Sorry hoor met je bs. Waar is dat voor nodig? Een gelukje is zo gebeurd, maar ik denk dat jij dat nog nooit meegemaakt hebt. Meestal zal er geen bloed uit voortvloeien, nou ja een klein beetje, maar krijgt een verzekeraar er lucht van dat je een opgevoerde fiets bereed, dan zal er geen uitbetaling plaats vinden. Ik denk toch echt dat Ernie het zo bedoelt, en zo niet dan zie ik het wel zo.Hendrik77 schreef: ↑17 jun 2025 12:01"onverzekerd je maten in gevaar brengen"Ernie C. schreef: ↑17 jun 2025 11:51 Achterwielmotor scheelt je wel kettingen en cassettes vervangen. Bij een achterwielmotor wordt de extra kracht pas na de aandrijflijn toegevoegd. Imho is de achterwielmotor technisch het beste systeem.
Een opgevoerde ebike is een onverzekerde brommer en die wil ik niet in mijn wiel hebben hangen. Het sociale aspect van onverzekerd je maten in gevaar brengen ontgaat mij een beetje.
Ga dan in je eentje fietsen of met mede-overtreders, maar beter ontwikkel je het besef dat een bepaalde vorm van sporten niet meer voor jou is. Of nog beter: heb fietsmaten die hun tempo aan jou willen aanpassen.
Wat een bs, excusez le mot. Hoe breng je exact je maten in gevaar, als je maten net zo hard rijden? Is dat anders dan wanneer je iemand naast je hebt op een gewone racefiets fiets en die persoon een stommiteit begaat? Immers, een racefiets voldoet per definitie niet aan de eisen die de wegenverkeerswet aan een fiets stelt, en is aldus strikt theoretisch eveneens niet verzekerd.
En gelukkig zijn er tegenwoordig manieren waarop mensen hun hobby gewoon kunnen blijven beoefenen, in dezelfde setting, met dezelfde sociale kring.
Maar goed om te lezen dat hier veel brave burgers aanwezig zijn die nooit door rood gelopen zijn.
@derxx, ik wacht nog op een antwoord op mijn vraag, maar goed de volgende vraag, waarom moraalridders? Omdat jij misschien ook op een "opgevoerde fiets" rijdt? Misschien ook niet hoor.
@hendrik, ik heb het al eerder geschreven, ik heb nog nooit 32km/u gemiddeld gereden over 100km.