Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

gede
Forum-lid

gede 22 jun 2025 12:49

Klein_Verzet schreef: 22 jun 2025 12:18 Van den Bos is niet onaardig voor een cursus steno of nieuw uit te vinden dichtvorm "staccato zonder stiletto." Vanmarcke is uitmuntend voor wie niet in slaap kan vallen: een Vlaamse voorlezer van de wikipedia die te veel z'n best doet om commentator te spelen. Breukink vind ik aangenaam, deskundig, zonder franje en uitermate vriendelijk.
Breukink's I.Q. is, schat ik, 80. Hij begrijpt de helft van vragen niet. Bovendien heeft hij een ontzettende zaagstem.

Ga mij maar Jip's enthousiasme. Ze is erg geschikt voor deze job. Eurosport begrijpt dat schijnbaar ook. Ze mag de grootste rondes doen.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 22 jun 2025 13:27

Het zou fijn zijn als Jeroen haar laat uitspreken als ze iets zegt. Hij onderbreekt haar heel vaak. En daarnaast luistert hij niet naar haar antwoord als hij haar iets vraagt. Dan gaat hij er ook telkens doorheen.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 jun 2025 13:36

Dat is toch het handelsmerk van Van Babbelegooien? Deed hij bij Kroon ook altijd, maar is inmiddels meer evenwicht gekomen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 22 jun 2025 14:06

Volgens mij gebeurt het elkaar onderbreken vooral als beide commentatoren niet op dezelfde locatie zitten, en is dan ook veelal onbedoeld. Als ze beiden vanuit de studio commentaar leveren, gebeurt dat niet of nauwelijks. Dan zie je elkaar immers communiceren.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 22 jun 2025 14:15

Daar zou heel goed een verklaring kunnen zijn.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 22 jun 2025 15:29

gede schreef: 22 jun 2025 12:49
Klein_Verzet schreef: 22 jun 2025 12:18 Van den Bos is niet onaardig voor een cursus steno of nieuw uit te vinden dichtvorm "staccato zonder stiletto." Vanmarcke is uitmuntend voor wie niet in slaap kan vallen: een Vlaamse voorlezer van de wikipedia die te veel z'n best doet om commentator te spelen. Breukink vind ik aangenaam, deskundig, zonder franje en uitermate vriendelijk.
Breukink's I.Q. is, schat ik, 80. Hij begrijpt de helft van vragen niet. Bovendien heeft hij een ontzettende zaagstem.

Ga mij maar Jip's enthousiasme. Ze is erg geschikt voor deze job. Eurosport begrijpt dat schijnbaar ook. Ze mag de grootste rondes doen.
Ik kan Breukink ook niet aanhoren als commentator hoor. Grappig genoeg bekruipt me tijdens zijn commentaar precies hetzelfde gevoel als toen ik hem zag koersen. En later toen hij ploegleider was bij Rabo hetzelfde.
Het gevoel is zoiets als “man! Douw eens wat peper in uw derrière”
“Kom een keer los, neem eens een risico, gok een keertje, onderneem wat actie met al dat talent “

Dat soort gevoelens dus.
Adversity is the Catalyst of Change

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 22 jun 2025 15:57

Van Ballegooien vandaag: “kijk eens naar deze prachtige entourage Jip! We zitten hier in een wintersportgebied.. euh in de winter natuurlijk “

gede
Forum-lid

gede 23 jun 2025 11:11

Wie was die hoofdcommentator bij Breukink in de Baloise Belgium Tour? Eén ding lijkt me zeker: De man heeft nog nooit enige voeling met deze sport gehad. Een noodzaak is het niet om zelf gekoerst te hebben, maar het helpt wel...

Gisteren een hele discussie over 'verstrengde regels' qua sprinten. "Wat dan?", vraagt Breukink. "Nou, je moet altijd je lijn volgen bij het sprinten en niemand in gevaar brengen" Breukink:"Maar dat was toch altijd al?" De andere:"Eu ja, maar ze gaan het nu nog strenger toepassen. Maar Erik, denk je niet dat dit een tegengesteld effect kan hebben en dit tot nog meer kamikaze gaat leiden?" Erik werd even stil en je hoorde hem denken: 'Euuu, waarop slaat dat'?

Verder een hele discussie over Ethan Heather die in de voorlaatste rit schijnbaar op een gaatje zat en 2 seconden aangerekend kreeg. "Erik, vind je dat nu niet overdreven streng?" Erik terecht:"Waarom is dat streng, dat is toch gewoon het reglement toepassen?" Antwoord:"Ja, maar voor 2 seconden?" Ik denk dan: Kerel, deze ronde is altijd een secondenspel. Het is des te belangrijker dat alle regels consequent toegepast worden...

Ik vind dit soort amateurisme op een zender met wereldfaam echt ergerlijk.

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 23 jun 2025 16:14

Laten we het on-topic houden hier, ik heb een beetje schoongepoetst. Je kunt hier je mening geven over wielercommentatoren. Maar dan wel graag inhoudelijk en met enig respect.
Afbeelding | Afbeelding

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 23 jun 2025 18:53

Niks mis met Breukink. Hij heeft een IQ hoger dan het gemiddelde. Hij is bovendien welbespraakt, uitermate bescheiden, vriendelijk, leest de koers zowel met rennersogen als met de blik van een ploegleider, is deskundig, en heeft een aangename rustige stem die goed verstaanbaar is. O ja, en hij spreekt ABN (accentloos).

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 23 jun 2025 19:09

Meningen verschillen. Net als smaak, het is denk ik puur persoonlijk voor de aanhoorder.
Ik lees hier bijvoorbeeld wel eens dat mensen de stem van Stef Clement als irritant ervaren. Ik heb daar geen last van en vind zijn expertise wel iets toevoegen.
Ik ben na een lange inloopperiode inmiddels ook wel fan van de combi Kroon en Ballegooien. Zit vaak wel humor in, al dan niet bedoeld ;)

Ik hoop alleen van ganser harte dat de NOS Joris van den Berg weghoudt bij de Tour! Niet vanwege stem of zo maar vanwege de flauwe grappen en het gebrek aan koersinzicht.

pino
Forum-lid HC

pino 23 jun 2025 19:22

Volgens een forumlid zou commentaar voorbehouden moeten zijn aan zij die op hoog niveau hebben gefietst.
Dan valt Breukink (ruim) binnen deze norm.
Een aantal meent zich er op te moeten voorstaan op hoog niveau te hebben gefietst en valt desondanks door de mand.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie