbel en dwars terug via dubieuze boetes en gele kaarten.
De UEFA is er niets bij!
Helemaal mee eens maar Tja Fransen he,
Prijzen geld is een lachertje als je het afzet tegen andere sporten.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
12 jul 2025 22:39
We hoeven toch geen medelijden te hebben met de financiële situatie van Milan? Die gast is piepjong en miljonair geworden met onze hobby uitvoeren.
En er zijn genoeg andere sporten te vinden waar minder te verdienen is.
Het zit niet achter de decoder en je kunt geen kaartjes kopen. Logisch dat je dan wat minder verdient dat een voetballer of F1 coureur.
Campagnolo Ultra Dork
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
12 jul 2025 22:48
mao schreef: ↑12 jul 2025 22:31
Dubbeldekker schreef: ↑12 jul 2025 22:13
UCI is de grootste schraper deze Tour. Wat de renners verdienen met schamele troostprijzen van de sponsors verdienen zij vervolgens dubbel en dwars terug via dubieuze boetes en gele kaarten.
De UEFA is er niets bij!
Helemaal mee eens maar Tja Fransen he,
Prijzen geld is een lachertje als je het afzet tegen andere sporten.
UCI is iets anders dan de ASO hé. De eerste delen de boetes uit. De laatste organiseert het feest van de tour de france. (En de Vuelta en Parijs Nice)
Samen zijn ze dan wel weer het gedrocht dat deze koersen in de klauwen houdt
Adversity is the Catalyst of Change
-
mao
- Forum-lid HC
mao
12 jul 2025 23:16
Ernie C. schreef: ↑12 jul 2025 22:39
We hoeven toch geen medelijden te hebben met de financiële situatie van Milan? Die gast is piepjong en miljonair geworden met onze hobby uitvoeren.
Het zit niet achter de decoder en je kunt geen kaartjes kopen. Logisch dat je dan wat minder verdient dat een voetballer of F1 coureur.
Totale prijzen geld 2,57 miljoen, daar moeten 180 renners 3 weken lang de ballen uit de broek rijden… ( en dan heb ik nog niet wat er achter de schermen hangt)
Etappe overwinning 11k …. Een fooi wat mij betreft.
Eerste prijs Wimbledon 3 miljoen ( ook voor de dames trouwens ) om maar wat te noemen, volgende week The Open 3,1 miljoen voor de eerste plaats…om maar wat te noemen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
12 jul 2025 23:35
Veel meer tv-geld, sponsorinkomsten en kaartjes die verkocht worden. Als organisatoren van wielerwedstrijden dat soort bedragen moeten neerleggen zijn ze failliet verdient niemand meer een knoop.
Campagnolo Ultra Dork
-
Orbea
- Forum-lid
Orbea
13 jul 2025 06:51
lugosi schreef: ↑12 jul 2025 17:40
Dubbeldekker schreef: ↑12 jul 2025 17:29
In antwoord op je vraag:
Zoveel mogelijk tempo maken oo elk klimmetje, op elk tussenstukje (Campenaerts) zodat UAE moet volgen en daarbij ook energie verbruikt voor de eindpunch.
Het feit dát Vingegaard telkens 2e wordt achter de explosieve Pogačar laat me denken dat die tactiek werkt.
Maar telkens dat Pogi moet volgen, moet ook Vinge volgen. De aanname dat Vinge dat beter verteerd dan Pogi is wat het is: een aanname. (Visma mag mij altijd met cijfers aantonen dat het niet alleen een aanname is)
Hetzelfde met hun ploegen, zijn er feiten die aantonen dat pakweg Benoot, Jorgensen en Campenaerts dat beter verteren dan Wellens, Almeida, Narvaez, Pollit, .... Ik geloof dat niet.
Vingegaard ziet er ook nog fris uit na de rit in vergelijking met pogacar en evenepoel. Het lijkt wel een lopend lijk.
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
13 jul 2025 08:27
mao schreef: ↑12 jul 2025 23:16
Totale prijzen geld 2,57 miljoen, daar moeten 180 renners 3 weken lang de ballen uit de broek rijden… ( en dan heb ik nog niet wat er achter de schermen hangt)
Eerste prijs Wimbledon 3 miljoen ( ook voor de dames trouwens ) om maar wat te noemen, volgende week The Open 3,1 miljoen voor de eerste plaats…om maar wat te noemen.
Tennissers moeten trainer, coach, reizen, hotels alles zelf betalen. Hebben n paar sponsors voor kleding, racket etc. Maar leven van prijzengeld. Wielrenners hebben n salaris. Hoeven niets te betalen qua teainingskampen, trainers, reizen etc. Prijzengeld is dus totaal irrelevant. Uitslagen zijn startpunt voor beter salaris.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
13 jul 2025 08:42
Orbea schreef: ↑13 jul 2025 06:51
Vingegaard ziet er ook nog fris uit na de rit in vergelijking met pogacar en evenepoel. Het lijkt wel een lopend lijk.
Wie bedoel je met lopend lijk? (Zelf niet gezien).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
13 jul 2025 08:52
De wielerbonden weten toch echt niet waar ze mee bezig zijn, zie de nieuwe regels met stuur en verzetten.
Dat zou toch reden moeten zijn om iedereen die daar mee ingestemd heeft meteen te ontslaan.
Je geeft daarmee toch aan dat je echt totaal niet snapt hoe het werkt.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
13 jul 2025 08:59
Noem een sport waarbij de bestuurders onbesproken en kundig zijn?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
arnold
- Forum-lid
arnold
13 jul 2025 09:12
mao schreef: ↑12 jul 2025 23:16
Tennis, voetbal etc zijn allemaal sporten die grootschalig mondiaal worden beoefend en die exponentieel meer geld aantrekken van buiten. Hoe mooi ik wielrennen ook vind het het is geen sport die mondiaal overal even populair is en het trekt niet zoveel geld aan van buitenaf. Dat zijn gewoon de naakte feiten.
Daarnaast wielrennen maakt gebruik van de openbare weg, dus je kan niet zoals bij voetbal of tennis geld vragen aan toeschouwers.
Er zal best wat meer geld aan te trekken zijn maar echt een vetpot zal voor de meeste wielrenners niet worden. Alhoewel ze als ze het slim doen nog altijd meer binnen harken dan de meeste mensen in loondienst in die jaren. En het arbeidzame leven duurt nog meestal 30 jaar als ze stoppen.
Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
-
1094
- Forum-lid
1094
13 jul 2025 09:12
Bij de formule 1 kunnen ze wel aardig sturen
Al is dat niet echt een sport