Tour de France 2025
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Coquard, Theuns, Van Poppel en Ballerini hebben allemaal een gele kaart en 500 Zfr boete.
Lekker cashen zo’n aankomst…
Ook nog 13 punten aftrek voor groen.
Lekker cashen zo’n aankomst…
Ook nog 13 punten aftrek voor groen.
Adversity is the Catalyst of Change
Er wordt hier weer ongelofelijk gebasht en gezeurd op de ASO, maar ik zit toch vaak te denken: De renners zijn zelf soms ook zo gek als een achterdeur. Het gaat er vaak fel overdreven aan toe. Ik vind het erger dan pakweg 15 jaar geleden.
Ook dan kunnen de renners ervoor kiezen om daar die risico's niet te nemen. Bij die tussensprint lag het 100% aan het risico dat de renners nemen.
Ik zie iedere keer weer de interviews met de sprinters waarin ze staan te glunderen als ze spreken over de kick van een massasprint. Ik kan er eerlijk gezegd weinig medelijden mee hebben. Het is spektakel en zij laten zich leiden door de hang naar eer, roem , geld en een klokje van Richard Mille. Lekker laten gaan en van genieten of niet kijken. Er is erger leed in de wereld waar niks te winnen valt voor de (mogelijke) slachtoffers, noch is er de keuze gemaakt om in die situatie te belanden.
Die gele kaarten zijn wel prima. eens zien of dat ook effect gaat hebben. Zo niet, dan zijn we snel door de sprinters heen met schorsingen en meer valpartijen.
Ik zie iedere keer weer de interviews met de sprinters waarin ze staan te glunderen als ze spreken over de kick van een massasprint. Ik kan er eerlijk gezegd weinig medelijden mee hebben. Het is spektakel en zij laten zich leiden door de hang naar eer, roem , geld en een klokje van Richard Mille. Lekker laten gaan en van genieten of niet kijken. Er is erger leed in de wereld waar niks te winnen valt voor de (mogelijke) slachtoffers, noch is er de keuze gemaakt om in die situatie te belanden.
Die gele kaarten zijn wel prima. eens zien of dat ook effect gaat hebben. Zo niet, dan zijn we snel door de sprinters heen met schorsingen en meer valpartijen.
Campagnolo Ultra Dork
In de (goede) avondetappe van vanavond een verhelderende uitleg over de geest van de sprinters door Fabio Jakobsen.
( in de herhaling goed te zien hoe Merlier met een schouderduw zijn plekje achter Milan verovert)
( in de herhaling goed te zien hoe Merlier met een schouderduw zijn plekje achter Milan verovert)
Niet zijken maar reiden !
Op het moment dat ik die schouder zag, dacht ik ook al dat het minimaal een geel kaartje was. Hij duwt zich echt in de trein...
En dan rijden ze 75 km/h en kan je zo'n val krijgen als die van Jakobsen in Polen.
Ik ben het er helemaal mee eens hoor, dat sommige parcours onacceptabel onveilig zijn, maar ik wil toch ook het punt gemaakt hebben dat de renners zelf een heel stevig aandeel hebben in de mega-valpartijen die we de laatste 10 jaar constant zien.
Ik begrijp niet waar jullie je druk om maken. De ploegen doen niks, de renners doen niks, de organisatie doet weinig, en dan moet ik mij zorgen gaan maken over de veiligheid? Natuurlijk zie je liever geen mensen hard vallen, maar zolang ze zichzelf in die situatie blijven brengen ga ik er niet over zeuren.
Eerst maar eens even kijken wat die kaarten gaan doen. Er staan er nu best veel op scherp. Een beetje consequent zojn met de tweede gele kaart en eigenlijk ook die actie van Merlier bestraffen. Misschien helpt dat, zo niet, dan weet je dat er weinig aan te doen is. Dan is het accepteren van de chaos en de pijn of massasprints afschaffen.
Campagnolo Ultra Dork